Snublefot Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Jeg syntes begge burde ha ventet til de fant noen de faktisk elsket som de ville gifte seg med. Om den personen er asiatisk, norsk, fra et annen planet er uvesentlig. Men ingen kan jo være lykkelig når de er gift med en mann/ dame de ikke elsker, og de ikke har noe til felles med. Ikke kan de snakke sammen og ikke kan han tilby henne det "fantastiske norske livet" som hun forventer. Vi snakker om en fyr her som aldri har jobbet i sitt liv, har ingen inntekt eller nettverk. Dessuten er hun mye yngre enn han. Det er kjipt at hun kommer til norge og tror hun kommer til å leve det gode liv her, når det faktisk ikke skjer. Det er kjipt vist han faktisk blir forelsket i henne og hun forlater han om noen år. Det er kjipt han har funnet seg en myyye yngre kone som ikke kan språket eller noe, som mest sannsynlig kommer til å sitte i en trang leilighet med en mann uten jobb og penger i et fremmed land. Ja det plager meg Lenke til kommentar
Vannfrisk Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Da jeg var lita brukte jeg å bli passet på av ei thailandsk dame som hadde giftet seg med kompisen til pappa. Hun var da ca på samme alder som mannen sin, og de hadde en sønn sammen. Jeg er usikker på hva motivet for ekteskapet var, men det virket som om at de hadde det alright sammen, i allefall i begynnelsen. De skilte seg etter noen år, og etter hva jeg har hørt er hun gift på nytt. En annen kompis av pappa har akkurat giftet seg med ei han har truffet mange år på rad i Thailand. Jeg mener å huske at hun er på hans alder. Poenget mitt er vel at det ikke alltid er gamle gubber som finner seg damer i Asia, og at disse ikke nødvendigvis er "stuck" i ekteskapet dersom det ikke går så bra. Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Jeg syntes begge burde ha ventet til de fant noen de faktisk elsket som de ville gifte seg med. Om den personen er asiatisk, norsk, fra et annen planet er uvesentlig. Men ingen kan jo være lykkelig når de er gift med en mann/ dame de ikke elsker, og de ikke har noe til felles med. Ikke kan de snakke sammen og ikke kan han tilby henne det "fantastiske norske livet" som hun forventer. Vi snakker om en fyr her som aldri har jobbet i sitt liv, har ingen inntekt eller nettverk. Dessuten er hun mye yngre enn han. Det er kjipt at hun kommer til norge og tror hun kommer til å leve det gode liv her, når det faktisk ikke skjer. Det er kjipt vist han faktisk blir forelsket i henne og hun forlater han om noen år. Det er kjipt han har funnet seg en myyye yngre kone som ikke kan språket eller noe, som mest sannsynlig kommer til å sitte i en trang leilighet med en mann uten jobb og penger i et fremmed land. Ja det plager meg 9066705[/snapback] Det er så fint at alle snakker av erfaring her. Alle har liksom noe å basere sine utsagn på Lenke til kommentar
Lilhla Skrevet 13. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2007 Jeg syntes begge burde ha ventet til de fant noen de faktisk elsket som de ville gifte seg med. Om den personen er asiatisk, norsk, fra et annen planet er uvesentlig. Men ingen kan jo være lykkelig når de er gift med en mann/ dame de ikke elsker, og de ikke har noe til felles med. Ikke kan de snakke sammen og ikke kan han tilby henne det "fantastiske norske livet" som hun forventer. Det er litt dette jeg også tenker og tenker samtidig at, kanskje det er litt sneversynt? Jeg synes ekteskap handler om følelser og ikke bare forpliktelser fra den ene parten. Fra hvilke land hver av partene kommer i fra, er helt likegyldig så lenge den ene ikke utnytter den andres nød. Jeg synes sågar ikke det betyr noe om det er forskjellige eller samme kjønn som finner hverandre eller om alderforskjellen den ene eller den andre veien er stor. Samtidig, det er jo mange i dag som nøyer seg med "second best" over alt i verden og lever et liv med en person de ikke nærer de store følelsene for, men som de fungerer godt sammen med og som forhåpentligvis, gir hverandre like mye glede i forholdet. Lenke til kommentar
