Gå til innhold

Mitt D70 gikk i sjøen - Nytt kamere til rundt 10

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg skulle ombord i båten her forje dagen og jeg klarte jo da selvfølgelig å snuble med Kamere og Mobil på meg rett i sjøen.

Heldighvis hadde jeg tatt med superforsikring(som det så fint heter) så jeg får vel igjen rundt 9000,-

Men det har jo egentlig ikke noe med saken å gjøre.

Som dere skjønner skal jeg da kjøpe meg et nytt kamera i dag tror jeg.

Er veldig interssert i å legge på litt ekstra og få kjøpt meg en D200, men jeg ble litt sånn skeptisk i går når jeg leste testen til Akam.no

Eller er det et bra kamera?

Jeg er ikke så veldig stor bruker, og det blir mest brukt til å ta bilder av møbler :roll:

Spørsmålet jeg kommer vel nå er vel som å banne i kirka, men jeg lurer på om det er en auto funksjon på D200 også.

Jeg brukte den ikke ofte på D70en, men greit å kunne ha muligheten til å ta et raskt bilde i ny og ne.

Håper på raske svar!

Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er så lenge siden jeg leste Akams test av D200, og jeg er ikke plagsomt interessert i å lese den igjen, men er det batteridøren igjen? :)

D200 har ikke "grønn auto", eller noen motivprogrammer. Her er kun P, A, S og M, men P gjør jo stort sett jobben til auto.

Edit: Jeg er ikke akkurat noen fan av Ken Rockwell, men det han sier om at kameraets oppgave er å "get out of the way" er treffende. Det er en av tingene D200 gjør mye bedre enn D70. Om det har så mye betydning for en møbelportrettør er jeg vel noe mer usikker på... :)

Endret av Anew
Lenke til kommentar
Takk for svar gutter. Tror ikke det er tema og kjøpe d80 eller d40. Jeg har en 50mm sigma macro men jeg må ha mye mer vidvinkel. Jeg har også planer om å kjøpe et nikon 18-200 med VR. Noen erfaringer med det?

9065142[/snapback]

Jeg har hatt 18-200 VR nå i en god stund nå og er veldig fornøyd. Absolutt å anbefale som et allround objektiv som kan brukes i de fleste tilfeller.

Jeg kombinerer dette objektivet med et par fast objektiver og vidvinkel (10-20mm)

Så tror ikke du gjør noe dumt valg om du velger 18-200 VR objektivet.

Lenke til kommentar
Hei,

Jeg skulle ombord i båten her forje dagen og jeg klarte jo da selvfølgelig å snuble med Kamere og Mobil på meg rett i sjøen.

....

9064576[/snapback]

Bare for å forvirre - ta en kikk på Pentax K10D. Det er et godt alternativ, i riktig prisklasse.

Det har en full auto modus og mange manuelle,unike, programmer. Det som er skrevet om jpeg kvalitet kan raskt ordnes ved å justere litt i menyen. Tar du ofte bilder av samme ting/samme setting er det også et user program du kan lagre de instillingene som funker best så får du godt resultat hver gang.

Dessuten er det fukt/støv sikret og ville kanskje overlevd badeturen din ;)

Lenke til kommentar

Regner med at du snakker om Japan Photo's supersikring?

Er det slik at visst kameraet med objektiv blir ødelagt så får man hele kjøpssummen tilbake i cash?

Trodde at kameraet først ble sendt til reparasjon, og visst det ikke lot seg reparere så fikk man et tilsvarende kamera tilbake...

Lenke til kommentar
Regner med at du snakker om Japan Photo's supersikring?

Er det slik at visst kameraet med objektiv blir ødelagt så får man hele kjøpssummen tilbake i cash?

Trodde at kameraet først ble sendt til reparasjon, og visst det ikke lot seg reparere så fikk man et tilsvarende kamera tilbake...

9066690[/snapback]

Hvis kamera har vært i saltvann, er det ingenting å gjøre for det.

Lenke til kommentar

Broren min har et D200 og jeg har testet det litt og i forhold til mitt D70 er det jo rene drømmen:)

Stort fint grep, nydelig søker, superrask AF, å bla mellom bilder i review går mye kjappere, hele kamera føles i det hele tatt mye mye raskere og mer repsonsivt.

Ingen tvil om at jeg kommer til å kjøpe D200/etterfølger når jeg føler behov for å bytte ut D70'n.

Batteritiden er vel den største ulempen med D200, men med 2-3 batterier er det ikke noe problem.

Lenke til kommentar

Hehe, jeg tok av som vanlig jeg da.

Ble et D200 hus

Tokina 12-24mm (IF) DX

Nikon 24-120mm f/3,5-5,6G + UV filter

Sandisk Extreme IV 4GB

Kjøper heller bra hus og grei opptikk jeg, enn å kjøpe en kjederlig hus og bra opptikk

I morgen skal jeg vel dra og handle meg en sekk der jeg også får plass til Macen, forslag?

Takk til dere som har svart

Lenke til kommentar
Hehe, jeg tok av som vanlig jeg da.

Ble et D200 hus

Tokina 12-24mm (IF) DX

Nikon 24-120mm f/3,5-5,6G + UV filter

Sandisk Extreme IV 4GB

Kjøper heller bra hus og grei opptikk jeg, enn å kjøpe en kjederlig hus og bra opptikk

I morgen skal jeg vel dra og handle meg en sekk der jeg også får plass til Macen, forslag?

Takk til dere som har svart

9067331[/snapback]

Der fikk du deg en fin objektivpark.

Når det gjelder sekk så har du Lowepro Computrekker og Crumpler sine tøffe sekker.

Tom

Lenke til kommentar

Jo takk for det!

Er veldig fornøyd foreløping, og det 12-24 objektivet er veldig bra.

Nesten ikke noe fortegning i det hele tatt og det synes jeg er ganske imponerende.

I dag var jeg å kjøpte en Lowepro CompuTrekker Plus AW, fordelen med den var at der får jeg også plass til Macen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...