Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Skjult forsterker i audi a4

Anbefalte innlegg

Hei,

noen som vet hvor i bilen forsterkeren til bakhøgtalerne i ett audi consert anlegg ligger?

har en audi a4 2003. skal ha ny forsterkern til bilen grunnet carputer prosjekt, men skal bruke opp igjenn høgtalerne, å jeg tenkte jeg skulle slippe å sprette opp dørene for å legge nye kabler :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ligger opp under hattehylla på venstre side (sett fra bagasjeluka.) Er koblet til med en stor plugg som ligner på en scart-plugg.

Ingen lavnivå ingengaer på denne. Fargekodingen på høytalerene i audi er noe møl.. Anbefaler å bruke multimeter for å finne frem!

Lenke til kommentar
det finnes også adaptere..

9081492[/snapback]

Biltema er gode på sånnt ;), og hvis jeg ikke husker feil, så har de til de fleste bilmerker (en to-tre hyller :wee: her i Tønsberg).

Jeg fant ingen på Biltema.no

EDIT:

Her fant jeg :D, se nederst på lista ;)

9081777[/snapback]

du får ikke handlet med ice audio, men med din lokale fohandler. ellers finnes det butikker på nettet, men tror ikke det er mange. du kan prøve www.elutstyr.no

Lenke til kommentar
det finnes også adaptere..

9081492[/snapback]

Du misforstår trådstarters behov. Han skal bruke en annen forsterker. Ikke den innebygde - de adapterene det er linket til nedenfor er iso-plugg høy-til-lavnivå adaptere og gjør at man kan koble en ettermarkedspiller (pioneer,kenwood, alpine osv,) spiller til den originale forsterkeren.

Skal man derimot bytte ut den originale forsterkeren - og bruke original kabelføring må man kappe ledningene inn til forsterkeren i bagasjerommet...

Lenke til kommentar
Da må du jo trekke nye ledninger fra bagasjerommet frem i midtkonsollen for samtlige høytalere... Nei, kan gutten bruke ett multimeter er jo halve jobben gjort.

Gjorde dette selv på en a4 for 3 uker siden, og det tok litt over 1 time...

9099006[/snapback]

hei,

liten stund siden jeg sjekket tråden her.

jeg har fått en tegning over koblingene på forsterkern. Så nå vet jeg hvilke ledninger jeg skal koble meg på :) fikk det med en som driver nettsida a4mods.com

men takk for all hjelpen her også :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...