morningstar665 Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 Leste i et eller annet Illustrert Vitenskapsblad om kjærlighet. Det var slik at man faktisk kunne lære seg å elske en person uten å ha vært forelsket i første omgang. Lenke til kommentar
Lilhla Skrevet 14. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2007 Leste i et eller annet Illustrert Vitenskapsblad om kjærlighet. Det var slik at man faktisk kunne lære seg å elske en person uten å ha vært forelsket i første omgang. 9070297[/snapback] Ja, dette har jeg også lest og det er jo bare å håpe at de fleste opplever det på denne måten. Jeg synes likevel ikke at det legaliserer utnyttelsen av meget fattige kvinner kun for egen vinning. Synes mannfolka kan finne seg en kvinne de ikke trenger å kjøpe! Lenke til kommentar
magicus Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 Fra trådstarter: Disse kvinnene er jo så ydmyke, stilferdige, høflige og tar naturlig rollen på seg som den husmoren vi hadde tilbake på 50 og 60 tallet. De er kvinner som ikke sier i mot, som gjør det de får instrukser om uten å skape diskusjoner. Hva søren vet du om det? Du virker jævlig frekk og nedlatende som kommer med slike idiotiske påstander. Fordommsfulle nordmenn som ser ned på andre nordmenn bare fordi de har en asiat ved sin side har eg ikke mye til overs for. ubergoliat: Å importere en kone blir jo nesten som master & slave-situasjon. Noe så ekkelt egentlig. Jeg hadde ikke klart det av det rene faktum om at folk tenker "hu der er importert og er kun hos han for oppholdstillatelse og økonomi" Ja for alle menn som finner en kone i utlandet og flytter sammen med hun til Norge er Master over sin utenlandske-kone-slave..? er det det du prøver å si? Makan.. Det er faktisk mulig å finne seg en kone i thailand og asia uten å være en gammel gris. Sånne fordommer kan dere holde for dere selv. Vurderer sjøl å stikke ned til thailand og bo der og kanskje finne en dame. Har ikke noe problem med å få damer her i Norge. Men erfaringene eg har er at de er altfor høy i drift og altfor kravstor her. Feminismen i dette landet har gått altfor langt. Da outsourcer eg med glede til utlandet. Kvinner fra sør-øst asia er damer som kan ta vare på familien og stå ved siden av mannen sin. Slike kvinner trenger vi mer av. Men jeg syns synd på asiatiske damer som kommer til Norge. De flytter fra familie og venner fra varmen og solen og fra ett vennlig thailandsk folk. Flere av dem har god økonomi fra før av. Så kommer de til Norge med en nordmann som de har forelsket seg i og møter fordommer overalt i det norske samfunnet. De møter ett kaldt land (og da snakker eg ikke bare om klimaet) med ingen venner og familie. lilha: Synes mannfolka kan finne seg en kvinne de ikke trenger å kjøpe! Alle damer fra asia som finner seg en nordmann er horer? de kan kjøpes? Håper ikke holdningene dine representerer holdningene til den jevne norske kvinne/nordmann. Det er faktisk mulig å forelske seg i kvinner uten norges grenser. Er noe alvorlig i veien med holdningene til mange nordmenn på dette området. Lenke til kommentar
Xtend Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 Enig med magicus. Har forøvrig en kompis med ei kone fra Thailand. Han er 32 år og hun er 27 år. De traff hverandre for fire år siden da han og jeg var på forretningsreise i Bangkok. De giftet seg i fjor og hun flyttet da til Norge. Nå skal de flytte tilbake til Thailand for å bosette seg der. De er rett og slett dritt lei fordomsfulle nordmenn og "bekymrede" norske damer som skal hjelpe denne thailandske kvinnen ut av elendigheten. Han er på ingen måte noen gammel gris, han har tidligere vært gift med ei norsk dame. Men han fant ut, som mange andre norske menn som har vært i Thailand har gjort før han, at mentaliteten hos norske kontra thailandske damer er som natt og dag. I Thailand går familen foran alt annet, men hos norske damer er karriere og utdannelse det aller viktigste. Min venns thailandske kone syntes forresten norske damer var iskalde. Det var ingen latter og varme i de kalde kroppene sa hun. Nå har jeg personlig vært samboer og gift med ei norsk dame i nesten 10 år, men skulle det bli slutt en dag i framtiden (gud forby), hadde jeg nok vurdert å reise ned til Thailand for å finne meg en ny dame. Ser ikke noe galt i det, det går faktisk an å forelske seg på tvers av landegrenser og hudfarge. Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 Hvis folk vil dra utenlands for å få seg kjerring, så må dem for all del gjøre det, hvis de norske kvinnene er så vanskelige å få at dem må dra ut av landet for å finne det gode liv, så til helvete la dem gjøre det. Det eneste er jo at, ALLE kan jo ikke drive på sånn der, da vil jo innvandringen skyte til vers, skal vi ta inn folk sånn at dem kan snyte skattepengene våre bare for at en tulling vil ha seg et knull, ja og kanskje litt mere enn det, kanskje et liv også, men likevel... Lenke til kommentar
Tannpirkeren Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 Fattern har kjøpt seg dame fra Thailand. Jeg foreslo real-doll til 35 000,- fra england men det var ikke bra nok til han. Til tross for at den ser helt naturtro ut med indre stålskjelett og silikon-kropp :!: Så kunne han jo pakka den bort når han ikke hadde bruk for den. Men å misbruke pengemakt for å få seg dame, synes ikke jeg er naturlig hvertfall. Svein. Lenke til kommentar
Lilhla Skrevet 16. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2007 (endret) Fra trådstarter: Disse kvinnene er jo så ydmyke, stilferdige, høflige og tar naturlig rollen på seg som den husmoren vi hadde tilbake på 50 og 60 tallet. De er kvinner som ikke sier i mot, som gjør det de får instrukser om uten å skape diskusjoner. Hva søren vet du om det? Du virker jævlig frekk og nedlatende som kommer med slike idiotiske påstander. Fordommsfulle nordmenn som ser ned på andre nordmenn bare fordi de har en asiat ved sin side har eg ikke mye til overs for. Det er de som med viten og vilje, rundt 60 årene, som henter seg en ung fru i utlandet bare fordi han trenger noen til å ta oppvasken og hun er i nød- det er disse - og ingen andre jeg sier noe negativt om. Jeg ser ikke ned på folk som har en asiat ved sin side, jeg kjenner flere som er blitt forelsket i asiatere og kjenner flere av dem veldig godt- det er som sagt ikke slike forhold jeg tenker på. ubergoliat: Å importere en kone blir jo nesten som master & slave-situasjon. Noe så ekkelt egentlig. Jeg hadde ikke klart det av det rene faktum om at folk tenker "hu der er importert og er kun hos han for oppholdstillatelse og økonomi" Ja for alle menn som finner en kone i utlandet og flytter sammen med hun til Norge er Master over sin utenlandske-kone-slave..? er det det du prøver å si? Makan.. Du har ikke satt deg inn i diskusjonen ordentlig. Det er igjen, de som gjør det vi diskuterer, for noen gjør det og det er disse vi angriper. Samtidig tar vi langt i fra alle under en kam, hvis du ser tilbake ordentlig så ser du det. Det er faktisk mulig å finne seg en kone i thailand og asia uten å være en gammel gris. Sånne fordommer kan dere holde for dere selv. Vurderer sjøl å stikke ned til thailand og bo der og kanskje finne en dame. Har ikke noe problem med å få damer her i Norge. Men erfaringene eg har er at de er altfor høy i drift og altfor kravstor her. Feminismen i dette landet har gått altfor langt. Da outsourcer eg med glede til utlandet. Kvinner fra sør-øst asia er damer som kan ta vare på familien og stå ved siden av mannen sin. Slike kvinner trenger vi mer av. Men jeg syns synd på