Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

pc en er irriterende treig.

Anbefalte innlegg

hei og hopp, begynner å få litt små irriterende problemer med pc en. den begynner å bli treg med å starte programmer, foreksempel winamp tar tid å åpne. likeså med css.

Noen som har noen lure tips??

btw: tok sjansen å poste her selv om problemet mitt egentlig ikke er så alvorlig. :innocent:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hei og hopp, begynner å få litt små irriterende problemer med pc en. den begynner å bli treg med å starte programmer, foreksempel winamp tar tid å åpne. likeså med css.

Noen som har noen lure tips??

btw: tok sjansen å poste her selv om problemet mitt egentlig ikke er så alvorlig. :innocent:

9063862[/snapback]

nå lagger hele windows av og til også! :ermm:

Lenke til kommentar
Du kan jo slette noen unødvendige programmer, pleier og hjelpe.

9063943[/snapback]

ok, skal se hva jeg finner, men jeg har rydda såpass at jeg ikke helt vet hva jeg kan i så fall slette...

Endret av Raines
Lenke til kommentar

Hei :)

Jeg vil foreslå at du starter med ccleaner. Deretter går du på min datamaskin og høyreklikk din hovedharddisk (Vanligvis C:\) og velger egenskaper. Bytt faneark til verktøy og klikk defragmenter. Sørg for at det er hovedharddisken din som er markert og trykk analyser. Hvordan ser den lange streken nede ut? Mye rødt tyder på at du trenger en full "opprydding" på maskinen din. Du trenger ikke gjøre noe selv (Som å organisere musikken din) for det er ikke det som er selve rotet. Det er hvordan det hele ligger på disken. Så følg forslaget til programmet og defragmenter om nødvendig.

Det neste er å finne ut om det ligger virus/annet dritt igjen på maskinen. Besøk Nanoscan i enten firefox eller explorer (Opera fungerer desverre ikke). Kjør en quick scan derfra og se om du har noen aktive virus eller annen "latent" (Aktive virus) på maskinen.

Til slutt kan du sammenligne pc en og fortelle oss om pc en ble raskere :)

Lenke til kommentar
Hei :)

Jeg vil foreslå at du starter med ccleaner. Deretter går du på min datamaskin og høyreklikk din hovedharddisk (Vanligvis C:\) og velger egenskaper. Bytt faneark til verktøy og klikk defragmenter. Sørg for at det er hovedharddisken din som er markert og trykk analyser. Hvordan ser den lange streken nede ut? Mye rødt tyder på at du trenger en full "opprydding" på maskinen din. Du trenger ikke gjøre noe selv (Som å organisere musikken din) for det er ikke det som er selve rotet. Det er hvordan det hele ligger på disken. Så følg forslaget til programmet og defragmenter om nødvendig.

Det neste er å finne ut om det ligger virus/annet dritt igjen på maskinen. Besøk Nanoscan i enten firefox eller explorer (Opera fungerer desverre ikke). Kjør en quick scan derfra og se om du har noen aktive virus eller annen "latent" (Aktive virus) på maskinen.

Til slutt kan du sammenligne pc en og fortelle oss om pc en ble raskere :)

9064021[/snapback]

har gått gjennom alt nå og jeg trengte ikke å defragmentere disken(har gjort det før)

nanoscan scanna og fant ingenting. ccleaner kjørte jeg i går kveld og fik slettet en god del dritt.

pc en starter opp programmer raskere og fungere faktisk helt fint. :) det eneste som irriterer meg er at når jeg spiller musikk med winamp så hender det at sangen hakker helt pluttselig eller at den stopper opp i ca 1 sek før den går videre. ( liten bagatell)

ellers takk for hjelp! :)

Lenke til kommentar
Neste gang musikken hopper. Sjekk harddiskindikatoren. Oppfører den seg merkelig på det tidspunktet?

9065640[/snapback]

sorry , men hvor finner jeg hardiksindikatoren? jeg har aldri hørt det.

Endret av Raines
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...