Gå til innhold

SLI-kort som fungerer bra i Linux?

Anbefalte innlegg

Jeg har nettop kjøpt meg Asus P5N-E SLI. dette kortet har SLI-oppsett med Nvidia-baserte grafikkort. Jeg har per idag Matrox Parhelia men er misfornøyd med dette da det er dårlig drivere til Linux til dette kortet. jeg vurderer derfor å gå over til to skjermkort i SLI-oppsett selik at jeg fremdeles kan bruke mine 3 skjermer, gjerne i Linux.

noen som vil anbefale noen skjermkort som kan fungere til dette formålet som også fungerer bra i Linux?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå må du ikke blande SLI og flerskjermoppsett med flere grafikkort. Du kan kun kjøre en skjerm i SLI (kanskje 2?), men du kan kjøre flere skjermer over flere kort uten SLI. Et annet alternativ er å kjøpe et bedre skjermkort og sette på TripleHead2Go fra Matrox, om gjør at du kan sette 3 skjermer på en utgang. (Lenke)

Lenke til kommentar

Du kan kjøre 2stk nVidia skjermkort sammen så de samarbeider i SLI og da kan du kun bruke 1 skjerm, men de kan også kjøre hver for seg med 4stk utganger om hvert skjermkort har 2stk som er vnalig og da kan du koble til 4stk skjermen, emn da for du ikke den ytelses boosten som du for ved SLI

Lenke til kommentar
godt mulig jeg har misforstått da jeg ikke har satt meg så mye inn i det men jeg trodde en kunne "koble sammen" to skjemkort ved hjelp av SLI for å så kunne bruke begge/alle fire skjermene en kunne koble til disse...

9064570[/snapback]

Vel akkurat det kan du bare du ikke kobler til SLI, emn kobler du til SLI så er det kun 1 skjerm som gjelder ....

Lenke til kommentar

Det stiller du inn i kontroll panel om det skal være en "klone" som viser det samme eller om bilde skal forstrekkes over alle 3 skjermene ;)

Eller du kan spille på skjerm 1 se på film på skjerm 2 og sitte på msn på skjerm 3 om du klarer så mange ting på engang da :ph34r:

Lenke til kommentar
Eller du kan spille på skjerm 1 se på film på skjerm 2 og sitte på msn på skjerm 3 om du klarer så mange ting på engang da :ph34r:

jeg har per idag 3 19" skjermer.. pleier å ha 1x msn/Oulook, 1x surfing/Word og 1x Winamp (med musikk og filmer).

latskap ftw :w00t:

Lenke til kommentar
hvilket er det du har sett på da ?

side du har matrox regner jeg med at du ikke trenger alverdens av GPU kraft ?

har rotet endel inne på Komplett sine sider etter pci express-kort. spiller egentlig svært lite på pc da jeg gjør dette på xBoxen. når jeg først spiller på pc'n er det spill som Red Alert, Shogun, Baldurs Gate og tilsvarende....

Lenke til kommentar

Skal se om jeg finner noen jeg ;)

Med 2stk DVI selvfølgelig og linux drivere ;)

Edit: hva er sånn ca. maks pris tilsammen for begge ?

Nesten umilig å finne dobbel DVI til en fornuftig pris ......

Gjør det noe mo den ene skjermen kobles til med VGA ?

Isåfall kan du kjøpe 2stk av disse, men ikke ATI for etter hve jeg har hørt så er de eledige i Linux

Endret av The Ghost
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...