Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

Hei

Hva mener dere om menn på snart 60 som drar ned til Asia og finner seg en kone, gjerne noe yngre enn dem selv?

Selv mener jeg det er noe tarvelig og at det har med praktiske årsaker å gjøre i stede for gjensidige følelser. De benytter seg av kvinners ekstremt dårlige økonomi for å skaffe seg en dame som kan lage maten deres, vaske huset, handle og gjøre andre ekteskapelige ting for dem uten å motta annet enn taknemlighet fra kvinnen i nød.

Disse kvinnene er jo så ydmyke, stilferdige, høflige og tar naturlig rollen på seg som den husmoren vi hadde tilbake på 50 og 60 tallet. De er kvinner som ikke sier i mot, som gjør det de får instrukser om uten å skape diskusjoner.

Jeg synes det er feigt, tarvelig og nedlatende ovenfor disse kvinnene og synes ikke at mannens økonomiske bidrag og trygghet for henne, rettferdiggjør utnyttelsen av en tragisk livssituasjon.

9064781[/snapback]

Tenk om de begge ikke har noe imot et sånt forhold da?

9091023[/snapback]

Ja, det er akkurat det. Hva om hun synes det er greit? Men, når vi vet at hvis hun hadde økonomien sin i orden og hele familien hennes også hadde det, så ville hun neppe syntes det var i orden. Gjør det situasjonen noe bedre, selv om vi vet, med utgangspunkt i situasjonen hennes, at hun synes det er greit?

Hvis en har lyst til å være en velgjører, så donerer en penger?

Jeg tror nok det er mange grånyanser å ta i betraktning. Og, det er nok mange menn som ønsker å være og er, en god ektemann for sin asiasiske kone. Men, noen utnytter seg grådig av situasjonen deres og selv om hun eller de synes det er greit, fordi de er i en situasjon at de ikke føler de har noe valg, synes jeg ikke det er så ok når det gjelder akkurat disse.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gubben er ensom, dama har ingen penger eller mulighet for å tjene de i det landet hun bor. Dama sitter fast i gjørma der hu er og mannen gir henne en mulighet til å leve det søte liv sammen med en som setter pris på henne.

Jeg ser ikke problemet.

Virker som om du ikke vil gi dem den gleden fordi du mener at der er et brudd på likestillingen og du vil beskytte kvinnene. Vel, du gjør dem en bjørnetjeneste.

Begge to er i en kjedelig situasjon, så hvorfor kan de ikke ha et mye bedre liv sammen på den måten?

Lenke til kommentar
Gubben er ensom, dama har ingen penger eller mulighet for å tjene de i det landet hun bor. Dama sitter fast i gjørma der hu er og mannen gir henne en mulighet til å leve det søte liv sammen med en som setter pris på henne.

Jeg ser ikke problemet.

Virker som om du ikke vil gi dem den gleden fordi du mener at der er et brudd på likestillingen og du vil beskytte kvinnene. Vel, du gjør dem en bjørnetjeneste.

Begge to er i en kjedelig situasjon, så hvorfor kan de ikke ha et mye bedre liv sammen på den måten?

9092915[/snapback]

Jo, dette tror jeg er godt gjeldene for de som ønsker å finne seg en livsledsager med mening om å ha et ekteskap der også han skal yte sitt beste for at forholdet skal være fruktbart og positivt for dem begge.

Men, hva med dem som bare "bruker" damene som hushjelp? Det finnes dem som gjør det og det er jo disse jeg snakker om. Det er disse mannfolka jeg synes er så laber.

Jeg tror det finnes flere katogorier av denne typen ekteskap:

1. Du har dem som ønsker å finne seg en livsledsager og et godt ekteskap der de lærer hverandre å kjenne, bygger opp et fundament som går på gjensidig respekt og begge har det godt sammen. Mannen har kanskje ikke like lett for å finne seg en kvinne i vårt land av uante grunner og drar heller til Asia fordi der er det mange som er villige til å komme til Norge og være kone til en norsk mann. De får barn, hun lærer seg språket og integrerer seg godt i landet. Han lærer seg mer av hennes kultur, blir kjent med familien og hjelper kanskje også til økonomisk hjemme hos henne hvis de har økonomisk mulighet for det. Jeg synes ikke dette er noe å kritisere. Så lenge begge har det godt- det er jo det som er poenget i alle ekteskap.

