Lilhla Skrevet 13. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2007 Vel, jeg ser ikke helt for meg at en mann på 60 vil få barn med noen slags kvinne- selv om det jo finnes unntak. Arverett blir i så henseende ikke så viktig, hvis ikke dama har egne barn selv da. Jeg føler at mange er enig med meg og det viser seg at holdningene til menn som importerer kvinner, er heller labre. Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Jeg synes arven er viktig. Men det har ikke dermed sagt med penger å gjøre. Om faren min var sammen med en jente som tydlig var ute etter penger, så hadde jeg konfrontert han med at arven ville gå til henne og til en ny familie, eventuelt henes andre familie. Men nå er pappa så oppegående at heller klarte å finne seg norsk dame som er 20 år yngre Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Men, er det ikke et bedre liv på falske primisser? Og, hvordan vet de noe om at det blir så mye bedre? Få av disse bruker tid på å bli kjente med hverandre. Hva om kjemien er helt på jordet? 9065001[/snapback] Men hallo? Gjelder ikke dette i minst like stor grad "norske" par som kaster seg hodestups inn i et ekteskap mens de fortsatt er bersuset av forelskelse? Jeg synes det ligger en nedlatende holdning til både de single norske 55-60-åringene og de unge asiatiske damene i det du skriver. Kjenner du noen av dem, eller er alt basert på dine egne stereotypier? (For ikke å si fordommer.) Og - ville det vært annerledes om nordmannen bosatte seg med sin unge kone i hennes hjemland? (Thailand, Filippinene, ..?) Og - en tredje ting - hvor stor aldersforskjell må til før dette blir et "problem"? Hva om nordmannen og hans asiatiske kone er jevngamle? Er det da greit, forutsatt at hun ikke gjør alt husarbeidet? Lenke til kommentar
Olsenhower Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Da jeg jobbet i en møbelbutikk kom det ofte menn med importerte damer inn for å handle. Fellesnevneren for samtlige menn var at de var bistygge, merkelige og harry. De var +-50 år, kledde seg i fjortisklær med for korte bukser og lot som om de var storkarer når de kom til kassen med en vogn full av skrot og dro VISA-kortet. Det kan umulig ha vært kjærlighet som fikk jenten/damen til Norge, for å si det sånn. Som de må skjemmes når de er ute blant folk? Så stakkarslige og fæle at de er nødt til å nedverdige seg til å dra utenlands for å skaffe/kjøpe seg dame. Unntak finnes, men ikke når jeg sto i kassen på butikken. Jeg antar at når en har gått 50 år uten å noen gang hatt kjæreste, så blir en desperat nok til å gjøre hva som helst. Lenke til kommentar
Lilhla Skrevet 13. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2007 (endret) Men, er det ikke et bedre liv på falske primisser? Og, hvordan vet de noe om at det blir så mye bedre? Få av disse bruker tid på å bli kjente med hverandre. Hva om kjemien er helt på jordet? 9065001[/snapback] Men hallo? Gjelder ikke dette i minst like stor grad "norske" par som kaster seg hodestups inn i et ekteskap mens de fortsatt er bersuset av forelskelse? Jeg synes det ligger en nedlatende holdning til både de single norske 55-60-åringene og de unge asiatiske damene i det du skriver. Kjenner du noen av dem, eller er alt basert på dine egne stereotypier? (For ikke å si fordommer.) Og - ville det vært annerledes om nordmannen bosatte seg med sin unge kone i hennes hjemland? (Thailand, Filippinene, ..?) Og - en tredje ting - hvor stor aldersforskjell må til før dette blir et "problem"? Hva om nordmannen og hans asiatiske kone er jevngamle? Er det da greit, forutsatt at hun ikke gjør alt husarbeidet? 9065218[/snapback] Når det gjelder forelskede par, så er de i alle fall forelsket og kan en forelskelse oppstå uten kjemi? Å inngå et ekteskap i en berusende forelskelse er vel det de fleste gjør? Om det er så fornuftig, er en helt annen diskusjon. I alle fall gifter de fleste seg ved å føle en dyp følelse for hverandre, enten forelskelse eller den videreførte kjærligheten. Det er helt riktig at jeg har fordommer og ser at jeg er ganske nedlatende. Det er derfor jeg spør om jeg kan være helt på bærtur og ønsker andres synspunkter. Føler at alle nok har sine fordommer og nedlatende holdninger når det kommer til ett eller annet, og jeg har det da altså til menn på 60 som kjøper seg hushjelper. Jeg ønsker belysning fra andre bare for å se om jeg er helt på bærtur og kanskje har litt feil inntrykk. Derfor denne tråden For meg har ikke aldersforskjell noe å si. Om en på 60 finner seg en kvinne fra Thailand på 60, synes ikke jeg det er noe mindre tarvelig. Det er selve tanken bak forholdet jeg synes er så skjevt. Kanskje jeg er for gammeldags? Jeg har ikke vurdert om jeg synes det er noen forskjell om han bor sammen med henne der nede hos henne, eller her i landet. Hvis han flytter ned dit, vil vel kanskje sansynligheten- på en mer naturlig måte, kanskje ved å bli ordentlig kjent med henne først og oppnå ekte følelser- være til stede for å finne en kone av asiasisk opprinnelse enn norsk? Om jeg flytter til Spania, vil vel også sansynligheten for å bli forelsket i en spansk mann være større enn å bli det i en fra Norge? Endret 13. juli 2007 av Lilhla Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Da jeg jobbet i en møbelbutikk kom det ofte menn med importerte damer inn for å handle. Fellesnevneren for samtlige menn var at de var bistygge, merkelige og harry.9065294[/snapback] Tja, hvem sier dette mest om? Kundene, betjeningen eller butikken? Når man ser på de rotnorske fruentimmerne mange norske menn må drasse rundt på, så kan man jammen lure på hvorfor de er sammen også. Det er underlig å se hvordan medlemmer av den norske "stammen" reagerer når en av mennene finner seg en make fra en annen "stamme"... Vi lever i en høyteknologisk verden, men fortsatt oppfører vi oss i stor grad som flokkdyr. Lenke til kommentar
Lilhla Skrevet 13. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2007 Da jeg jobbet i en møbelbutikk kom det ofte menn med importerte damer inn for å handle. Fellesnevneren for samtlige menn var at de var bistygge, merkelige og harry.9065294[/snapback] Tja, hvem sier dette mest om? Kundene, betjeningen eller butikken? Når man ser på de rotnorske fruentimmerne mange norske menn må drasse rundt på, så kan man jammen lure på hvorfor de er sammen også. Det er underlig å se hvordan medlemmer av den norske "stammen" reagerer når en av mennene finner seg en make fra en annen "stamme"... Vi lever i en høyteknologisk verden, men fortsatt oppfører vi oss i stor grad som flokkdyr. 9065359[/snapback] Jeg er ikke enig med deg der. Om en mann reisier ut i verden og blir forelsket i en dame, uansett hvor hun er i fra og følelsene er helt gjensidig, føler jeg ikke de samme fordommene. Det er altså grunnen til ekteskapet jeg tar opp i denne tråden. Forelskelse og ekte følelser kontra praktiske årsaker og økonomisk vinning. Lenke til kommentar
Olsenhower Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Tja, hvem sier dette mest om? Kundene, betjeningen eller butikken? Det sier mest om mennene, som var bistygge. Når man ser på de rotnorske fruentimmerne mange norske menn må drasse rundt på, så kan man jammen lure på hvorfor de er sammen også. Sant det, men fellesnevneren her er at både mann og kvinne vanligvis er like stygge/vakre, noe som ikke er tilfelle når det gjelder f.eks asiatiske kvinner og norske menn. Det er underlig å se hvordan medlemmer av den norske "stammen" reagerer når en av mennene finner seg en make fra en annen "stamme"... Jeg tenker ikke i de baner, det er det i såfall du som gjør. Jeg registrerer stygge menn med pene (importerte) damer og konkluderer at det umulig kan ha vært noe forelskelse som har ført til at de er sammen. Kjærlighet er det mulig de opplever, den kan jo få utspring fra flere faktorer enn utseende. Vi lever i en høyteknologisk verden, men fortsatt oppfører vi oss i stor grad som flokkdyr. Ja, sant dette også. 9065359[/snapback] Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 (endret) Jeg synes det er feigt, tarvelig og nedlatende ovenfor disse kvinnene og synes ikke at mannens økonomiske bidrag og trygghet for henne, rettferdiggjør utnyttelsen av en tragisk livssituasjon. 9064781[/snapback] Jeg synes DU er tarvelig og nedlatende ovenfor disse kvinnene og mennene med dine fordommer. Hvem er du til å dømme disse folkene? Når du kommer over dette veslevoksengreiene så kanskje du innser at ikke alle gifter seg av forelskelse som på film fra Hollywood. Ser man bort fra ektemenn som mishandler konene ol., kan du da si at det er noe annet enn et vinn-vinn arrangement? Det er kanskje bedre at de holder seg i sine fattige kår og heller får seg ektemenn som spiller, mishandler og er utro (noe som veldig ofte er tilfellet)? Nei vet du hva Edit: Er det forresten noen som har tenkt over når og hvor dette med giftemål og forelskelse oppstod? Det er ikke lenge siden giftemål kunne sies i stor grad å være noe langt mer praktisk forbundet enn forbundet med "kjærlighet". Endret 13. juli 2007 av tacomodo Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Det er helt riktig at jeg har fordommer og ser at jeg er ganske nedlatende. Det er derfor jeg spør om jeg kan være helt på bærtur og ønsker andres synspunkter. Føler at alle nok har sine fordommer og nedlatende holdninger når det kommer til ett eller annet, og jeg har det da altså til menn på 60 som kjøper seg hushjelper. Jeg ønsker belysning fra andre bare for å se om jeg er helt på bærtur og kanskje har litt feil inntrykk. Derfor denne tråden Det er vel mange grunner til at noen "kjøper seg hushjelper", og det er ikke alltid utenlandske hushjelper heller. Mange enkemenn eller fraskilte finner seg en som kan ta plassen til den "hushjelpen" han hadde før. Er det like "ille", eller er det bare disse 55-60-åringene som har gått single hele livet som utgjør problemet? For meg har ikke aldersforskjell noe å si. Om en på 60 finner seg en kvinne fra Thailand på 60, synes ikke jeg det er noe mindre tarvelig. Det er selve tanken bak forholdet jeg synes er så skjevt. Kanskje jeg er for gammeldags? Hva om det ikke er Thailand? Hva med Tyrkia? Bulgaria? Russland? Polen? Sverige? Østfold? Hjelper det om avstanden er kortere? Hva er tanken bak forholdet, egentlig? Hva vet vi om det? Er det kanskje her vi legger for mye i det? Jeg har ikke vurdert om jeg synes det er noen forskjell om han bor sammen med henne der nede hos henne, eller her i landet. Hvis han flytter ned dit, vil vel kanskje sansynligheten- på en mer naturlig måte, kanskje ved å bli ordentlig kjent med henne først og oppnå ekte følelser- være til stede for å finne en kone av asiasisk opprinnelse enn norsk? Om jeg flytter til Spania, vil vel også sansynligheten for å bli forelsket i en spansk mann være større enn å bli det i en fra Norge? 9065342[/snapback] Jeg trodde de fleste nordmenn med "asiatisk frue" hadde møtt henne mens han var på ferie, jeg. Etter eventuelt å ha "møtt" henne i et chatterom først - noe som ikke lenger er så uvanlig her i landet heller. Og om man møter Ting Tong i Thailand eller (norske) Susanne i Spania og det etter hvert leder til eksteskap, hvilken forskjell er det egentlig? Jeg har en bekjent som nå har vært skilt fra sin kone et par år. Han har "møtt" en dame på internett og i våres var han og besøkte henne på Filippinene. For et par uker siden kom hun hit for å besøke ham. Han og sønnen har stelt for seg selv i flere år, så jeg tror ikke det var noe akutt behov for hushjelp som lå under. (Du kan heller hente fram den klassiske stereotypien om hva menn tenker mest på.) Jeg vet ikke hvor stor aldersforskjell det er mellom dem, men la oss si 15 år. Hun har utdannelse og en god jobb, så det er neppe "fattigdom" som driver henne. Men folk som ser disse to sammen, hva tenker de? Kanskje de fleste av våre tanker om "importerte hushjelper" er like malplasserte som flyskrekk? Med andre ord, noen irrasjonelle tanker inni vårt eget hode? Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Når man ser på de rotnorske fruentimmerne mange norske menn må drasse rundt på, så kan man jammen lure på hvorfor de er sammen også. Sant det, men fellesnevneren her er at både mann og kvinne vanligvis er like stygge/vakre, noe som ikke er tilfelle når det gjelder f.eks asiatiske kvinner og norske menn. Vanligvis? Det er da etter min oppfatning ganske vanlig å se pene menn med stygge damer - og motsatt. Kanskje det er du som har en forkjærlighet for asiatiske damer og synes de er jevnt over penere? Det er underlig å se hvordan medlemmer av den norske "stammen" reagerer når en av mennene finner seg en make fra en annen "stamme"... Jeg tenker ikke i de baner, det er det i såfall du som gjør. Jeg registrerer stygge menn med pene (importerte) damer og konkluderer at det umulig kan ha vært noe forelskelse som har ført til at de er sammen. Kjærlighet er det mulig de opplever, den kan jo få utspring fra flere faktorer enn utseende. Hva konkluderer du med når du ser pene norske menn med stygge norske damer eller omvendt? Er det annerledes når den ene er utlending? Hva om en pen norsk mann er sammen med en (pen) asiatisk dame? Er det plutselig ikke noe problem lenger, da? Lenke til kommentar
Lilhla Skrevet 13. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2007 Jeg synes det er feigt, tarvelig og nedlatende ovenfor disse kvinnene og synes ikke at mannens økonomiske bidrag og trygghet for henne, rettferdiggjør utnyttelsen av en tragisk livssituasjon. 9064781[/snapback] Jeg synes DU er tarvelig og nedlatende ovenfor disse kvinnene og mennene med dine fordommer. Hvem er du til å dømme disse folkene? Når du kommer over dette veslevoksengreiene så kanskje du innser at ikke alle gifter seg av forelskelse som på film fra Hollywood. Ser man bort fra ektemenn som mishandler konene ol., kan du da si at det er noe annet enn et vinn-vinn arrangement? Det er kanskje bedre at de holder seg i sine fattige kår og heller får seg ektemenn som spiller, mishandler og er utro (noe som veldig ofte er tilfellet)? Nei vet du hva Edit: Er det forresten noen som har tenkt over når og hvor dette med giftemål og forelskelse oppstod? Det er ikke lenge siden giftemål kunne sies i stor grad å være noe langt mer praktisk forbundet enn forbundet med "kjærlighet". 9065444[/snapback] Jeg er kanskje nedlatende til handlingen, men jeg ønsker ikke å dømme noen for ting de gjør. Folk må gjøre som de vil og har nok i sine sinn helt klart for seg hvorfor. Det er selve bakgrunnen, tanken bak jeg har fordommer i mot, eller ikke synes noe om, eller ikke klarer å synes er ok. Ikke menneskene som gjør det Og, hvem er jeg som kan si hva jeg mener? Dette er jo et diskusjonsforum og en kommer med sine meninger. Jeg med mine fordi jeg ønsker å se hva andre mener og for kanskje å se det fra andre hold, og kanskje endre mening? Veslevoksen, tja jeg er nå ganske voksen vil jeg si Jeg forstår at dette er et vinn-vinn arrangement. Men, jeg klarer ikke å synes at det er mer ok likevel. Jeg synes mennene utnytter seg av en tragisk livssituasjon og det er det jeg synes er dårlig gjort. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Om en mann reisier ut i verden og blir forelsket i en dame, uansett hvor hun er i fra og følelsene er helt gjensidig, føler jeg ikke de samme fordommene. Det er altså grunnen til ekteskapet jeg tar opp i denne tråden. Forelskelse og ekte følelser kontra praktiske årsaker og økonomisk vinning. 9065389[/snapback] Og her kommer vi tilbake til "flyskrekken", for du vet jo ingenting om grunnen til at en ung, asiatisk dame er sammen med en eldre norsk mann, du bare antar at forholdet ikke kan ha startet med en forelskelse, som mellom to norske jevnaldrende. Du antar at mannen har "kjøpt seg hushjelp" og at damen har "giftet seg ut av fattigdommen", men hvor riktige er dine antagelser? Finnes det noe som kan overbevise deg om at de eventuelt virkelig er forelsket i hverandre, eller vil du alltid tvile på om de snakker sant? Jeg har mange ganger lurt på hva i all verden mine kolleger så i den dama de nå kaller sin kone, men hvis jeg har et problem med det, så er det mitt problem og ikke deres. Omtrent slik er det vel med deg og det norsk/asiatiske paret også - det er i første rekke ditt problem. Lenke til kommentar
Gjest Guest Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Syns Per Bjørnar Rødde hadde et par greie teorier her http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=150944 Lenke til kommentar
Olsenhower Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Vanligvis? Det er da etter min oppfatning ganske vanlig å se pene menn med stygge damer - og motsatt. Kanskje det er du som har en forkjærlighet for asiatiske damer og synes de er jevnt over penere? Nei, det synes jeg ikke. Og nei igjen, det er ikke ganske vanlig å se pene menn med stygge damer - og motsatt. Folk finner vanligvis hverandre i samme "utseendedivisjon". en øst-europeisk/asiatisk 20-åring vil antakeligvis ikke finne Leif på 47 år fra ryfylke særlig attraktiv. Hva konkluderer du med når du ser pene norske menn med stygge norske damer eller omvendt? Er det annerledes når den ene er utlending? Da konkluderer jeg med at den stygge antakeligvis var vakrere da han/hun var yngre. Eller kanskje den pene av de to har forferdelig dårlig smak? Alt er jo relativt. Og ja, det er annerledes når den ene er utlending, fordi da har utlendingen antakeligvis blitt importert. Jeg er ikke i mot at folk importerer. Det har jeg heller ikke skrevet. Jeg synes bare det er smakløst, og personlig ville jeg vært evig ungkar kontra innrømme nederlag til de grader at jeg drar til Filipinene og henter hjem en derfra. At enkelte finner hverandre over chatterom eller på ferie - og som virkelig er forelsket - er sikkert ikke umulig, men jeg antar at det som oftest kun er mannen som er forelsket, mens det lyser dollartegn ut av øynene på damen. Greit nok det for henne, det hadde lyst dollartegn ut av mine øyne også hvis jeg var i tilsvarende situasjon. Hva om en pen norsk mann er sammen med en (pen) asiatisk dame? Er det plutselig ikke noe problem lenger, da? Da ville jeg i utgangspunktet antatt at hun var adoptert. Mannens penhet gjør det ikke mindre nedverdigende for ham, men i realiteten vil ikke pene menn importere damer, siden de (som oftest) lett kan treffe norske jenter. Eller i det minste jenter som ikke blir sammen med dem for å komme seg vekk i fra fattigdom. Skjønt... Det finnes eksempler på at fattige norske kvinner blir sammen med rike norske menn for å øke sin egen livskvalitet, men det er en annen historie. 9065562[/snapback] Lenke til kommentar
Lilhla Skrevet 13. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2007 Om en mann reisier ut i verden og blir forelsket i en dame, uansett hvor hun er i fra og følelsene er helt gjensidig, føler jeg ikke de samme fordommene. Det er altså grunnen til ekteskapet jeg tar opp i denne tråden. Forelskelse og ekte følelser kontra praktiske årsaker og økonomisk vinning. 9065389[/snapback] Og her kommer vi tilbake til "flyskrekken", for du vet jo ingenting om grunnen til at en ung, asiatisk dame er sammen med en eldre norsk mann, du bare antar at forholdet ikke kan ha startet med en forelskelse, som mellom to norske jevnaldrende. Du antar at mannen har "kjøpt seg hushjelp" og at damen har "giftet seg ut av fattigdommen", men hvor riktige er dine antagelser? Finnes det noe som kan overbevise deg om at de eventuelt virkelig er forelsket i hverandre, eller vil du alltid tvile på om de snakker sant? Jeg har mange ganger lurt på hva i all verden mine kolleger så i den dama de nå kaller sin kone, men hvis jeg har et problem med det, så er det mitt problem og ikke deres. Omtrent slik er det vel med deg og det norsk/asiatiske paret også - det er i første rekke ditt problem. 9065621[/snapback] Jeg synes ikke det er noe problem, jeg har bare en mening og en synsing om det som jeg ønsker å diskutere fordi jeg vet at mine holdninger er noe snevre. Det er de som drar med mening om, til land der kvinnene er ekstremt fattige, å finne seg en kone bare for å være hushjelp jeg har labre tanker om. De som utnytter seg, med viten og vilje, av en tragisk livssituasjon bare for å ha noen som kan gjøre huslige gjøremål de selv ikke ønsker å utføre. Det er disse mennene jeg tenker på. Hvilket land hun kommer i fra, er jo underordnet. Jeg bryr meg veldig lite, når jeg ser et par der hun er fra Asia og han er fra Norge, om hva grunnen var for at de ble sammen. En kan aldri vite. Jeg ønsket å drøfte akkurat den situasjonen, der han med mening og vilje henter en kvinne til seg bare for utnytting og der hvor hun lar seg utnytte kun fordi hun har det vanskelig der hun er. Lenke til kommentar
Lilhla Skrevet 13. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2007 Syns Per Bjørnar Rødde hadde et par greie teorier her http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=150944 9065626[/snapback] Syntes denne artikkelen hadde lite å si i forhold til det jeg ønsket å diskutere, men likevel kommer det jo frem at han oppfordrer menn til å hente seg Asiatiske kvinner som koner fordi de er så snille, høflige og medgjørlige... Diskusjonen min går ut på de mannfolka, gjerne i 50-60 årene som utnytter seg av kvinners fattigdom og henter de til landet kun for å ha noen som tar oppvasken deres. Lenke til kommentar
Snublefot Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Har selv en onkel som har gjort dette. Han har ingen jobb, gått på trygd hele livet. Ingen tidligere kone eller barn. Er 40 år gammel og mangler alle normale former for sosiale antenner. Han har funnet seg en kone som ikke kan norsk, eller engelsk. Er dette et perfekt forhold for noen av dem? Det er sikkert mange som finner koner og ektemenn på tvers av grensene og elsker hverandre. Men min onkel er ikke en av dem. Enten så bor hun sammen med en mann som hun ikke elsker, eller så er han faktisk blitt glad i henne og hun stikker når hun har fått oppholdstillatelse etter noen år. Uansett er jo det et meget trist forhold. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Har selv en onkel som har gjort dette. Han har ingen jobb, gått på trygd hele livet. Ingen tidligere kone eller barn. Er 40 år gammel og mangler alle normale former for sosiale antenner. Han har funnet seg en kone som ikke kan norsk, eller engelsk. Er dette et perfekt forhold for noen av dem? Det er sikkert mange som finner koner og ektemenn på tvers av grensene og elsker hverandre. Men min onkel er ikke en av dem. Enten så bor hun sammen med en mann som hun ikke elsker, eller så er han faktisk blitt glad i henne og hun stikker når hun har fått oppholdstillatelse etter noen år. Uansett er jo det et meget trist forhold. 9066045[/snapback] Spørsmålet er vel om onkelen din har det bedre nå enn før han fant dama. Hvis han har det bedre - og kanskje hun også har det bedre? -, da er det vel eventuelt bare du som har fått det verre? Burde onkelen din ha fortsatt å leve som han gjorde før, bare for å spare deg for disse triste følelsene? Lenke til kommentar
Lilhla Skrevet 13. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2007 Har selv en onkel som har gjort dette. Han har ingen jobb, gått på trygd hele livet. Ingen tidligere kone eller barn. Er 40 år gammel og mangler alle normale former for sosiale antenner. Han har funnet seg en kone som ikke kan norsk, eller engelsk. Er dette et perfekt forhold for noen av dem? Det er sikkert mange som finner koner og ektemenn på tvers av grensene og elsker hverandre. Men min onkel er ikke en av dem. Enten så bor hun sammen med en mann som hun ikke elsker, eller så er han faktisk blitt glad i henne og hun stikker når hun har fått oppholdstillatelse etter noen år. Uansett er jo det et meget trist forhold. 9066045[/snapback] Spørsmålet er vel om onkelen din har det bedre nå enn før han fant dama. Hvis han har det bedre - og kanskje hun også har det bedre? -, da er det vel eventuelt bare du som har fått det verre? Burde onkelen din ha fortsatt å leve som han gjorde før, bare for å spare deg for disse triste følelsene? 9066087[/snapback] Jeg har faktisk hørt om det Snublefot sier, kvinner som gifter seg med menn og som forlater dem i det øyeblikket de får oppholdstillatelse. Det er også en utnytting av en situasjon som jeg synes er tragisk. Hvis begge parter, både den eldre herremannen på 60 og den som oftes yngre kvinnen, får det bedre ikke bare bedre i livet, men veldig bra er det jo flott synes jeg. Jeg føler via det jeg har hørt rykter om, lest om og sett på tv, at det kanskje ikke alltid er sånn. Det kan være at jeg tar feil. Jeg har også hørt om en kar som fant seg en kvinne fra Russland, og de skal ha et kjempefint forhold. Han er kjempeforelsket i henne mens hun er kjempeglad for å ha kommet seg til Norge. Det er ikke så nøye for han om hun ikke har de helt store følelsene for han, bare de er sammen og hun er snill og grei. Terskelen for at veldig fattige mennesker er rimelig lav når det kommer til hva som er et bedre liv. Faste måltider for eksempel. Synes fortsatt ikke at det er et problem for meg og jeg unner alle menn og kvinner å finne seg en livsledsager. Tror det kan oppleves veldig ensomt å være singel over lang tid og kanskje hvis en hadde opplevd det selv, så har en kanskje sett på det på en litt annen måte? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå