Gå til innhold

Vostro 1500 vs. Inspiron 1520?

ken8

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+19283741

Orker du å spørre hvilke versjoner av vista de har tilgjengelig på vostro som har 64 bit hvis du først skal ringe? Han jeg snakket med virket litt usikker på det..

Også må du spørre om det er noe fratrekk eller ikke på vista home premium vs. vista buisness. Noen påstår at dette er 300 fratrekk.. Ikke at jeg så noe til det.

Lenke til kommentar

Jeg bestilte en Vostro 1500 i forrige uke. Da kom den på 12050 (med skriver). Prøvde for moro skyld å konfigurere pcen på nytt i går, og da kom prisen på 10050 (uten skriver, men med gratis sikkerhetsprogramvare). Så har nå avbestilt min forrige ordre og kommer til å bestille på nytt. 2000 kr for skriveren ble litt i dyreste laget... Så da får jeg vel ikke pcen før i september da, antar jeg... :cry:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
kan du bestille over nett som privat kunde..?? eller må du ringe for å bestille.. Er det evt mulig å sende en mail.. Og hva er evt mail addressen...?

9221455[/snapback]

Hvis du går på dell.no og på kundestøtte så finner du nok sikkert en e-post adresse eller en annen måte å få svar på mail (bombe)..

Jeg vet ikke om du kan bestille over nett som privat. Tror kanskje det er tryggest at du ringer.

Lenke til kommentar

Da har jeg ringt og fått tilbud på Vostro 1700. Fikk ikke noe mer avslag ved å ringe, men fikk iallfall bestilt :) (ble først opplyst om Inspiron, men det var ikke noe problem da jeg sa at det var Vostro jeg ville ha)

Har bestilt en maskin med relativt bra specs :roll:

Specs'ene er følgende:

PROSESSOR Intel® Core™ 2 Duo T7500-prosessor (2,2 GHz, 800 MHz, 4 MB L2-buffer)

OPERATIVSYSTEM Norwegian Windows Vista™ Home Premium

KUNDESTØTTETJENESTER 1 års service på stedet neste arbeidsdag

LCD 17,0-tommers UltraSharp™ widescreen WUXGA (1900 x 1200) TFT-skjerm med TrueLife™

INTEGRERT WEBKAMERA Matt Jet Black med 2,0 megapikslers kamera

MINNE 2048 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 1024]

HARDDISK 240 GB (5400 rpm) SATA-harddisk

GRAFIKKORT 256 MB nVidia® GeForce® 8600M GT

OPTISK(E) STASJON(ER) Fast, innebygd 8X DVD+/-RW-stasjon inkludert programvare

PRIMÆRBATTERI 9-cellers primært litiumionbatteri (85 W/t)

DÆKNING AF HÆNDELIGE UHELD Ingen ulykkesforsikring

SIKKERHETSPROGRAMVARE McAfee® Security Centre™ 8.0 - 36 måneders beskyttelse - norsk

BLUETOOTH Dell 350 trådløs Bluetooth 2.0-modul (opptil 3Mbps) med Enhanced Data Rate, for Vista

TRÅDLØS TILKOBLING Intel® Next-Gen Wireless N Mini-kort - Europa

MICROSOFT-PROGRAMVARE Microsoft® Works 8.5 - norsk

Pris er 13175 inkl. moms og (fri) frakt.

Måtte du si ifra til dell angående "blotware" ? Bestilte du vista med 32 eller 64 bit?

9218038[/snapback]

Ja, tror man må si fra om dette.. virket som default var inkludert bloatware :hrm: "E-applikasjoner ikke inkludert" står det på mitt tilbud.

Orker du å spørre hvilke versjoner av vista de har tilgjengelig på vostro som har 64 bit hvis du først skal ringe? Han jeg snakket med virket litt usikker på det..

Også må du spørre om det er noe fratrekk eller ikke på vista home premium vs. vista buisness. Noen påstår at dette er 300 fratrekk.. Ikke at jeg så noe til det.

9218671[/snapback]

De hadde ingen 64-bits versjoner av Vista for Vostro. Han jeg snakket med var usikker på om det var lansert engang.

Fikk kr 200,- i avslag ved å ta Vista Home Premium istedenfor Business.

Ellers må jeg få dele min oppfatning av hvilken pris man blir presentert på Dell sine sider... Det har jo utrolig mye å si hvilken "grunnkonfigurasjon" man tar utgangspunkt i. Man kan jo konfigurere seg den samme maskinen utfra de fleste grunnkonfigurasjonene, men prisene blir vidt forskjellige. Dette er noe man bør være obs på. Jeg testet min sammensetning basert på alle de ulike grunnkonfigurasjonene bare for å være sikker.

Lenke til kommentar
Ifølge itavisen så har inspiron hdmi uttak. Har Vostro dette?

9224578[/snapback]

Vostro har ikke HDMI, såvidt jeg vet. Jeg tror heller ikke Inspiron har det.

Jeg har flere ganger forsøkt å konfigurere en Inspiron, og aldri sett noen opsjon får å velge HDMI.

Litt tvetydig utfra den IT-avisen-artikkelen hvilken maskin de sikter til... men jeg tolker det slik at de sikter til "den nye XPS-modellen M1330"

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741

Joda.. Det er nok helt sikkert en xps de sikta til, jeg som var litt for rask.

Er det noen som vet om jeg kan oppgradere en versjon av works 8.0 til 8.5 gratis? Selgeren jeg snakket med sa nemlig at de bare hadde versjon 8.0.

Endret av Slettet+19283741
Lenke til kommentar

Noen som vet om man får vista 64-bit eller 32-bit med maskinen? Tenkte ikke på dette før nå..

Og har noen opplevd "kornete" skjerm? (Søk på "grainy +vostro" på google)... Bestile 1440x900 truelift, ser ut som om den skal være kornete.. :(

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
Noen som vet om man får vista 64-bit eller 32-bit med maskinen? Tenkte ikke på dette før nå..

Og har noen opplevd "kornete" skjerm? (Søk på "grainy +vostro" på google)... Bestile 1440x900 truelift, ser ut som om den skal være kornete.. :(

9229423[/snapback]

32-bit? Tror ikke det, selgeren skulle sjekke det for meg. Hvis du kjøper ultimate kan du velge mellom 32 bit og 64 bit, TROR jeg..

Lenke til kommentar

Det er Acer 5920 vi snakker om.

9233017[/snapback]

Den har vel bare 1280x800-oppløsning. For 500 kroner mindre får du 1680x1050 på Vostro1500.

9233162[/snapback]

Fant ut det samme jeg også. Men 1680x1050, er ikke det fryktelig smått? Hva tilsvarer det feks på en 4:3 skjerm? Og hva tilsvarer 1400x900 på en 4:3?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741

Jeg har 1400 x 1050 nå, og jeg ville absolutt ikke hatt en enda større oppløsning. På vostroen jeg skal bestille skal jeg ha 1400 x 900, og det blir mere enn stort nok for min del. 1200 blir litt lite igjen..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...