2. Så har du de som ønsker å bare finne seg en hushjelp. De er gjerne litt opp i årene og bryr seg egentlig lite om å finne noe felles fundament. Det han vil med ekteskapet, er å lære henne opp til å gjøre som han ønsker i hjemmet. Ingen diskusjoner- han vil ikke ha noen å diskutere så mye med- heller fortelle til. Hun har problemer med å finne seg til rette i landet og får kanskje lite veilledning i forhold til sine rettigheter. Skaffer seg sjeldent et sosialt nettverk og har det absolutt ikke særlig bra. Ofte ender det ikke noe godt heller.

Det er sikkert en del forhold i mellom dette også, men det er katogori 2 jeg ikke finner særlig flaterende og som jeg angriper. Disse finnes det dessverre mange av:

Artikkel

Endret av Lilhla
Lenke til kommentar

Tror nok det er mange flere kategorier enn dette ja og for å være helt ærlig så høres kategori 1 ut som bedre enn de fleste ekteskap mellom norske :p

Men for det første så er jeg helt imot menn som mishandler kvinner. Dette gjelder uansett hvor dem kommer fra, men spesielt så gjelder det kanskje mot damer som kommer alene fra andre siden av kloden som ikke har noe nettverk i Norge. Helt avskyelig!

Å utnytte andre mennesker er feil uansett omstendigheter.

Men ettersom du virker veldig oppegående på likestilling så lurer jeg på hvorfor man i Norge da skjevfordeler i den aller største sak av alle nemlig barn? Hver gang kvinner vil ha likestilling så gjelder det penger, makt eller fordeler. Hvorfor ikke bare innføre 50/50 barnefordeling med det samme slik at fedre slipper å kjempe i rettsapparatet for besøksrett, samværsrett, foreldreansvar og lignende? Det er da man begynner med likestilling mener jeg, og det skal jeg vedde på at det blir for flere av forumbrukerene den dagen dem må spørre om lov til å se og være sammen med sin egen sønn eller datter.

Nå var dette en avsporing fra selve debatten da, men jeg kunne ikke dy meg da noen nevnte likestilling her ;)

På en måte så ser man vel en sammenheng. I min ungdom så reiste alle kvinnfolka til syden (spesielt Tyrkia) for å få seg et eventyr og et nummer og ingenting var større enn lykken dersom man ble sammen med en sjokoladebrun tyrker!

Dette var vel til litt irritasjon for ektemannen, forloveden, typen og resten av oss her hjemme, men hva kunne vi gjøre?

I dag så opplever kvinnene det omvendte! Når man reiser til Thailand så er det mannfolka som er populære og ikke kvinnene. Kvinnene må nå bite i seg at 100 damer prøver seg på mannen og det er ingen som prøver å sjekke dem opp. Dette er litt av et slag og fører jo helt klart til sjalusi.

I de yrkene jeg har hatt så har jeg blii kjent med masse folk og blandt dem så er det flere damer som har vært gifte med tyrkere og det var jaggu ingen dans på roser. Hørte ofte om mishandling og vold mot disse kvinnene og når man ytret hjelp så ble det stort sett bare verre. Nå har ikke jeg saumfart avisene hver dag men jeg har flere ganger hørt om mannlige innvandrere som har mishandlet, voldtatt eller drept sin kone/samboer. Jeg kan ikke huske å ha hørt at en norsk mann har mishandlet sin thailandske kone. Ikke det at jeg tror det ikke skjer. Det bevises jo bare med å se på alle de som jobber som protistuerte! Men dem vil jo heller dette enn å reise hjem. Det er jo egentlig helt utrolig synes jeg at dem heller vil ligge med ukjente menn enn å reise hjem. Da har dem ihvertfall et valg, om enn ikke et godt et.

Er ikke sikker på hvilke kriterier man skal stille til et ekteskap, men at kvinner gifter seg med utlendinger fordi dem synes dem er pene uten omtanke på omstendighetene synes jeg ikke er noe særlig bedre.

Lenke til kommentar

:) Ja, her ble det mye avsporing til både likestilling og kvinner som drar til Tyrkia og finner seg mann der. Men, hvorfor ikke :)

Jeg er forsåvidt enig i mye av det du sier. I en tid var det mange kvinner fra landet vårt som dro til både Spania, Hellas, Tyrkia osv og trodde at de skulle finne lykken. På samme måte er det mange kvinner som blir sammen med Irakere, Somaliere osv som kommer til landet vårt som flyktninger. Det kan menes mangt og mye, men jeg tror at for de fleste av disse- naivt som det kunne være- handler det om jakten på kjærligheten. Mange har nok erfart at kulturkollisjonene har vært såpass store, at det har vært vanskelig å forene de to i et varende forhold. I media får vi stort sett bare høre om de tragiske historiene, det hører med til sjeldenheten at en får høre om lykkelige ekteskap.

Jeg synes også det er utrolig at enkelte kvinner ser forbi andres negative erfaringer og både gifter seg med menn med muslimsk bakgrunn og andre med store kulturforskjeller. Men, som sagt- når det kommer til kjærlighet så tror jeg dette er en drivkrefter som ser forbi eventuelle problemer og heller finner alle mulige slags løsninger. Og, for noen fungerer det og for andre ikke. Akkurat som i norske ekteskap egentlig. Selv om vi har lik kulturbakgrunn, kan det at en kommer fra Finnmark og en fra Oslo, være avgjørende. I samme by kan det sågar være at en har hatt forskjellig oppvekst med andre holdninger og verdier, økonomi og status osv. Forhold mellom to mennesker er kompliserte, men så lenge det bygger på gjensidig og genuine følelser for hverandre og ikke utnytting, tror jeg at det har ekte sjanser for å bli et godt ekteskap.

Når det kommer til likestilling, så er jeg enig i at det er for vanskelig for menn å komme likt på banen. Det skulle vært innført 50/50 fordeling mellom kjønnene og i dag tror jeg dette er innført blant gifte folk. Hvis de skiller seg, er det nå en fast regel at omsorgen for barna skal deles likt. Det er nok flere punkter som sikkert skulle vært forbedret og jeg har jo tro på at dette til slutt vil bli helt likt. Kvinnene har kjempet en god kamp for å komme dit vi er i dag og mannfolka har altså måttet kjempe de også for å komme likt på de områdene de har ønsket. Det som er så bra i landet vårt, er at vi faktisk prøver å gjøre det beste ut av det når det kommer til begge kjønn. Vi er et liberalt og demokratisk land og takk og pris for det!

Det er dessverre slik at også mange norske menn mishandler sine koner fra asia. Les artikkelen jeg la ved i innlegget over, så ser du det.

Jeg synes i det hele tatt at det er utrolig at enkelte menn finner det i seg å mishandle både sine barn og koner, uavhengig om det er en norsk eller utenlands mann som gjør det i mot en norsk eller utenlands kone.

Endret av Lilhla
Lenke til kommentar

Ser ut som at vi egentlig er enige. Og jeg er klar over at det er 50/50 barnefordeling dersom man er gift og det er etter mitt syn merkelig. Som om man ikke er far dersom man ikke er gift. Supertåpelig. Uansett så er likestilling pålagt med lov, mens ved barn så er det pålagt ved lov å ikke ha det. En meget grunnleggende forskjell!

Men som sagt så er vi enige. Man skal ikke være stygge mot andre :)

Lenke til kommentar
Ser ut som at vi egentlig er enige. Og jeg er klar over at det er 50/50 barnefordeling dersom man er gift og det er etter mitt syn merkelig. Som om man ikke er far dersom man ikke er gift. Supertåpelig. Uansett så er likestilling pålagt med lov, mens ved barn så er det pålagt ved lov å ikke ha det. En meget grunnleggende forskjell!

Men som sagt så er vi enige. Man skal ikke være stygge mot andre :)

9100651[/snapback]

Jepp, ser ut for at vi er skjønt enige :thumbup::)

Lenke til kommentar

Altså det du skriver oppsummert:

I en tid var det mange kvinner fra landet vårt som dro til både Spania, Hellas, Tyrkia osv og trodde at de skulle finne lykken. På samme måte er det mange kvinner som blir sammen med Irakere, Somaliere osv som kommer til landet vårt som flyktninger. Det kan menes mangt og mye, men jeg tror at for de fleste av disse- naivt som det kunne være- handler det om jakten på kjærligheten.

Norske kvinner blir sammen med voldelige innvandrere på grunn av kjærlighet.

Det er dessverre slik at mange norske menn mishandler sine koner fra asia

--------

Ser du selv hvilke holdninger du har?

Og for å quote førsteposten din:

Hei

Hva mener dere om menn på snart 60 som drar ned til Asia og finner seg en kone

Selv mener jeg det er noe tarvelig og at det har med praktiske årsaker å gjøre i stede for gjensidige følelser. De benytter seg av kvinners ekstremt dårlige økonomi for å skaffe seg en dame som kan lage maten deres, vaske huset, handle og gjøre andre ekteskapelige ting for dem uten å motta annet enn taknemlighet fra kvinnen i nød.

Hva vet du egentlig om nordmenn som reiser i asia og finner kjærligheten der?

Veldig lite. Hvor mange Nordmenn er gift med asiater? Hvor mange av disse er voldelige med konene sine? Meget få. Kanskje du har lest en avisartikkel der det står at noen utnytter og slår konene sine fra asia. Greit det. Når jeg leser at en pakistaner har slått ned noen på gaten så går ikke eg ut og sier (eller tror) at mange pakistanere er voldsmenn. For det er de ikke. Og det er heller ikke nordmenn som reiser til Thailand på ferie for så å finne kjærlighet.

Holdningene dine er politisk korrekt i dagens femi Norge. Men er det noe som er tarvelig her er det hvordan du rakker ned på nordmenn som finner kjærligheten i utlandet.

det viser seg at holdningene til menn som importerer kvinner, er heller labre.
Labre? Du mener menn som finner kjærligheten i utlandet? Mens norske kvinner som finner seg en tyrker gjør det utfra kjærlighet slik du eksplisitt skriver ovenfor?

Det fins noen gamle griser som drar ned til thailand for å finne noen å slå og rakke ned på. Akkurat som det fins pedofile damer som reiser ned til thailand for å finne seg en unggutt å leke med.

Det er derimot skammelig å si at "mange nordmenn er voldelige mot sin asiatiske kone". For det er de ikke.

Også morsomt å høre hvordan du går tilbake på dine uttalelser når du blir utsatt for kritikk:

lilhla

Hva mener dere om menn på snart 60 som drar ned til Asia og finner seg en kone

Selv mener jeg det er noe tarvelig og at det har med praktiske årsaker å gjøre i stede for gjensidige følelser.

lilhla senere:

Det er de som med viten og vilje, rundt 60 årene, som henter seg en ung fru i utlandet bare fordi han trenger noen til å ta oppvasken og hun er i nød- det er disse - og ingen andre jeg sier noe negativt om. Jeg ser ikke ned på folk som har en asiat ved sin side

merkelig dette

Lenke til kommentar

Nei og nei

Jeg skal ta noen få poenger i ditt innlegg: les en artikkel jeg har lagt ved en av innleggene lengre opp. Der står det statistikker på menn som mishandler sine koner fra asia og hvordan flere av dem, går ut i prostitusjon etterpå. Det er ikke mine holdninger, men et utsagn jeg baserte på det andre har skrevet noe om.

Jeg sier ikke at alle som drar (hvis du leser et annet innlegg), for å finne seg en kone som de senere mishandler, men at det er også de som drar for å finne sin kjærlighet. Jeg har aldri lest om kvinner som drar til Tyrkia for å finne en mann de senere mishandler, i stede har en lest og hørt om mange sørgelige kjærlighetssorger.

Hvis du leste hele innlegget mitt over, og flere av dem, ser du at jeg ikke mener menn mishandler kvinner de ønsker som koner og kvinner jakter på kjærlighet- slik jeg tror du antyder bare tatt ut i fra de setningene du fremhever. Igjen, les hele innleggene mine nøye så ser du hva jeg faktisk har sagt og hva det jeg sier, faktisk betyr.

Det er etter hvert blitt ganske mange nordmenn som reiser til utlandet og finner seg en kone (såkalte hentekoner) i følge SSB. Ta en titt der og statestikken vil gi deg tydelige svar. Uansett, det jeg ønsket å diskutere i denne tråden, var akkurat dem-ingen andre-som begår urett. Det finnes dem, og det var disse jeg ønsket å diskutere på et generellt grunnlag. Leser du lengre opp, så ser du at jeg over hode ikke tar alle under en kam- men, at det er en spesiell type personer jeg ønsket å diskutere.

Det egentlig ikke så merkelig. Flere ganger har jeg prøvd å poengtere flere ting:

1: jeg tror ikke alle menn som drar ned til asia og finner seg en kone, gjør det kun fordi de ønsker en hushjelp. Men, noen gjør det og det er disse jeg ikke synes noe om.

2: jeg tror mange gjør det fordi de ønsker å finne sin store kjærlighet

3: Jeg sier ikke at alle menn som har funnet seg en, mishandler disse. Jeg sier at det desverre er mange som gjør det, i følge artikkelen jeg henviser til.

Jeg skjønner at du kan få følelsen av at jeg ser ned på absolutt alle menn som drar ned til asia for å finne seg en kone- men, igjen- hvis du leser alle postene mine så ser du at jeg flere ganger prøver å forklare at det er bare en gruppe av dem jeg tar opp.

Hvis du ønsker å diskutere fargen rød samtidig som du vet at det finnes en hel regnbue av farger, så vil du kanskje prøve å holde deg til rød og hente inn andre som ønsker å diskutere alt i fra gult til sort og brunt, tilbake til din farge?

Vel, det er kun jeg rød skrev om i mitt første innlegg.

Edit: skrivefeil

Endret av Lilhla
Lenke til kommentar
Det er sant! Kan trekke paralleler med disse folka og parasitter. Det blir en kapitalistisk Skjønnheten og Udyret ..

9064990[/snapback]

Ro deg ned, som alle vet er mennesket egoistisk og vil alltid være det. Om gamlingen blir glad, og asiat dama blir glad, ser jeg ikke feilen - selvfølgelig, poenget i forholdet er feil bygd opp, men sålenge målet er greit, burde man se vekk fra middlet.

- vel og merke, poenget er vel om partene utnyttes iforhold til hverandre, om de er glad i hverandre, og penger spiller ingen rolle, så er det 0 problem, da er jo alt velstand :=

Endret av JD_Scrubs
Lenke til kommentar
Han er kanskje kjempeforelsket og overlykkelig over å endelig ha funnet noen som gir han hengivenhet. Hun er kanskje kjempeforelsket i muligheten han har gitt henne og kanaliserer en del av disse følelsene over til forholdet.

9083087[/snapback]

Det er jo en mulighet. Men jeg tror ingen knytter seg såpass rask til hverandre på en måned at de rekker å elske hverandre nok til å gifte seg. Ihvertfall ikke da dame såvidt kan prate litt engelsk og ikke et kvekk norsk.

Lenke til kommentar
hah...

bare tull med norske damer jo...

fyll og utroskap! skjønner godt at at mange ser seg lei.

Henter man kone fra asia kan man iallefall regne med at ekteskapet varer i mer enn 5 år..

9106279[/snapback]

Jeg tror mange kanskje har et for ydmykt bilde i forhold til asiatiske jenter. Jeg tror dem kan virke ydmyk, men jeg tror at dem kan bli grov etter hvert. Jeg vet om et eksempel om en mann som har hentet seg ei slik kvinne, nå er hun den frekkeste dama jeg vet om. På et forum (for stedet hun bor på) så er hun rappkjefta som faen. Såe, man skal ikke ta alle asiatiske for god fisk bare fordi dem kommer fra et fattig land, så kan dem være ulv i fåreklær. :D

Lenke til kommentar
Hei

Hva mener dere om menn på snart 60 som drar ned til Asia og finner seg en kone, gjerne noe yngre enn dem selv?

Det synes jeg er helt okai!

Norske kvinner er jo helt like. Nå generaliserer jeg litt, men på samme måte som menn finner pupper og lår attraktive er det ingen hemmlighet at kvinner tiltrekker seg sosial status og økonomi.

Disse kvinnene er jo så ydmyke, stilferdige, høflige og tar naturlig rollen på seg som den husmoren vi hadde tilbake på 50 og 60 tallet. De er kvinner som ikke sier i mot, som gjør det de får instrukser om uten å skape diskusjoner.

Mulig det, men hva er feil med rollefordelingen vi hadde på 50-60 tallet?

Dessuten er jo dette naturlig for de, siden det er slikt det er i deres kultur.

Dessuten generaliserer du veldig her.

Jeg synes det er feigt, tarvelig og nedlatende ovenfor disse kvinnene og synes ikke at mannens økonomiske bidrag og trygghet for henne, rettferdiggjør utnyttelsen av en tragisk livssituasjon.

9064781[/snapback]

Ja, det har du rett til å mene, men jeg er uenig.

Endret av EssspeN
Lenke til kommentar
Hei

Det synes jeg er helt okai!

Norske kvinner er jo helt like. Nå generaliserer jeg litt, men på samme måte som menn finner pupper og lår attraktive er det ingen hemmlighet at kvinner tiltrekker seg sosial status og økonomi.

Mulig det, men hva er feil med rollefordelingen vi hadde på 50-60 tallet?

Dessuten er jo dette naturlig for de, siden det er slikt det er i deres kultur.

Dessuten generaliserer du veldig her.

9064781[/snapback]

Ja, det har du rett til å mene, men jeg er uenig.

9106783[/snapback]

Takk for et konkret svar :)

Men, hvorfor er du uenig? Hvorfor synes du det er greit? Er det fordi du tenker at siden begge vinner på det, er det som flere har nevnt her, en vinn vinn situasjon?

Jeg tenker at det må ha føltes veldig galt for kvinnene i 50-60 årene som ikke hadde like gode muligheter til å jobbe utenfor hjemmet som menn hadde, ikke lik mulighet til utdanning og fritid til en mamma for eksempel, var utrolig innskrenket. Det var ikke sånn at mannen kunne være hjemme og passe ungene mens hun dro ut med sine venninner. Det er vel ikke for ingen ting at det har vært en revolusjon på området og en enorm lang kamp?

Og, du har helt rett. Jeg generaliserte veldig og ønsket bare synspunkter i forhold til de mennene som ønsker å utnytte en så vanskelig økonomi, at de faktisk ikke kan si nei til å bli med en mann på rundt 60, over halve jordkloden, for å bli hushjelp. Men, så er jeg i løpet av denne tråden begynt å tenke: enn hvis det er dette disse kvinnene går rundt og drømmer om? Kanskje det er som å vinne milliongevinsten i lotto at de får kommet seg til Norge gjennom en sånn ordning? Kanskje de blir så glade for muligheten at alt de har av ydmykhet og godhet kommer fram og de vet ikke hva godt de skal gjøre i gjengjeld?

Jeg er jo klar over at de har en helt annen kultur enn oss. De kommer jo fra smilets land og selv om det nok der, som over alt ellers, også er en del ulver i fåreklær, blir i alle fall jeg som oftest glad når jeg omgås folk derfra. Danselæreren min i salsa for eksempel kommer fra Filipinene. En elegant kvinne som det oser stolthet av, men som likevel er så mild og smilende hele tiden at det er en fryd. Så, jeg skjønner godt at menn faller for denne type kvinner. De gir sånn følelse av at de vil gjøre alt godt for deg.

Litt lengre opp var det en som sa at kvinner i Norge bare driver med fyll, bråk og utroskap. Vel, er det ikke sånn vi har måtte takle mannfolka i alle år?

Neida, jeg tror at det er like vanskelig for menn og kvinner å holde fingrene av det store fruktfatet. Selv om vi alle mener at utroskap er forbudt i et forhold, er det likevel mange som ikke klarer å la være når det gjelder begge kjønn.

Jeg startet denne tråden fordi min egen pappa, på snart 60- sa til meg en dag at han og en kompis (med en sånn overbærende latter) hadde bestemt seg for å dra ned til Thailand å hente seg en ung kone. Akkurat som om det bare var en skinnkofte han skulle hente seg. Vel, jeg ble først helt forfjamset og så sint. Deretter viste jeg ikke helt hva jeg skulle tenke også tenkte jeg på hva samfunnet generelt har slags holdninger. Så syntes jeg kjempesynd i den unge jenta som skulle komme hit til landet bare for å vaske rundt, vaske klær og lage mat til en 60 år gammel kar som bor på landet og som kanskje aldri vil hjelpe henne til å lære godt norsk, eller å integrere seg i et sosialt samfunn. Hun ville kanskje bli fullstendig isolert og leve fryktelig ulykkelig. Jeg tror det var en spøk fra hans side, men tankespinnet fortsatte fordi jeg tenkte: enn hvis? Hva gjør jeg da?

I løpet av denne tråden har jeg fått høre mange meninger, og det var det jeg ønsket. Jeg kjenner at jeg er blitt mildere i tankegangen, og litt forvirret. Jeg vet ikke helt hva jeg skal mene akkurat nå. Men, kanskje vil jeg ikke være så bastant hvis han plutselig dukker opp med en ung jente som bare smiler og er blid og hyggelig?

Endret av Lilhla
Lenke til kommentar

Nå ble jeg litt usikker igjen.....

Du snakker om faren din som spøkte med at han skulle hente seg ei thailandsk og du liker ikke dette noe særlig. Er det fordi du vet at han kommer til å mishandle henne?

Dersom du vet at faren din er en koselig kar som kommer til å være snill og god mot sin kone så er det vel ikke noe problem?

Du skal huske at for kvinnene i thailand så er norske menn en gullgruve! Da jeg var nede i Thailand så satt jeg og en kompis på en bar (vi er 33 og 37) og damene som var rundt 20 syntes vi var for unge!:) Dem ville helst ha menn som var rundt 40-45 år. Dem var mer interessert i å få seg en kone mens vi unge (!) var mer interessert i ehh....andre ting;)

Så sånn sett så er det nesten umulig for en ung mann å finne seg en kone i asia. Dem er lite interessert. Det var ihvertfall min erfaring.

Lenke til kommentar
..

...

Nå har ikke jeg lest hele tråden, men du blander kortene litt her.. Husk at den fattige delen av verden gifter seg ikke først og fremst pga. kjærlighet slik som vi gjør. De gifter seg langt oftere ut i fra respekt for "partneren" og forutsetninger for et best mulig liv. Det er ikke et alternativ å leve som "singel" i mange av disse landene, med mindre du er rik.

I slike tilfeller er et liv i vesten med en person de respekterer et godt alternativ for de.

Lenke til kommentar

Nå har ikke jeg heller lest hele tråden, men etter at jeg leste en del fikk jeg intrykk av at mange ikke syntes noe om det å skaffe seg koner fra andre land, siden mannen ofte var 60+ år gammel, men han var forholdsvis snill, og hadde penger. Dette er da vel mye bedre enn de som henter seg koner, som er slemme, voldelige osv...

Anyways... Jeg kjenner flere som har "hentet" seg koner fra Thailand (hvorfor er det bare snakk om Thailand/Philipinene btw?) enkelte av dem er latsabber, som ikke gidder å gjøre en dritt. (LES: De krever at kona skal gjøre alt) Dette synes jeg blir urettferdig i ett land hvor vi setter liketilling så høyt.

Ellers så tror jeg det er mange som blir forelsket, gifter seg med en asiater (eller en fra ett annet sted i verden) og som har det fint, resten av livet sammen.

Men nå er vel kanskje ikke det at gamle gubber reiser til asia for å finne seg en kone det største problemet. :) Tenk på de som reiser til Thailand bare for å "kjøpe" sex av en hore på gata. I Thailand kan man få en hora utrolig billig (Ikke det at jeg har noen personlige erfaringer.) Personlig synes jeg det er mange ganger værre. Da er det bare en som tjener på det, og han gjør det garantert ikke for å "hjelpe" vedkommende. (Noe som ble nevnt tidligere)

En annen ting jeg tenker på, hva med andre asiatere? (Tenker nå spesielt på Japanesere) Blir det sett ned på av folk, hvis man reiser til Japan, og kommer hjem igjenn med en japansk kone? Japan er jo ett av verdens ledende industriland, og man kan vel ikke si at japanesere er blant de fattigste i verden. Så nå spør jeg dere. Hvis jeg reiste til Japan, ble kjent med ei japansk jente, vi giftet oss og reiste tilbake til Norge, ville dere sett på meg som en slask som ikke gadd å vaske huset selv? (Dere vet selvfølgelig ikke at jeg giftet meg på grunn av kjærlighet.)

Lurer bare på hvordan holdninger folk egentlig har. Tror veldig mange tenker "Han har en asiater som kone, han gidder sikkert ikke å vaske huset selv, desuten er han sikkert en pervers gubbe..." Nå sier jeg ikke at alle tenker sånn, men jeg tror en del gjør det.

Lenke til kommentar

Min far har en kjæreste ifra Asia, de møttes i fjor sommer. Han var redd for å si det til meg, han trudde at jeg ville tru det om han som mange trur når de ser en mann med en asiatisk dame. Men i hans tilfelle så var han ikke der nede å hentet henne, hun har bodd i Norge i 10 år og kom hit frivillig for å utdanne seg og få seg jobb. Hun jobber, han jobber, de deler på utgifter. Begge vasker hus osv... Grunnen til at jeg poster dette er vel bare for å vise at ikke alle som har en dame ifra Asia har "kjøpt" henne. Før min far ble sammen med denne damen var jeg slik som folk flest vil jeg si. Så jeg en norsk mann med en Asiatisk dame tenkte jeg automatisk, "ahaha han har henta seg dame i Asia, for en taper osv..."

Sånn ellers er jeg stort sett enig i det mrbjoern sa.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...