^fmj Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 (endret) Prøvde for første gang i dag å koble en s-video-kabel til mitt 7900GS + TV. Dette resulterte i svart / hvitt. Før var dette lett å fikse da jeg bare endre til composite i tvtool, men siden nvidia nektet tilgang til noen datasheets fikk jeg ikke lov til å endre signalet. Greit, da kan jeg endre i nvidia sin egen software. Problemet er da at jeg ikke får valgt "avansert". Får valgt Pal-B, men "avansert" er altså grået ut!? Har også prøvd å spleise pin 20 og pin 15 sammen, da dette skulle gi composite signal ----> farger. Det resulterte i at jeg ikke fikk noe bilde overhodet. Prøvde følgende tilkobling: Pc - Scart-adapter med uttak for composite - composite - TV (scart). Fikk ikke bilde når det stod koblet slik. Har ikke muligheten til å kjøre composite direkte fra PC til TV, da jeg ikke har kabel. Det skulle nå uansett ikke være nødvendig når alt fungerte smertefritt med et GF4 TI4200. Det er et Panasonic TX-28G1S, umulig å finne noe info. Det er i alle fall en egen S-Video kontakt bak der, siden begge scart-kontaktene viser svart / hvit, støtter vel ingen av de to S-video. At det skulle være så vanskelig å få endret til "composite". (Vet det er en million slike tråder allerede, har søkt og lest gjennom mange) Endret 13. juli 2007 av ^fmj Lenke til kommentar
eXtreme-501 Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 (endret) Er trøtt.. Så orker ikke å lese gjennom hele førsteposten.. Men på min tv så er det to slags AV kanaler i hvertfall. F.eks: AV3 og AV3/s. Når jeg tar på AV2, så kommer det i svart/hvitt. Men på AV2/s så kommer det farger. Så prøv å se om det er noe sånt. Endret 13. juli 2007 av eXtreme-501 Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 13. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2007 Er trøtt.. Så orker ikke å lese gjennom hele førsteposten.. Men på min tv så er det to slags AV kanaler i hvertfall. F.eks: AV3 og AV3/s. Når jeg tar på AV2, så kommer det i svart/hvitt. Men på AV2/s så kommer det farger. Så prøv å se om det er noe sånt. 9064229[/snapback] Alle AV-kanaler er prøvd opp og i mente. Lenke til kommentar
eXtreme-501 Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Hvis det er sånn at du kan velge av kanal ved å trykke på en av fargeknappene så kan du jo prøve å trykke flere ganger på en farge.. Sånn det er på min tv. Bare at det er CRT tv da. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 ... Det er et Panasonic TX-28G1S, umulig å finne noe info. Det er i alle fall en egen S-Video kontakt bak der, siden begge scart-kontaktene viser svart / hvit, støtter vel ingen av de to S-video. ...Denne TV-en er litt gammel og har en sær løsning. AV2 støtter s-video og er paralellkoblet med s-videokontakten som sitter like ved. Hvis du kobler til begge kontaktene, så har s-video prioritet. Men for at det skal funke må du åpne luken foran på TV-en og velge s-video ved å trykke inn knappen med valgene video/s-video. Prøv med en s-videokabel rett fra PC til TV uten noen overganger. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 13. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2007 (endret) Har bestilt meg en s-video til s-video kabel og en vanlig compsite, en av de er nødt til å fungere. Får bare smøre meg med tolmodighet og vente. Gull den informasjonen du kom med Mr D! Endret 13. juli 2007 av ^fmj Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 De fleste skjermkort kommer med en S-Video - Composite overgang, denne er det du må bruke. Lenke til kommentar
JFM Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 jeg har samme problem me Nvidia XFX 7900 GT 256mb Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 14. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2007 De fleste skjermkort kommer med en S-Video - Composite overgang, denne er det du må bruke. 9070077[/snapback] Hadde jeg bare hatt en composite kabel som er lang nok, den er på vei. Skjønner ikke hvorfor jeg ikke får velge composite signal i nvidia sin egen software. Det som en masse folk har gjort for å få farger. Lenke til kommentar
imation Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 (endret) Din TV støtter ikke s-vhs (derfor får du bare svart/hvit)! Hadde dette problem på en eldre tv, men har nå en ny tv og den støtter dette, så mitt tv-bildet fra pc'en er helt perfekt ! Endret 14. juli 2007 av imation Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 Din TV støtter ikke s-vhs (derfor får du bare svart/hvit)! Hadde dette problem på en eldre tv, men har nå en ny tv og den støtter dette, så mitt tv-bildet fra pc'en er helt perfekt ! Trådstarter har en eldre TV og den støtter S-VHS/s-video. Om en TV støtter s-video har ikke noe med alder å gjøre så lenge vi snakker om TV-er som ikke er eldre enn 12-15 år. Det har heller med pris/kvalitet/finesser å gjøre. Det er solgt altfor mange billige TV-er de siste årene som ikke støtter s-video! Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 14. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2007 Har nå fått farger med composite kabel. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 15. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2007 (endret) Denne TV-en er litt gammel og har en sær løsning. AV2 støtter s-video og er paralellkoblet med s-videokontakten som sitter like ved. Hvis du kobler til begge kontaktene, så har s-video prioritet. Men for at det skal funke må du åpne luken foran på TV-en og velge s-video ved å trykke inn knappen med valgene video/s-video. Prøv med en s-videokabel rett fra PC til TV uten noen overganger. Har nå prøvd med en s-video til scart -kabel, plugget den i AV2 og aktiverte for s-video, men det ble svart / hvitt? Compositen gir svart / hvitt om s-video er aktivert, derfor burde jeg jo få farger. Endret 15. juli 2007 av ^fmj Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 Her er det flere feilkilder.... Det kan være problemer med skjermkortet eller drivere. Det kan være feil på kabelen eller der kan være noe med TV-en. En mulighet er å låne/kjøpe en ren s-videokabel og prøve det. En annen kryssjekk er å prøve en annen kilde: Har du tilgang på et annet apparat med s-videoutgang som f.eks. stasjonær DVD-spiller eller DV-kamera? Isåfall prøv om det funker. Lenke til kommentar
JediMindTriks Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 har hatt det problemet der 2 ganger, ene gangen brukte jeg en annen type kabel, (en med alle ledningene i, istede for bare 4 pinner) andre gangen var det skjermkortet som var ødelagt, og ikke ville vise farger. Lenke til kommentar
mayen Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 jeg har også dette problemet, det er svart hvitt og i tillegg kornete bilde... kjøpte meg nytt lcd tv for en uke siden, vet ikke om det er kompatibelt med s-video, for jeg måtte ha scart overgang til tvn... hva kan jeg da gjøre for å få farge bilde, OG ikke minst klart bilde, ikke så utrolig kornete som det er nå (klarer så vidt å tyde hva som står på tvn) må jeg prøve andre ledninger? har utenom tv, AV, scart1, scart2, vga, hdmi kanaler, og ingen av disse funker.. må jeg kjøpe ny kabel da? å koble til en av de andre kanalene for å få bilde? har nvidia geforce fx 5700LE skjermkort hvis det spiller noen rolle.. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 20. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2007 Hvilket TV er det? Jeg har nå klarte å få farger med to forskjellige løsninger: S-video til S-video Composite til Composite S-video til Scart får jeg enda ikke farger, skal teste den på et nyere TV slik det ble foreslått her. Men jeg er rimelig sikker på at den er i orden. Du har stilt TVen inn på rett kanal? LCD-TVen som vi har, har en egen kanal for S-video. Det hadde ikke den forrige TVen. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 jeg har også dette problemet, det er svart hvitt og i tillegg kornete bilde... kjøpte meg nytt lcd tv for en uke siden, vet ikke om det er kompatibelt med s-video, for jeg måtte ha scart overgang til tvn... hva kan jeg da gjøre for å få farge bilde, OG ikke minst klart bilde, ikke så utrolig kornete som det er nå (klarer så vidt å tyde hva som står på tvn) må jeg prøve andre ledninger? har utenom tv, AV, scart1, scart2, vga, hdmi kanaler, og ingen av disse funker.. må jeg kjøpe ny kabel da? å koble til en av de andre kanalene for å få bilde? har nvidia geforce fx 5700LE skjermkort hvis det spiller noen rolle.. 9105260[/snapback] Den minst problematiske koblingen vil være VGA. Standard skjermkabel fra skjermkortet til VGA-inngangen på TV-en. Lenke til kommentar
Armitage2 Skrevet 20. juli 2007 Del Skrevet 20. juli 2007 Hør på MrD, han har nok løsningen. Det har med hvor man trykker på knappene og at man sørger for å bruke korrekt kanal. Hadde selv en litt eldre panasonic tv og den var veldig kresen på dette. Men husker desverre ikke hvilken kanal som var den korrekte. Jeg brukte lang tid og prøvde alt mulig rart, til slutt så gikk det med s-video. Jeg tror også at man kanskje måtte inn i menyene på tv-en og slå på s-video.. jo, temmelig sikker på det.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå