Stingah Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Hei Hvordan ville ekspertene stilt inn kameraet for å få slik bilder som jeg har lagt ved her? Er det noe spes man bør tenke på osv? Er meldt regn til i morgen og kunne tenkt meg å prøve noe slikt Lenke til kommentar
TheCooler Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 For å fange regndråper mens de faller (som i bildet med de røde støvlene) kommer du nok ikke utenom bruk av blitz. Lenke til kommentar
Stingah Skrevet 13. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2007 Og meget lav lukkerhastighet da tenker jeg? Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 (endret) De røde støvlene er veldig effektive, og bildet er godt nok som det er, synes jeg. God idè som er godt nok gjennomført. Veldig bra. Ellers støtter jeg meg til at man trenger mer gjenskinn og fanging av øyeblikket, ergo blitz, for å fryse vanndråpene bedre. Synes dog ikke det er nødvendig i dette bildet, men det er jo ikke det du spør om. Endret 13. juli 2007 av PMnormal Lenke til kommentar
nyland Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Jeg er sikker på at Kristian Stensoenes hadde vært glad for at han ble kreditert for bildet (støvlene) Blir litt iritert på folk som bare "tar seg tilrette" og bruker andres verk uten at det gies kreditt og/eller betaling for dette. se her: Bildet brukt tidliger på AKAM Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Jeg er sikker på at Kristian Stensoenes hadde vært glad for at han ble kreditert for bildet (støvlene) Blir litt iritert på folk som bare "tar seg tilrette" og bruker andres verk uten at det gies kreditt og/eller betaling for dette. se her: Bildet brukt tidliger på AKAM 9065532[/snapback] Ooops. De viste jeg ikke. Skal man bruke andre bilder i egen tråd, så må man jo selvfølgelig kreditere bildene. Her gikk jeg ut fra at bildene vår trådstarters egne, siden jeg ikke husker den opprinnelige tråden der støvlebildene var med i. Slik er ikke lov, så her må du legge inn en beklagelse i tråden din. Jeg ville reagert med harme, hvis jeg så mitt bilde brukt på den måten. Lenke til kommentar
Stingah Skrevet 13. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2007 Rett og slett en forglemmelse. Og beklager dette! Men hvordan ville dere stilt inn kameraet helt spesifikt for å fått ett så bra bilde? Og hvilket objektiv er best å bruke? Det nydelige støvlebildet er tatt av kristian stensoenes Mens blad-bildet er tatt av gianni t. Begge er hentet fra Akam. Lenke til kommentar
Stingah Skrevet 13. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2007 (endret) Her er en test jeg gjorde: bilde Håper bildet funker da.. Tar det fra canon image gateway Er det noe jeg kunne gjort bedre etc? Endret 13. juli 2007 av Stingah Lenke til kommentar
turnipkongen Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 (endret) herre min hatt! skru ned på bildestørrelsen eller fjern bildet!! finner jo knapt ''svar-boksen'' jo! EDIT: takk, men ver so snill å post i vedlegg edit2: hadde en litt sur tone i innlegget mitt. Endret 13. juli 2007 av turnipkongen Lenke til kommentar
Stingah Skrevet 13. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2007 Hehe, sorry.. er ikke vant med dette forumet. andre forumer resizer jo bildene, men men.. det er fiksa nå Lenke til kommentar
turnipkongen Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 bildet er ikkje 100% skarpt, prøv USM (unsharp mask) i PS. Lenke til kommentar
Stingah Skrevet 13. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2007 Yes, skal bare legge det inn først.. Lenke til kommentar
Stingah Skrevet 13. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2007 Nå når jeg har sett litt på bildet så var jeg nokså fornøyd med det slik det var.. Skulle faktisk ønske at det i bakgrunnen var enda mere uklart. Er det høyere blender som skal til da? Lenke til kommentar
Stingah Skrevet 13. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2007 Her er i allefall en rediget utgave: bilde Lenke til kommentar
turnipkongen Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 (endret) Nå når jeg har sett litt på bildet så var jeg nokså fornøyd med det slik det var.. Skulle faktisk ønske at det i bakgrunnen var enda mere uklart. Er det høyere blender som skal til da? 9066223[/snapback] ja, da er det høyere blender som skal til, du kan også gå enda nærmere med kamera, eller prøve å få bakgrunnen lenger vekk frå motivet. [edit/] er det mogleg å gi ut exif for dette bildet?, har ikkje nokon exif-leser innstallert på denne pc-en. [\edit] Endret 13. juli 2007 av turnipkongen Lenke til kommentar
Stingah Skrevet 13. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2007 Sorry, men vet ikke helt hva exif er.. hehe Lenke til kommentar
turnipkongen Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 (endret) Sorry, men vet ikke helt hva exif er.. hehe 9067299[/snapback] exif er ulike opplysninger om bildet, kamera, brennvidde, lukkertd, blender, iso og liknade. Endret 13. juli 2007 av turnipkongen Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 er det mogleg å gi ut exif for dette bildet?, har ikkje nokon exif-leser innstallert på denne pc-en. 9066632[/snapback] I følge min Opanda finnes det ingen exif i bildene. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Mørk bakgrunn framhever dråper Lys fra siden av er også smart, mne ikke et must. Lenke til kommentar
Stingah Skrevet 13. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2007 Aha, takk for tipset ang. lys fra siden. Skal prøve dette om det fortsetter å regne her Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå