Gå til innhold

en rekke med røde pixler (D70s)

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg oppdaget en rekke med røde pixler på noen bilder i går. Har lagt ved et bilde med et utsnitt som skal vise problemet. Dette bildet er tatt med dekslet på. I "Jpeg fine" ser det ut til at rekken blir filtrert bort, men i raw kommer den på alle bilder.

Jeg vil anta at dette skyldes en dårlig ledningsbane på bildebrikken eller liknende. Noen andre som har noen meninger om dette fenomenet?

Kameraet er et D70s.

På forhånd takk for all hjelp. :)

post-45931-1184310003_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville nok sendt kameraet inn til reparasjon. Om kameraet er kjøpt i butikk, kan du be ekspeditørene der ta en titt først for å utelukke evt. åpenbare ting (en fordel med å ha kjøpt i butikk... man kan ofte slippe å være uten kameraet i en måned eller to på bakgrunn av en liten bagatell).

Lenke til kommentar
Har du litt info om eksp. det kan hende det der er helt normalt hvis du har tatt noen bilder med utrolig lang lukketid med deksel på.

Er det noe du ser på normalt eksp. bilder.

9069245[/snapback]

Jepp, jeg ser det på alle bilder i raw format.

Jeg har sendt en mail til de som mpx.no oppgir som kontakt-sted for service på Nikon så får vi se hva de sier. :)

Jeg har forøvrig søkt litt rundt etter liknende innlegg, men bare funnet innlegg som omhandler enkelt-pixler der det kan løses med remapping. Når en hel rekke plutselig blir røde så frykter jeg at problemet er større? Men som sagt, jeg venter nå på svar fra service verkstedet så får vi se om jeg må sende inn eller ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...