Empty Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Har tenkt lenge på å kjøpe meg en bil som kan brukes i studietiden, har søkt endel men ikke finni noen konkrete svar ennå. Har følgende kriterier: * Enkle å skru på * Billige deler * Bensin gjerrig * Pris: Opptil 15'000, helst rundt 10'000 tallet Har kikka på et par biler, som Golf, Corolla, 323, Fiesta, men er ikke sikker på hvilke av de som er lette å skru på osv. Har fra før hatt en Golf 2 -85 mod. (Angrer på at jeg solgte den) og syns det var en ålreit bil, så sikler litt på en slik en.... Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Opel Corsa? Hadde en sånn en i familien fram til for 3-4 år sia. Husker at faren min syns den var enkel og skru på. http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...3abcIZtoR190837 Lenke til kommentar
Hullsag Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 utifra dine kriterier er vel golf2 absolutt å anbefale.... Lenke til kommentar
Empty Skrevet 13. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2007 Takker for svar! Corsa hadde jeg glømt, men må innrømme at en Golf frister meget, savner første bilen min Etter Golf så er det nok Corolla som er mest aktuelt. Har hørt mye bra om de, går og går til rusta tar de... Lenke til kommentar
Hullsag Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 corolla er bra det også... men golf er nok hakket enklere å skru på selv.... så er de gjerne billigere også Lenke til kommentar
Tannpirkeren Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 (endret) Jeg kjente ei dame i Halden som jeg reiste til ei og anna helga. Hun hadde Golf. Det som var dårlig med denne var bremsene og at rattet rista voldsomt. Hvis jeg ikke husker feil, så kunne jeg vri rattet 360 grader rundt. Og hun hadde stukket et skrujern i passasjer-ruta for å holde det oppe. Men bilen oste kvalitet den. Tett og fin. Ikke bankelyder fra bærearmer eller noe sånt. God eksos osv. Dette førte til at jeg kjøpte en Audi A4 til VolksWagen forhandleren lokalt (midtnorge). Denne har jeg hatt i 6 år Edit: Den første bilen min var en Opel rekord "Luxus" 83-modell. Fin bil å skru på. God plass i motorrommet. Men den greide ikke holde seg unna grøfta Edit 2: Den andre bilen min var en Toyota Camry 88-mod. Lite plass i motorrommet. Her ble det mye rust etterhvert og mange feil. Startmotor røk, dynamo røk, varmetrådene i bakruta røk, kanalene gikk full med vann. Baksetene trakk vann fra kanalene. Bare dritt. Svein. Endret 13. juli 2007 av Sveinl Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Det er lurt å gå for en bil som er enkelt satt sammen, der det ikke trenger så mye demontering og kødd for å komme til ting osv. Sats på en bil med lite utstyr. Rullevinduer og manuelllås får du nesten leve med Selv ville jeg kjøpt meg en opel kadett eller corsa om jeg skulle hatt en billig bil nr.2. Lenke til kommentar
Hullsag Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 uansett hvilken du går for så ta en grundig sjekk ang rust. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå