Gå til innhold

Bil spill til Logitech G25


Anbefalte innlegg

Hei =)

 

Jeg har nettopp kjøpt ny maskin og ny skjerm, og når jeg ført har starta med å bruke penger, klarer jeg ikke å stoppe :( Etter maskin kjøp, synes jeg det er for gale å bruke en E6600 med 8800GTS til å spille CS, derfor prøver jeg å utvide min spillhorisont (hvis man kan kalle det det..) Jeg er veldig glad i bilspill, og tenker derfor på å skaffe meg et per sånne, bla Dirt og Test Drive Unlimited (tror jeg) og rattogpedaler. Jeg står mellom Logitech MOMO eller G25, G25 er jo drømmen. Men jeg lurer på om hvilke spill som klarer å utnytte alt det G25 leverer (tenker på H-giren og clutch nå) hvis ikke går jeg bare for MOMO.

 

Sooo, hvilke spill får man utnytta H-giren på? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Live For Speed har jeg tenkt på, prøvde det litt med mus - tiltalte meg ikke akkuratt da :p Men spillet virka bra =)

 

Live For Speed

Test Drive: Unlimited (?)

Need For Speed: Carbon - NEI!

Race: The WTCC Game (?)

Dirt (?)

FlatOut (?)

GTR 2 - JA

MotoGP '07 (?)

NASCAR (?)

rFactor - JA

 

Noen som har prøvd disse, evt tidligere versjoner, ang støtten med G25..?

 

EDIT:

 

I denne artikkelen ser jeg at GTR2 og rFactor skal ha full støtte, og NFS har generelt dårlig ratt støtte.. :/

 

 

EDIT2:

 

Bytta et rollespill(?) med bilspill :blush:

Endret av bIsk0p
Lenke til kommentar
FallOut (?)

 

 

Hæhæhæh!! Du er en slags gamingens McGyver om du finner en fornuftig måte å bruke ratt & pedaler til Fallout..!

 

Men om det derimot var FlatOut som var ment her :tease:, så er nok det en kurant affære.

 

Ninja edit : Vet ikke akkurat helt hvordan det blir med selve girspaken - men ratt & pedaler er ellers å anbefale i FlatOut.

Endret av MetaBaron
Lenke til kommentar
Hæhæhæh!! Du er en slags gamingens McGyver om du finner en fornuftig måte å bruke ratt & pedaler til Fallout..!

 

Men om det derimot var FlatOut som var ment her :tease:, så er nok det en kurant affære.

 

Ninja edit : Vet ikke akkurat helt hvordan det blir med selve girspaken - men ratt & pedaler er ellers å anbefale i FlatOut.

9064681[/snapback]

 

MacGyver iz ME! =) Men ok, bytta ut sånn det ble litt mer rett .. :) Det er H-giren jeg tenker på. Da det er det som skiller G25 mest fra resten, spesielt MOMO

Lenke til kommentar

MotoGP er vel motorsykkel, så jeg tenker det blir en merkelig affære for G25'n. FlatOut er et utrolig morsomt spill med ratt og pedaler - har du god lyd og knall bass, får du søren meg grom lyd når du presser ned pedalen. Det er utrolig deilig, men om sagt tidligere - ikke rette spillet for H-giring og clutch. Det er bare 2-3 biler i f.eks. TDU som gir lignende opplevelse, og de må du slite (litt for) lenge for!

 

Du har en god liste da, og det finnes allerede timesvis med underholdning i rFactor/GTR2. Du kan forøvrig sjekke Test Drive Unlimited, som er et bra spill (en hel øy og support for H-giring og clutch). Hvor godt spillet handler clutch og H-giring kan ikke jeg heller svare på, men om det virkelig er det du legger mest vekt på, så kjøp heller Live For Speed, GTR2 eller rFactor. Eller hele pakka. :)

Endret av Nuust
Lenke til kommentar

Jeg har TDU til PS2, gøy spill =)

 

Jeg lurer på at neste lønning, 1/2 mnd til, så blir det G25 med GTR2, rFactor, TDU og Live For speed. rFactor og Live For Speed blir det prøve versjon av før jeg kjøper det =) Mulig at dirt også blir kjøpt da jeg ønsker å prøve maskinen min litt :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Nå har ikke jeg hatt G25 så lenge, men av de spillene jeg har testet med så langt, passer det som det har blitt nevnt veldig fint til Live For Speed, og særlig da rally løypene (ikke høyhastighetsbilene) syns jeg. I LFS var tom alle gir og pedaler konfigurert riktig automatisk.

 

I GTR2, som nok må sies å være mitt favoritt spill, fungerer det også utmerket med både H-gir og clutch. (Du må bare huske å fjerne kryss for "clutch help" etter at du har satt opp control med clutch.)

 

Det samme gjelder de andre fra Simbin; GT legends og RACE WTTC. Har ikke testet dette i GT Legends enda, men vil tro det også er et spill som er veldig egnet for G25.

 

Har såvidt testet r-Factor som er et spill jeg ikke kjenner, men det fungerte utmerket med H-gir i alle fall.

 

I RBurns Rally bruker jeg det med sekvensiell gir på rattet, slik det jo også er på disse rallybilene i virkeligheten.

 

Jeg har jo kjørt mye bilsim med Momo, mens jeg ikke har fått så mange rundene med G25 enda, så dermed håper jeg det endrer seg med litt mer erfaring/tilvenning/justeringer, fordi mine rundetider suger med G25... :whistle:

 

Man må jo ratte adskillig mye mer, noe som passer bra i rally/sladde spill, men egentlig ikke så bra i asfalt racing syns jeg. Ser man på rattet i spillet med feks LFS går det helt syncront med G25 når man snurrer. Med Momo vil rattet i spillet dreies mer enn det du vrir. Og i feks GTR er det omvendt, der går Momo syncront, mens G25 må du vri en runde for at spillets ratt skal gå en halv.

 

Så jeg mener nok fortsatt, nå som jeg har begge, at det ikke alltid er noen fordel med 900 graders ratt, og jeg syns vel egentlig ikke rattet i seg selv er så fantastisk mye bedre enn Momo om man ser bort fra mulighet for større utslag.

 

Men, den store fordelen med G25 er etter mitt syn valgfriheten, du kan bruke H-gir, sekvensiell på ratt, sekvensiell på girspak, eller bruke girspak som brekk. Og pedalene er jo vesentlig mye bedre, samt at de jo da har clutch. I tillegg er det også såvidt jeg kan se mulig å begrense rattutslag i Logitech oppsettet, slik at de ulempene jeg nevnte ikke blir noe problem.

 

En ting jeg ikke helt liker, som jeg ikke helt har sett noen løsning på enda er at clutchen tar litt for langt inne for min smak. Men det kan tenkes at dette også bare er en justeringsak.

 

Vel, alt dette er da min foreløpige mening, etter flere tusen runder med Momo, og noen få dager med G25.

 

Løp og kjøp en av dem i alle fall, det er begge svært gode ratt, men det ene da med en god del flere muligheter ;)

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
Test Drive: Unlimited er veldig bra med g25 h-skifting og clutsh man må clutche får å kunne gire men noen biler har jo 7 gir og noen har gir på rattet og da må du bare bruke de på rattet

9412672[/snapback]

 

Jeg tror ikke du har peiling på hvor lite det hjelper meg :p

 

(Jeg spiller forresten TDU og der virker rattet uten problem)

Lenke til kommentar
Tar å bumper opp en gammel tråd! :D

 

Jeg prøver å få spilt LFS med G25 nå, men jeg får ikke til å bremse. LFS ser på bremse og gass pedalen som samme akse, hvordan fikser jeg dette? :S

9412446[/snapback]

 

Under game-controller-properties i kontrollpanelet i Windows kan du hake av for om gass/brems skal være 1 akse eller ikke.

Lenke til kommentar
Tar å bumper opp en gammel tråd! :D

 

Jeg prøver å få spilt LFS med G25 nå, men jeg får ikke til å bremse. LFS ser på bremse og gass pedalen som samme akse, hvordan fikser jeg dette? :S

9412446[/snapback]

 

Under game-controller-properties i kontrollpanelet i Windows kan du hake av for om gass/brems skal være 1 akse eller ikke.

9417237[/snapback]

 

Jepp...Og den haken tar du da og fjerner. :)

 

Er helt sikker på at du kommer til å koose deg med LFS + G25! Det gjør ivertfall jeg :)

Lenke til kommentar

Det burde ikke stå mellom G25 og Momo, men G25 og Driving Force Pro. Sistnevnte er mye samme pakken, bare litt mindre ratt, litt billigere materialer og uten separat girspak og clutch (det er strengt tatt langt ifra alltid det er realistisk med sjaltegir; det er vel vanligere med sekvensielt i løpssammenhent). DFP funker også til Playstation. Uansett kan man, hvis det store rattutslaget blir et problem, begrense det i Logitechs profilprogramvare, slik at det oppfører seg som et vanlig kjiparatt.

 

GTR2 er knall, og Race med samme utvikler er like realistisk, men litt enklere siden bilene ikke er like ville. Race 07 kommer forresten snart - det første Simbin-spillet med formelbiler. Det skal ha nøyaktig de samme systemkravene som forgjengeren og se enda bedre ut.

Flatout er jo tøysespill, men veldig gøy med ratt. TDU er også verdt et forsøk, det er realistisk nok til å gi godfølelsen, men lett nok til å være et spill du kan ha det moro med uten noe særlig trening. Dessuten ser det bærre lækkert ut, og du hadde jo PC til å guffe opp grafikken.

Rfactor er også en kjemperealistisk simulator, så spørsmålet blir hvor mange av disse du vil bruke tid på.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...