Betroz Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Jeg skal bytte ut mitt gamle Canon Ixus 500 med noe nytt. Jeg har prøvd selv å finne ut hva jeg vil kjøpe, og har kommet til 2 kandidater : - Canon IXUS 950 IS - Fujifilm FinePix F31fd Siden jeg har Ixus fra før og er vant med Canon, så er kanskje det første valget mitt. Men Fujifilm kameraet har bedre bilde kvalitet har jeg lest, og det er jo viktig. Er litt i tvil jeg, så trenger hjelp fra dere. Hva er det beste kjøpet? Alle synspunkter settes pris på! Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 13. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2007 Etter å ha lest litt mer på forumet står valget mellom Ixus 850 IS og 950 IS nå. Hmmm... Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Er ikke den største forskjellen mellom de to at den ene har mer vidvinkel? Da er det bare du som kan svare på spørsmålet ditt. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 13. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2007 (endret) Var innom en fotobutikk i dag. Klarte ikke å vente lenger, og kjøpte meg ett Ixus 950 IS jeg. Ble forelska i kameraet da jeg fikk testa det i butikken Endret 13. juli 2007 av Betroz Lenke til kommentar
Boye Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Er ute etter kamera selv, og sliter mellom 800IS vs F31d Hva fikk deg til å velge Canon framfor Fuji? Stor forskjell i pris? Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 13. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2007 Er ute etter kamera selv, og sliter mellom 800IS vs F31d Hva fikk deg til å velge Canon framfor Fuji? Stor forskjell i pris? 9069018[/snapback] Jeg har lest mye av det Afseth har skrevet om Ixus kameraene her på forumet. Jeg hadde ett Ixus fra før, og fikk kikke på 950 IS i butikken før jeg kjøpte. Kronene har jeg råd til Batteriet skal lade over natta så har ikke testet det enda. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 14. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2007 Så langt er jeg kjempe fornøyd med mitt Ixus 950 IS Lenke til kommentar
Boye Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 :) Blir jo helt steingal av å lese alle mulige tester, som gjerne motstrider hverandre. Begynner å lure om jeg ikke skal ta samme hoppet selv... Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 Er ute etter kamera selv, og sliter mellom 800IS vs F31d Hva fikk deg til å velge Canon framfor Fuji? Stor forskjell i pris? 9069018[/snapback] Jeg vurderte selv begge disse kameraene. Jeg endte opp med Ixus 800, da det er veldig kjapt, har god bildekvalitet, og er lett å ha i lommen. F30 er litt mer klumpete. Den tar bedre bilder under dårlige lysforhold, men ikke fullt like gode bilder i normalt lys, visst. Lenke til kommentar
Boye Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 Jaja, til slutt var det altså design som avgjorde det for min del...ble 800IS her også Har brukt Ixus40 tidligere, praktisk liten sak. Skal bli artig å sammenlikne, Ixus40 er knøttliten. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Batteriet skal lade over natta så har ikke testet det enda.Bare for å avlive en myte... batteriene skal IKKE lades over natten. Det gjør ikke noe om du gjør det, men det har absolutt ingen praktisk betydning i det hele tatt. Laderen lader til batteriet er helt fullt (tar ca. 1,5-2 timer) og slår dermed av laderen. Etter dette skjer det ingen ting med batteriet så det er helt poengløst å la det står lengre i laderen. Du kan fint begynne å bruke batteriet når batteriet sier at det er ferdigladet. Før i tiden snakket man om at man måtte lade batteriene over natten, og de gamle cadmium og til dels metallhydrid-batteriene trenger god tid. Men også her sier jo laderen som oftest fra når batteriet er ferdig, og da stopper den å lade. Hvordan er du fornøyd med kameraet så langt? Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 16. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2007 Afseth han i fotobutikken anbefalte meg å lade over natta, så da gjorde jeg bare det. Jeg er knallfornøyd med kjøpet av kameraet! Angrer ikke ett sekund. Men så er jeg en amatør da, så er vel ikke så kresen som f.eks deg Afseth Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Afseth han i fotobutikken anbefalte meg å lade over natta, så da gjorde jeg bare det.Det er allikevel bare en myte som dessverre henger igjen hos veldig mange.Jeg er knallfornøyd med kjøpet av kameraet! Angrer ikke ett sekund. Men så er jeg en amatør da, så er vel ikke så kresen som f.eks deg Afseth Har et Ixus 800IS selv jeg, som jeg bruker når jeg ikke gidder å dra med meg speilrefleksen. Er selv veldig fornøyd med dette Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå