Gå til innhold

Verdens bredeste bredbånd?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Den vanskeligste oppgaven i prosjektet var å installere Windows på PC-en til damen

9064906[/snapback]

Skjønner ikke hvorfor dere valgte å ta med dette. Tråden kommer til å bli Windows VS Linux.

9064928[/snapback]

Bre om folk velger å la det bli det. Det var vel heller en kommentar om hvor lett det var å sette opp linja, ettersom å installere windows XP på en maskin ikke er særlig vanskelig. (ei heller linux med rett distro for den saks skyld)

Lenke til kommentar

Poenget med at det var vanskelig å installere Windows var vel at de måtte konfigurere Windows slik at den på en eller annen måte registrerte at båndbredden var 40 Gbps...? Ikke skjønner jeg hvordan de fikk til det, med mindre de faktisk hadde et 40 Gbps nettverkskort, som i så fall var en prototyp med spesialdrivere. Det sier artikkelen ingenting om.

Linux støtter vel heller ikke 40 Gbps båndbredde, og artikkelen sier heller ingenting om at grunnen til at de måtte installere Windows var at hun i utgangspunktet hadde Linux.

Dette er slett ikke en tråd for Windows vs Linux.

Lenke til kommentar
Hvor tror dere Norge hadde vært uten Telenor?

Ikke at jeg er særlig glad i alt Telenor gjør, men jeg er takknemlig for jobben de har gjort.

9065010[/snapback]

Uten Telenor? Hva har egentlig telenor gjort? INGENTING.

Det gamle televerket derimot... men det var langt fra noe Stjelehor...

Lenke til kommentar
Hadde dette bare vært mulig i norge også.. Men takk til Telenor og ISDN epoken sin dette..

9064611[/snapback]

Enda Telenor er en av de aller største telefoninett og internett i verden så henger de langt etter :(

Lenke til kommentar

Måtte telenor brenne en vakker dag. sry off topic måtte bare få sagt det...

ON topic :p :

Sykt at nærmeste nabo skal sitte med 100mb/s linjer til 350kr og vi sitter på 2-4 mb/s linjer til samme pris.

er du heldig så har du kansjke en 20mb/s linje til 500kr.

Endret av death_comes_rippin
Lenke til kommentar
Hva er vitsen...

9064771[/snapback]

Uten slike ting som dette hadde vi fremdeles stått fast på coax-kabel og 36k-modem.

Uten folk som sprenger grenser vil man aldri komme videre i teknologien.

En kan også spørre seg hvorfor noen satt verdensrekort i overføringshastighet over en enkeltfiber på 14Tbps og eneste svaret er fordi det er sånn forskning kommer videre.

Når man snakket om 56k-modem så var det helt sikkert mange som spurte seg hvorfor ikke gi pengene til afrika istedenfor? Det der er jo bare noe forskningsgreier ingen har brukt for før om lenge. ;)

Edit:

En liten tilleggsting. For de som skyller alt på Telenor at vi ikke har så og så bra linje så tenk dere litt om. Ja jeg er enig i at Telenor kunne gjort mye mer på forsknings og utviklingsbiten, men forbrukeren er en stor del av skylden.

Det tok opp mot 20 år fra Telenor først ville tilby ISDN til det slo gjennom, med eneste grunn for suksess at da var ikke telefonen opptatt når deres 12 år gamle sønn surfa.

Endret av Pekanorth
Lenke til kommentar
Det hjelper ikke med megafart når begrensningene ligger hos tjenestestilbyderene.

9064712[/snapback]

Tro du meg, 100 mbit er utrolig mye bedre en den sturrslige linja jeg sitter på nå (20/1.2). Man har mer å bruke nett til enn bare å herje på nettsider. Backup feks.

AtW

Lenke til kommentar

Telenor, telenor, telenor ...

Er det ingen her som har fått med seg at det ikke er Sveriges svar på Telenor som står for de sinnssyke netthastighetene på den andre siden av grensen? (Telia tilbyr "Upp till 24 Mbit/s", noe som riktignok er høyere enn både Telenor og NGT.)

Så hvorfor da hele tiden sammenligne med ADSL-tilbudene til Telenor? Hvis det er så lett å bygge ut "gigabit fibernett" i Sverige, hvorfor er det da ikke flere norske bedrifter som tilbyr det samme her i landet? Hvorfor er det alltid Telenor som skal måtte gjøre det?

"Norge har ingen astronauter - jævla Telenor!" - omtrent der har du nivået ...

Lenke til kommentar

I tider som denne ønsker jeg at vi ikke ble selvstendige:/

Billigere alkohol i sverige, billigere bensin\diesel, strøm, hus, og den syke internettlinja +++:/

vår søta bror bor visst ikke bare noen mil unna men også noen år fremover:(

Lenke til kommentar

Det var da voldsomt!

Jeg har 20Mb linje fra NGT. Synes det går unna nok jeg.

Kan ikke skjønne at det er behov for en så voldsom linje for en privat person.

For et firma med flere ute kontor og tunge applikasjoner mellom utestedene, og gjerne sentralisert lagring, jah! men 40Gb for en privat person.

mumle... skyte spurver med kanoner ...mumle

Lenke til kommentar
Det var da voldsomt!

Jeg har 20Mb linje fra NGT. Synes det går unna nok jeg.

Kan ikke skjønne at det er behov for en så voldsom linje for en privat person.

For et firma med flere ute kontor og tunge applikasjoner mellom utestedene, og gjerne sentralisert lagring, jah! men 40Gb for en privat person.

mumle... skyte spurver med kanoner ...mumle

9065325[/snapback]

Nå er det vel heller ingen som har påstått at den gamle dama har behov for denne linja.

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...