hartvedten Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Vi er alle en del av den store sammenhengen, vi har iallefall fleste av oss jobber, forsjellige jobber som til sammen skaper et samfunn, et samfunn som i dag består av kanskje flere variasjoner en det noensinne har vært. Vi har i dag tusen forsjellige ting vi kan gjøre på i fritiden, enten det er å bruke penger, høre musikken vi liker, eller bare drive sammen med strømmen siden så mange av oss ikke engang orker å svømme mot, fordi det krever litt mer. Vi som et splittet Land mellom forsjellige meninger, lever i det vi kaller et demokrati, et sted der hvor alt er vellstand, vi lever mer eller mindre i et paradis sammenlignet med halvparten av resten av kloden, men hva er det som gjør at vi sitter på topp, og alle andre skal vi dominere. Er egentlig koloni tiden forbi? eller lever vi kanskje alle under en slags undertrykkende dikatur, men vi vet det bare ikke. Vi lever i dag og ser på nyhetene, nyheter som egentlig ikke intreserer oss, fordi vi ser samme dritten hver dag, og vi har sett det så mye at det ikke lenger intreserer oss, fordi vi er alt for opptatt av oss selv, og hvordan vi har det, for så lenge vår egen mage er mett er sinnet det og. men er det virkelig det? jeg er vel en av de som mener at politikken i generelt hele verden burde egentlig forandres, for vi lever jo ikke i en verden som er noe bra, og jeg er ganske sikker på at det er veldig mange andre som meg, som har denne uroen i oss, som hele tiden prøver å fortelle oss noe. men hva er det den egentlig prøver å fortelle oss? hva er det vi gjør galt? Er det at mennesket tror på en høyere kraft som skal finne ut om du er en bra person eller ikke, som skal teste ditt sinn for om du er verdig en plass i himmelen eller ikke? er det troen på en gud og at mange har mistet det å tro på egen insatts for det bedre som har gjort det? vi lever i en så kompleks verden, at vi bør snart begynne å løse opp denne knuten som vi begynte knyte da kapitalismen og