asiatiske damer som kommer til Norge. De flytter fra familie og venner fra varmen og solen og fra ett vennlig thailandsk folk. Flere av dem har god økonomi fra før av. Så kommer de til Norge med en nordmann som de har forelsket seg i og møter fordommer overalt i det norske samfunnet. De møter ett kaldt land (og da snakker eg ikke bare om klimaet) med ingen venner og familie. Det er jo nettopp de gamle grisene vi diskuterer og er vel viten om at ikke alle drar ned dit bare for å utnytte seg av en tragisk situasjon. Jeg kjenner også folk i fra disse områdene og er helt enig i at de er utrolig vennlige, snille og deilig å omgås. Dessverre er det ikke alle som drar dit med hederlige hensikter og alt for mange av de som kommer hit til landet, opplever vold og blir mishandlet. Men, det er heller ikke disse vi diskuterer. Det finnes mange artikler på nett om hentefruer og det er selvsagt de vonde opplevelsene vi får høre om. Det er sjelden en hører om suksesshistorier. lilha: Synes mannfolka kan finne seg en kvinne de ikke trenger å kjøpe! Alle damer fra asia som finner seg en nordmann er horer? de kan kjøpes? Håper ikke holdningene dine representerer holdningene til den jevne norske kvinne/nordmann. Det er faktisk mulig å forelske seg i kvinner uten norges grenser. Jeg skjønner ikke helt hvor du har alle i fra? Det er helt spesielle tilfeller vi tar opp her, men du skal ha det til at vi tar alle over en kam? Du må se tilbake i tråden og se at det ikke handler om dem som gjør dette i god mening, eller om de som forelsker seg- men, de som ikke gjør det Er noe alvorlig i veien med holdningene til mange nordmenn på dette området. 9073887[/snapback] Ja, er enig med deg. Hvis dette hadde vært holdningene- de du tror finnes her- så hadde det vært trasig. Det er viktig å ikke ta alle under en kam og det er også riktig å vite hele historien før man antar noe når en ser en norsk mann og asiatisk kvinne. Men, noen menn drar ned bare for å finne seg en kvinne til å gjøre husarbeid og betaler penger til familien for at hun skal bli med. Det har ikke noe med forelskelse å gjøre, men utnyttelse av noens tragiske situasjon bare for å gjøre det på en enkel måte. Det er disse mennene vi snakker om, ikke noen andre. Endret 16. juli 2007 av Lilhla Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Storebroren til en kamerat gjorde det. Karen er høy, stygg og tjukk så det var ingen overraskelse at han måtte gjøre noe drastisk for å få seg dame. Men å dra til asia i en måned og komme hjem med kone blir litt rart. Spesielt når han later som(tror?) de er lykkelig forelska. Lenke til kommentar
Lilhla Skrevet 16. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2007 Storebroren til en kamerat gjorde det. Karen er høy, stygg og tjukk så det var ingen overraskelse at han måtte gjøre noe drastisk for å få seg dame. Men å dra til asia i en måned og komme hjem med kone blir litt rart. Spesielt når han later som(tror?) de er lykkelig forelska. 9083031[/snapback] Vel, kanskje de er det? På en mnd kan jo mye skje Han er kanskje kjempeforelsket og overlykkelig over å endelig ha funnet noen som gir han hengivenhet. Hun er kanskje kjempeforelsket i muligheten han har gitt henne og kanaliserer en del av disse følelsene over til forholdet. Huff, synes dette er vanskelig jeg. På en måte synes jeg det er dårlig gjort av eldre mannfolk å kjøpe kvinner fra asia bare fordi norske kvinner er mer selvstendig og byr på mer hodebry og fordi at kvinner fra asia ser på det som den store drømmen å komme hit til Skandinavia eller Europe. På en annen måte har jeg forståelse for at det er ønskelig med en partner. Et menneske å være sammen med, noen å dele ting med og noen å bry seg om. Ikke minst, føle at noen bryr seg om en. Men, å dra ned, som snart 60 år og finne seg en dame der nede bare for å ha noen som tar oppvasken, lager maten og gjør andre praktiske ting, klarer jeg likevel ikke å svelge. Kanskje det ikke er så sort/hvit? Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 (endret) Nå er det virkelig kjedelig på jobb! Personlig så ser jeg ikke noe mer problemmer med forhold med asiatiske enn med norske. Noen norske menn utnytter fattige asiatiske kvinner akkurat som fattige norske kvinner utnytter rike norske menn. Egentlig så skjønner jeg dem med asiatiske kvinner godt, og jeg beundrer dem litt for å holde ut presset dem får fra samfunnet. Søskenbarnet mitt er gift med ei fra filipinene. Har vært det i 10 år nå og har tre unger og etter mitt syn så er det rene malen på hvordan et ekteskap skal være! Han ser bra ut og er en skikkelig kar og kunne lett fått seg dame i Norge, men som han selv sier......hvorfor? Da vil han heller bo alene resten av livet. Å være sammen med ei norsk dame som er mer interessert i å se TV-shop enn å ta del i hverdagslige gjøremål var helt uinteressant og det er jeg enig med ham i. Jeg kjenner en god del damer som er gode venner og en ting er felles for alle. Dem hater å vaske og rydde og det er lett å se. I dag så blir jenter i Norge oppfordret til å ikke gjøre noe i hjemmet. Tragisk egentlig. Har ingenting med likestilling å gjøre i det hele tatt. Etter flere forhold så er jeg nå lei av å rydde og vaske etter kvinnfolka. Da henter jeg heller ei asiatisk som er villig til å være med på å skape et hjem og som bryr seg. Endret 17. juli 2007 av MrVilla Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 (endret) Nå er det virkelig kjedelig på jobb! Personlig så ser jeg ikke noe mer problemmer med forhold med asiatiske enn med norske. Noen norske menn utnytter fattige asiatiske kvinner akkurat som fattige norske kvinner utnytter rike norske menn. Egentlig så skjønner jeg dem med asiatiske kvinner godt, og jeg beundrer dem litt for å holde ut presset dem får fra samfunnet. Søskenbarnet mitt er gift med ei fra filipinene. Har vært det i 10 år nå og har tre unger og etter mitt syn så er det rene malen på hvordan et ekteskap skal være! Han ser bra ut og er en skikkelig kar og kunne lett fått seg dame i Norge, men som han selv sier......hvorfor? Da vil han heller bo alene resten av livet. Å være sammen med ei norsk dame som er mer interessert i å se TV-shop enn å ta del i hverdagslige gjøremål var helt uinteressant og det er jeg enig med ham i. Jeg kjenner en god del damer som er gode venner og en ting er felles for alle. Dem hater å vaske og rydde og det er lett å se. I dag så blir jenter i Norge oppfordret til å ikke gjøre noe i hjemmet. Tragisk egentlig. Har ingenting med likestilling å gjøre i det hele tatt. Etter flere forhold så er jeg nå lei av å rydde og vaske etter kvinnfolka. Da henter jeg heller ei asiatisk som er villig til å være med på å skape et hjem og som bryr seg. 9089324[/snapback] Da har jeg vært heldig med mine jenter. Jeg har bare hatt gla-jenter som har storkost seg med litt sånn hjemmearbeid, som å støvsuge, vaske, skifte på senga.. Så har jeg brukt å lage middag og sånt. Men jeg støvsuga også selv endel. Men jeg har stort sett bare opplevd gla-jenter i forhold til dette. Kanskje det bare var jeg som var heldig, men jeg satte enormt stor pris på akkurat det. Utrolig positivt å slippe å se et surt tryne stå å vaske f.eks. Men som sagt, jeg hjalp mye til. Ofte gjorde vi det ilag. En ting er sikkert, sånne jenter vil jeg ha flere av Endret 17. juli 2007 av Databamse Lenke til kommentar
r0zie Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 ei kone som du tar med deg hjem, hun vasker og styrer på og du får feie over henne når du føler for.. sikkert gøy det, men tror jeg hadde blitt jævlig lei av ei som bare føyer seg og samtykker.. Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 r0tzie: Det er forskjell på rævslikkere og dem som gjør ting fordi det gjør dem glade. Lenke til kommentar
Lilhla Skrevet 17. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2007 Det er nå rart med oss kvinnfolk og mannfolk. Enkelte ting faller mer ok å gjøre enn for mannfolka og omvent. Jeg synes ikke det å ta klesvasken er noe problem og er den her hjemme som står for den. Men, når det kommer til bilen, så er jeg faktisk ikke like flink til å tenke på om det er behov for å bytte olje osv. Dette tar mannen seg av fordi at for han, faller det så fantastisk lett. Jeg er for likestilling og liker ikke holdningen om at jeg SKAL ta husvasken bestandig bare fordi jeg er kvinne eller at det er en selvfølge at mannen SKAL bytte olje fordi han er mann. Likevel så er det sånn det ofte blir Vi er forskjellige som kjønn og både ser og bryr oss om forskjellige ting og dette er med på å utfylle hverandre i et parforhold såvel som i en familiesituasjon. Derfor syter ikke jeg når jeg danser husvasken, jeg er glad for at han måker sneen eller bytter til sommerdekk. Når det kommer til likestilling, synes eg vi burde ha like muligheter for jobb og utdanning og der er vi jo i vårt land, kommet langt på vei. Mannfolkene nå til dags er jo mye flinkere til å ta i et tak hjemme både når det kommer til å holde huset i orden og ta del i omsorg med barn. Dette gjør at kvinner nå, i motsetning til for noen tiår siden, har i større grad muligheten til å gjøre det de har lyst til når det kommer til livet utenom husets 4 vegger. Jeg er glad for at det finnes menn i dette land som synes det er ok med kvinner som også ønsker å gjøre annet enn å være hjemme og ha hovedansvaret for barna. Dette synes jeg burde være en jobb for begge to, selv om det nok faller lettere for kvinnen å gjøre det. På denne måten har begge lik mulighet til å utfolde seg som menneske både innad og utenfor familierammene. Jeg har en gutt og en jente og de er like flinke til å gjøre huslige gjøremål. Begge to ønsker å lære seg om det å være selvstendig og tenker at de kanskje må bo alene en tid og kunne gjøre alt selv. Det som er litt morsomt, er at sønnen liker å bake kake mens datteren min vil lære alt om å skru på bil Det er synd, synes jeg- at enkelte kvinner beveger seg i mot en mer maskulin væremåte. Vi skal huske på at menn faller for kvinneligheten i oss og vi kvinner, faller for det maskuline i menn. Men, dette synes jeg må komme til uttrykk på andre måter enn praktiske gjøremål i hjemmet. Det er snakk om å tilpasse seg og dele på det en begge liker dårlig å gjøre, og ta ansvar for ting som faller lett for en. Det har fungert for oss i 12 år uavhengig om det er typisk kvinne/manne ting. Vel, litt off topic men siden det ble nevnt så kaster jeg meg på. Lenke til kommentar
Nstin Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 Hei Hva mener dere om menn på snart 60 som drar ned til Asia og finner seg en kone, gjerne noe yngre enn dem selv? Selv mener jeg det er noe tarvelig og at det har med praktiske årsaker å gjøre i stede for gjensidige følelser. De benytter seg av kvinners ekstremt dårlige økonomi for å skaffe seg en dame som kan lage maten deres, vaske huset, handle og gjøre andre ekteskapelige ting for dem uten å motta annet enn taknemlighet fra kvinnen i nød. Disse kvinnene er jo så ydmyke, stilferdige, høflige og tar naturlig rollen på seg som den husmoren vi hadde tilbake på 50 og 60 tallet. De er kvinner som ikke sier i mot, som gjør det de får instrukser om uten å skape diskusjoner. Jeg synes det er feigt, tarvelig og nedlatende ovenfor disse kvinnene og synes ikke at mannens økonomiske bidrag og trygghet for henne, rettferdiggjør utnyttelsen av en tragisk livssituasjon. 9064781[/snapback] Tenk om de begge ikke har noe imot et sånt forhold da? Lenke til kommentar
r0zie Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 Da er det godt noen andre kommer med fordommene sine og roter litt opp i ting Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå