Fyksen Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Jeg prøver å installere Ubuntu 7.04 på min Hp pavilion bærbare pc. Speccs på min pc: Prosessor: AMD Turion 64 X2 Prosessorhastighet: 1600 MHz Minne installert: 2x512 Harddisk #1: 80 GB Harddisk #2: 80 GB Grafikkontroller: NVIDIA GeForce Go 7600 Grafikkoppløsning: 1440x900 Skjermstørrelse: 17,0 Trådløst nettverkskort: 802.11b (11Mbps), 802.11g (54Mbps) Optisk enhet: DVD-brenner (DVD) Uansett, jeg har nettopp fått igjen min pc fra repperasjon, og bestemte meg for å installere ubuntu på den. Problemet er at når jeg skal starte og boote fra cden (åpne live cden) så kommer jeg til der jeg skal loade hardware drivers der får jeg melding om at 4 ting failer. Jeg rekker ikke og se hva, for det bare forsvinner oppover, så fort det kommer andre ting som blir installert. Etter det blir alt svart, og det blir det til jeg slår den av. Jeg veit det ikke er noe galt med hardwaren på pcen, har kjørt windows normalt iallefall. Noen forslag om hva som kan være feil? Lenke til kommentar
BarteBaluba Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Hva skjer hvis du trykker på "Ctrl+Alt+F1"? Lenke til kommentar
Turgon Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 (endret) Det kan være et problem med install cd'en. Ta den ut, se etter fettmerket og lignende (og fjern det), eller brenn en helt ny cd og se hva som skjer. Edit: Gjorde et søk på ubuntuforumet etter modellen din, og fikk opp ett treff med en som har fått ting installert, så det er neppe noe kompatiblitetsproblem. Så forresten ut som hibernate og suspend ikke fungerte, så mulig du må klare deg uten dette (leste ikke hele tråden, så det kan hende det er mulig å fikse det). http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=3...vilion+dv9074ea Endret 14. juli 2007 av Turgon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå