Lilhla Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 (endret) Hei Denne tråden har fått et helt nytt liv og på grunn av at jeg ikke har klart å uttrykke meg klart nok, velger jeg å omskrive topic på en måte at det er mer i samsvar med hva jeg faktisk mener. Det jeg ønsket svar på var: hva mener dere om eldre menn som drar ned til Asia for å hente hjem en kvinne bare fordi han ønsker å ha henne som hushjelp? Så må jeg presisere at ut i fra det jeg har hørt, har jeg fått en forståelse for at de eldre mennene jeg sikter til, ofte er mye eldre enn jentene de henter uten at det på noen måte taes med som en gjengs fakta, men som en generell oppfatning i alle fall blant de jeg har snakket med. Aldersforskjellen har ikke noe å si, det jeg ønsket å høre din mening om, er mannens utnytting av kvinnen. Og, der kommer nye presiseringer: jeg tror ikke alle mennene utnytter kvinnene de gifter seg med, jeg ser ikke ned på kvinnene som kommer hit og jeg tror ikke alle reiser ned for å hente seg hushjelper. Så, selv om det jeg ønsker å oppnå med posten, er svar på mitt spørsmål- nemlig, hva synes du om de som faktisk gjør akkurat det jeg beskriver, kommer jeg også med min egen mening om dette. De fleste har hengt seg opp i mine meninger i stede for å svare på topic. Jeg har også svart i mot og dermed har diskusjonen gått både hit og dit Jeg har også lyst til å si at jeg så absolutt tåler å bli sagt i mot, men jeg har forsøkt å forklare hva jeg egentlig var ute etter, hva jeg egentlig mener og ikke følt at jeg har nådd fram til en del. Jeg er svært uenig i mange av den måten mine meninger er blitt oppfattet og derfor har jeg skjønt at jeg ikke har klart å gjøre meg riktig forstått. Jeg har altså ikke vært flink nok til å sette de riktige ordene på det jeg mener, sånn ser jeg det når jeg ser hva responsen fra enkelte er. Dette er det gamle spørsmålet og min meningsytring: Hva mener dere om menn på snart 60 som drar ned til Asia og finner seg en kone, gjerne noe yngre enn dem selv? Selv mener jeg det er noe tarvelig og at det har med praktiske årsaker å gjøre i stede for gjensidige følelser. De benytter seg av kvinners ekstremt dårlige økonomi for å skaffe seg en dame som kan lage maten deres, vaske huset, handle og gjøre andre ekteskapelige ting for dem uten å motta annet enn taknemlighet fra kvinnen i nød. Disse kvinnene er jo så ydmyke, stilferdige, høflige og tar naturlig rollen på seg som den husmoren vi hadde tilbake på 50 og 60 tallet. De er kvinner som ikke sier i mot, som gjør det de får instrukser om uten å skape diskusjoner. Jeg synes det er feigt, tarvelig og nedlatende ovenfor disse kvinnene og synes ikke at mannens økonomiske bidrag og trygghet for henne, rettferdiggjør utnyttelsen av en tragisk livssituasjon. Endret 25. august 2007 av Lilhla Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Noen av dem får det jo bedre. I de tilfellene er det helt greit for meg. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Disse kvinnene er jo så ydmike, stilferdige, høflige og tar naturlig rollen på seg som den husmoren vi hadde tilbake på 50 og 60 tallet. De er kvinner som ikke sier i mot, som gjør det de får instrukser om uten å skape diskusjoner. det er jo ikke i alle kulturer det er like mye "likestilling" mellom kjønnene som i Norge så for dem faller dette kanskje naturlig... Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Jeg har hort om en som skaffet seg en kone pa den maten. Hun hadde en utdannelse i noe IT-greier visstnok. Jeg synes det var veldig rart jeg. Lenke til kommentar
Lilhla Skrevet 13. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2007 Disse kvinnene er jo så ydmike, stilferdige, høflige og tar naturlig rollen på seg som den husmoren vi hadde tilbake på 50 og 60 tallet. De er kvinner som ikke sier i mot, som gjør det de får instrukser om uten å skape diskusjoner. det er jo ikke i alle kulturer det er like mye "likestilling" mellom kjønnene som i Norge så for dem faller dette kanskje naturlig... 9064815[/snapback] Jo, jeg er enig i det. I mange andre land er kjønnsrollene mye klarere definert enn her i Norge. Men, det er jo for pengene og økonomisk trygghet hun vil fungere i denne rollen for en mann som bringer henne hit kun med det for øyet. Hvis din far gjorde det for eksempel, ville du synes det var helt ok? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Hvis din far gjorde det for eksempel, ville du synes det var helt ok? jeg tror ikke det ville vært kult om noen av foreldrene mine fant seg nye uansett hvem.... Lenke til kommentar
Lilhla Skrevet 13. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2007 Hvis din far gjorde det for eksempel, ville du synes det var helt ok? jeg tror ikke det ville vært kult om noen av foreldrene mine fant seg nye uansett hvem.... 9064854[/snapback] Dine foreldre er kanskje gifte og sammen enda og i den situasjonen er det nok vanskelig å se det for seg Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Dine foreldre er kanskje gifte og sammen enda og i den situasjonen er det nok vanskelig å se det for seg gift i 36 år og still counting Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Altså. Om både far og asiater kan tjene på det, så er det jo ingen vits i å se ned på det ? Faren får selskap, asiateren får ett bedre liv. Ikke alle menn behandler dem som slaver (selv om kanskje noen gjør det). Lenke til kommentar
Lilhla Skrevet 13. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2007 Dine foreldre er kanskje gifte og sammen enda og i den situasjonen er det nok vanskelig å se det for seg gift i 36 år og still counting 9064869[/snapback] Så bra! For mange single menn i alderen rundt 50-60, viser det seg å ikke være så lett å finne seg en kvinne å dele sine gamle dager med. Men, jeg synes ikke løsningen er å dra ned til Thaliland for å "kjøpe" med seg en kvinne og samtidig nesten føle seg som en velgjører. Er jeg helt på bærtur? Noen ser på det som at: hun trenger penger, han trenger selskap og en dame til å gjøre alt husarbeidet. Da burde det være ok- de klør hverandre sine rygger. Jeg får ikke til å se det på den måten... Lenke til kommentar
Lilhla Skrevet 13. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2007 Altså. Om både far og asiater kan tjene på det, så er det jo ingen vits i å se ned på det ? Faren får selskap, asiateren får ett bedre liv. Ikke alle menn behandler dem som slaver (selv om kanskje noen gjør det). 9064876[/snapback] Dette er den klø på ryggen tingen som jeg nevnte. Jeg tror ikke heller at menn behandler dem som slaver. I stede tror jeg de benytter seg av at kvinner i disse landene helt naturlig innehar denne rollen i et ekteskap. Men, jeg synes det er så tarvelig å inngå et ekteskap bare av praktiske årsaker og ikke på grunn av gjensidige følelser Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 (endret) Jeg skjønner begge partene jeg. De gamle mennene får seg ikke en skikkelig norsk kone av forskjellige grunner, og vil ha en dame de kan ha det fint med resten av livet. De blir i tillegg lederen i forholdet vil jeg tro, og de får den makten de ønsker - hvis de ønsker det. Den asiatiske ungjenta kommer vel gjerne fra steder der leveforholdene er betraktlig dårligere enn her i landet - og søker naturligvis lykken på et bedre sted - med en mann som forhåpentligvis er moden, har god økonomi og som kan gjøre leveforholdene til henne, samt familien hennes i hjemlandet bedre - og også at hennes fremtidige barn med denne mannen vil kunne vokse opp i et land som er tryggere på omtrent alle mulige måter. Det er en vinn-vinn situasjon hvis det ikke hender noe uforutsett vil jeg si, så lenge mannen behandler kona si godt - selv om motivene kanskje sjelden er kjærlighet. edit: bare så det er sagt har jeg _ingen_ planer om å gjøre dette selv, men jeg skjønner de som velger å gjøre det på slutten av livet. Endret 13. juli 2007 av Complexion Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Av en eller annen grunn så tenker jeg alltid at disse små asiatiske kvinnene som er sammen gamle gubber er golddiggers Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Av en eller annen grunn så tenker jeg alltid at disse små asiatiske kvinnene som er sammen gamle gubber er golddiggers 9064961[/snapback] Gjør vi ikke det alle sammen? Det er vel ingen hemmelighet at maaaaange av dem er det, men samtidig kan man jo ikke skylde på dem heller. De vil jo ha et bedre liv - som vi alle gjør...? Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Det er sant! Kan trekke paralleler med disse folka og parasitter. Det blir en kapitalistisk Skjønnheten og Udyret .. Lenke til kommentar
Lilhla Skrevet 13. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2007 Av en eller annen grunn så tenker jeg alltid at disse små asiatiske kvinnene som er sammen gamle gubber er golddiggers 9064961[/snapback] Gjør vi ikke det alle sammen? Det er vel ingen hemmelighet at maaaaange av dem er det, men samtidig kan man jo ikke skylde på dem heller. De vil jo ha et bedre liv - som vi alle gjør...? 9064971[/snapback] Men, er det ikke et bedre liv på falske primisser? Og, hvordan vet de noe om at det blir så mye bedre? Få av disse bruker tid på å bli kjente med hverandre. Hva om kjemien er helt på jordet? Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 (endret) Å importere en kone blir jo nesten som master & slave-situasjon. Noe så ekkelt egentlig. Jeg hadde ikke klart det av det rene faktum om at folk tenker "hu der er importert og er kun hos han for oppholdstillatelse og økonomi" Disclaimer: Mine uttalelser baseres på uviten om de reèle forholdene rundt slike ekteskap og er av egen oppfattning. Endret 13. juli 2007 av überGoliath Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Jeg vil tro at det er en ganske vanlig oppfattelse, ja. I alle fall hvis jeg skal dømme ut i fra hva familie og venner mener om det. Min biologiske far (som er/var en scumbag av høyere dimensjoner) importerte seg en kone fra Filippinene for drøyt 20 år siden nå. Vår oppfatning i familiene (hans og min) er at han sleit med å finne seg et skikkelig norsk kone-emne, og måtte "importere". De har to barn sammen nå, og de er det ikke noe galt i (selvsagt). Kona hans er det heller ikke noe galt med, men hun har ikke lagt skjul på ovenfor oss at det var pengene som fristet for hennes del. Det var ikke noe kjærlighet i det hele tatt, men et liv i et land hun hadde hørt så mye bra om. Det sier seg jo nesten selv når en jente på 18-20 år kommer hit til landet med en mann som er 20+ år eldre. Men som jeg har sagt tidligere - omtrent samtlige i familien skjønner henne godt. Nå har familien hennes fått masse penger opp igjennom årene, nytt hus o.l., samt at hun og barna hennes vil sitte igjen med masse penger den dagen han dør. Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 samt at hun og barna hennes vil sitte igjen med masse penger den dagen han dør. 9065088[/snapback] Det må føles surt. Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 samt at hun og barna hennes vil sitte igjen med masse penger den dagen han dør. 9065088[/snapback] Det må føles surt. 9065124[/snapback] Neida, jeg klarer meg fint jeg. Nå er jo ikke denne diskusjonen om arveretten min, men jeg kan jo nevne planen, hehe. Min stefar og biologiske mor (som jeg har lik arverett som bruttern og søstern hos begge to) er myyyyye mer velstående enn min biologiske far. Om jeg ikke får det jeg har krav på fra han, skal jeg gå rettens vei. Enkelt og greit. Jeg har visst en veldig god sak iflg. juristene jeg har snakket med (uoffisielt altså). Målet mitt er ikke å gjøre livet surt for kona hans, halvsøstern min og halvbroren min, men heller bare det å få en liten bit av kaka. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå