danilovic Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Er jeg helt på bærtur hvis jeg sier at jeg mener å ha lest at Vostro har Santa Rosa, mens 1520 ikke har det? Har bestilt og postkonfigurert drøyt 20 Inspironer via jobben, og det meste av softwaren som følger med er jo bare til irritasjon. Vil mye heller ha en clean Windows-installasjon. Og byggekvaliteten på Inspiron (6400) er veldig god, er den ikke? Noe jeg ikke liker med Inspiron, er at den ikke har høre Window-tast og mangler den "høyreklikknappen" rett ved siden av. Noen som vet om Vostro har dette? Daniel Lenke til kommentar
scrub Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Er jeg helt på bærtur hvis jeg sier at jeg mener å ha lest at Vostro har Santa Rosa, mens 1520 ikke har det? 9138382[/snapback] Du er nok helt på bærtur der ja. Insprion 1520 har også Santa Rosa. De to bærbare pcene er så og si helt like bortsett fra hvordan de ser ut. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Har bestilt og postkonfigurert drøyt 20 Inspironer via jobben, og det meste av softwaren som følger med er jo bare til irritasjon. Vil mye heller ha en clean Windows-installasjon. Og byggekvaliteten på Inspiron (6400) er veldig god, er den ikke? Noe jeg ikke liker med Inspiron, er at den ikke har høre Window-tast og mangler den "høyreklikknappen" rett ved siden av. Noen som vet om Vostro har dette? Daniel 9138382[/snapback] Hvis du bestiller n vostro pc er den helt clean. Jeg tror at det er slik på alle bærbare at de ikke har 2 windows taster, det samme gjelder "høyreklikken". Ingen av de er på min nåværende cl56, heller ikke på en zepto pc jeg hadde før denne. Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 Min Zepto har begge deler, om jeg husker rett. Daniel Lenke til kommentar
Kenney87 Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 dell har nå 400 kr avslag eks mva og fri frakt på vostro nå Lenke til kommentar
Just-Me Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 (endret) Hei jeg fikk tilbud på en Vostro 1500 med disse spesefikk og jeg er privatkunde. Prosessor T7300 2.0 Ghz Vista Premium 15,4 Truelife 1280X800 (ikke kamera) 2048MB ram 160GB harddisk 5400 RPM Nvidia 8600GT 256MB 8X DVD+/-RW-stasjon 9 Cellers batteri Totalt 9300,- inkl frakt og mva Dette er da et strålende tilbud? 1520 som er samme maskin kommer på 2700,- mer med disse spesefikk? Han sa at Vostro gikk ut til nettopris da de ville ha de ut på markede og dette skjønner jeg ikke helt er det noen andre som kan skjønne hvorfor Vostro blir så billig? Fikk også tilbud på en Vostro 1700 med disse spesefikk. T7500 2,2 Ghz Vista Premium 17,0 WXGA+ (1440 x 900) 2048MB Ram 240GB harddisk 5400 RPM Nvidia 8600GT 256MB 8X DVD+/-RW-stasjon 9 Cellers batteri Totalt 11,000,- inkl frakt og mva Dette er jo et sinnsykt tilbud da 1720 kommer på 15,725,- alså 4725,- mer Er det noen som skjønner mine gode tilbud som jeg forøvrig har fått skriftelig via mail? Beklager men jeg kan ikke se noen grunn for å velge 1520/1720 med disse prisforskjellene men jeg syntes jo Vostro er stiligere også jeg da og jeg er faktisk jente Edit-Kundebehandler vet jeg er privatkunde men sa at han kunne ordne en Vostro maskin til meg alikevel da jeg ga disign som begrunnelse for mitt valg. Endret 2. august 2007 av Just-Me Lenke til kommentar
miCro Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Er det noen som har bilder i relativt god oppløsning av Vostro pcene? Får ikke noe inntrykk av utseende med bildene jeg har funnet på google. Høres forøvrig ut som et knakanes godt tilbud Just-Me. Vurderer selv en 14" Vostro og da skal jeg prute som best jeg kan over telefon. Hvis det stemmer at de faktisk gir tilbud på Vostro til nettopris får man vel ikke en pc i dag med tilsvarende speks til noe i nærheten av den prisen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Jeg har sjekket priser rundt omkring, og det er ikke noen steder du får en like bra pc til en så god pris. Jeg skal handle meg en selv ganske så snart. Tviler på at du får prutet så mye, spes ikke på vostro 1500. Lenke til kommentar
Just-Me Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Jeg har sjekket priser rundt omkring, og det er ikke noen steder du får en like bra pc til en så god pris. Jeg skal handle meg en selv ganske så snart.Tviler på at du får prutet så mye, spes ikke på vostro 1500. 9195027[/snapback] Jeg prutet ikke en krone bare sa at jeg var en privatperson og syntes det var dumt at jeg ikke kunne få kjøpt Vostro da jeg likte designe på denne best. Selgeren sa så at han sikkert skulle få fikset en Vostro til meg alikevel og begynte å spørre meg om hva jeg ønsket av spesefikk så kom han frem til disse prisene. Jeg fikk så dette bekreftet på mail men tilbudet gjelder kun 1 dag så det må være veldig godt da man vanligvis får i hvertfall en uke på å bestemme seg i følge min bror.Jeg skal i morgen takke ja til tilbudet på Vostro 1500 jeg fikk da jeg nå skjønner at dette er veldig godt. Lenke til kommentar
thotta Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Ja, det virker jo som en grei pris, sikkert noe av det meste de har mulighet til å gi i rabatt. Men det er vel uansett ikke noen pris de taper på. Men absolutt en grei pris for den maskinen må jeg si, ja. Du har forøvrig ikke valgt allverdens oppløsning her.. men det er gjerne ikke så viktig for deg(?) Jeg prøver å få full oversikt over forskjeller mellom Inspiron og Vostro. ... kan man da egentlig oppsummere forskjellene slik: Vostro: Svart utenpå, svart inni. + Matte under tastatur. Inspiron: Sølv inni, valgfri utenpå. Ellers er de vel dønn like, er de ikke? Dermed blir det stort sett fargene som avgjør hva man kjøper (med mindre man får tilbud som favoriserer den ene modellen, slik som her). Vil det se veldig "plastik" ut med den sølvfargen på innsiden? Slik at man bør velge en Vostro, for å få svart innside? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 2. august 2007 Del Skrevet 2. august 2007 Jeg tenkte ikke på deg just-me angående å prute, det var ment til micro. Dere kan jo alltids se på multicom sin modell som du kan konifguere likt med vostro 1500 for å se hva den vil komme på. Tipper den vil bli minst 1000 kr dyrere enn vostro! Lenke til kommentar
thotta Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 bumper litt liv i denne tråden igjen.. da jeg ikke klarer å bestemme meg for Vostro eller Inspiron Liten ting med Vostro: "Mylar® - forseglet tastatur beskytter mot støv og søl" 9088337[/snapback] Hvor mye kan dette ha å si? Kan den matten redde maskinen i tilfelle man er uheldig med "et lite halvt glass brus" mon tro? ... Jeg prøver å få full oversikt over forskjeller mellom Inspiron og Vostro. ... kan man da egentlig oppsummere forskjellene slik: Vostro: Svart utenpå, svart inni. + Matte under tastatur. Inspiron: Sølv inni, valgfri utenpå. Ellers er de vel dønn like, er de ikke? Dermed blir det stort sett fargene som avgjør hva man kjøper (med mindre man får tilbud som favoriserer den ene modellen, slik som her). Vil det se veldig "plastik" ut med den sølvfargen på innsiden? Slik at man bør velge en Vostro, for å få svart innside? 9195509[/snapback] Noen som komme på andre vesentlige forskjeller enn de jeg nevner over? For the record; Jeg tenker spesielt på 17" - men Vostro vs. Inspiron er vel samme sak uavhengig om vi snakker 15" eller 17"... skulle ikke dere tro det? Takknemlig for nye innspill som kan vippe meg i retning av en av de to maskinene Lenke til kommentar
grumant Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 Har sett litt på 15 og 17, og jeg tror du får mer for penga i en 15". Standardpakken er mye bedre på 15, og så koster de like mye. Skal du ha 17 i samme, blir det dyrt. bumper litt liv i denne tråden igjen.. da jeg ikke klarer å bestemme meg for Vostro eller Inspiron Liten ting med Vostro: "Mylar® - forseglet tastatur beskytter mot støv og søl" 9088337[/snapback] Hvor mye kan dette ha å si? Kan den matten redde maskinen i tilfelle man er uheldig med "et lite halvt glass brus" mon tro? ... Jeg prøver å få full oversikt over forskjeller mellom Inspiron og Vostro. ... kan man da egentlig oppsummere forskjellene slik: Vostro: Svart utenpå, svart inni. + Matte under tastatur. Inspiron: Sølv inni, valgfri utenpå. Ellers er de vel dønn like, er de ikke? Dermed blir det stort sett fargene som avgjør hva man kjøper (med mindre man får tilbud som favoriserer den ene modellen, slik som her). Vil det se veldig "plastik" ut med den sølvfargen på innsiden? Slik at man bør velge en Vostro, for å få svart innside? 9195509[/snapback] Noen som komme på andre vesentlige forskjeller enn de jeg nevner over? For the record; Jeg tenker spesielt på 17" - men Vostro vs. Inspiron er vel samme sak uavhengig om vi snakker 15" eller 17"... skulle ikke dere tro det? Takknemlig for nye innspill som kan vippe meg i retning av en av de to maskinene 9213969[/snapback] Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 5. august 2007 Del Skrevet 5. august 2007 bumper litt liv i denne tråden igjen.. da jeg ikke klarer å bestemme meg for Vostro eller Inspiron 9213969[/snapback] .. Kan jeg spørre hva det er som får deg til å vurdere insp. i det hele tatt? Begge pc'ene kommer fra dell. Dell sier at vostro tåler mere. Vostro er betydelig billigere. Ellers samme spesifikasjoner utenom fargevalg på dekselset. Lenke til kommentar
thotta Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 ...Kan jeg spørre hva det er som får deg til å vurdere insp. i det hele tatt? Begge pc'ene kommer fra dell. Dell sier at vostro tåler mere. Vostro er betydelig billigere. Ellers samme spesifikasjoner utenom fargevalg på dekselset. 9215971[/snapback] Godt spørsmål egentlig Som du sier, så er det fargene Inspiron har å fare med. Jeg liker godt de litt fresh'e fargene. Kunne vært greit med noe litt utenom de vanlig pc-fargene etterhvert. Men har nå mer eller mindre bestemt meg for å gå for Vostro Etter å ha sett en god presentasjon av Vostro (på de amerikanske sidene til Dell) ser jeg hvor pen den virkelig ser ut. Og det at man kan velge vekk bloatware på Vostro er jo et veldig greit. Dette burde jo riktignok vært en selvfølge på enhver maskin man kjøper, men slik er det vist ikke Forøvrig har de amerikanske sidene til Dell litt bedre presentasjon av både Vostro og Inspiron. (360 graders visning m.m.) Det var etter en titt her jeg klarte å ta det endelige valget. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Ja.. Nordmenn blir som oftest nedprioritert i forhold til andre store nasjoner, desverre Jeg fikk tilbud av vostro 1500 i dag. Ser bare over tilbudet før jeg sender i vei en bestilling. 9200 ink.mva. Ikke ille i forhold til hva man får:) Jeg prøvde å konfiguere insp. 1520 med det samme og da ble den litt over 2300 kr dyrere (ink.mva). Lenke til kommentar
gilvam Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 ...Kan jeg spørre hva det er som får deg til å vurdere insp. i det hele tatt? Begge pc'ene kommer fra dell. Dell sier at vostro tåler mere. Vostro er betydelig billigere. Ellers samme spesifikasjoner utenom fargevalg på dekselset. 9215971[/snapback] Godt spørsmål egentlig Som du sier, så er det fargene Inspiron har å fare med. Jeg liker godt de litt fresh'e fargene. Kunne vært greit med noe litt utenom de vanlig pc-fargene etterhvert. Men har nå mer eller mindre bestemt meg for å gå for Vostro Etter å ha sett en god presentasjon av Vostro (på de amerikanske sidene til Dell) ser jeg hvor pen den virkelig ser ut. Og det at man kan velge vekk bloatware på Vostro er jo et veldig greit. Dette burde jo riktignok vært en selvfølge på enhver maskin man kjøper, men slik er det vist ikke Forøvrig har de amerikanske sidene til Dell litt bedre presentasjon av både Vostro og Inspiron. (360 graders visning m.m.) Det var etter en titt her jeg klarte å ta det endelige valget. 9216687[/snapback] Har du en link til de bildene og den presentasjonen. Finner den ikke Og hva er bloatware? Lenke til kommentar
thotta Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 ...Kan jeg spørre hva det er som får deg til å vurdere insp. i det hele tatt? Begge pc'ene kommer fra dell. Dell sier at vostro tåler mere. Vostro er betydelig billigere. Ellers samme spesifikasjoner utenom fargevalg på dekselset. 9215971[/snapback] Godt spørsmål egentlig Som du sier, så er det fargene Inspiron har å fare med. Jeg liker godt de litt fresh'e fargene. Kunne vært greit med noe litt utenom de vanlig pc-fargene etterhvert. Men har nå mer eller mindre bestemt meg for å gå for Vostro Etter å ha sett en god presentasjon av Vostro (på de amerikanske sidene til Dell) ser jeg hvor pen den virkelig ser ut. Og det at man kan velge vekk bloatware på Vostro er jo et veldig greit. Dette burde jo riktignok vært en selvfølge på enhver maskin man kjøper, men slik er det vist ikke Forøvrig har de amerikanske sidene til Dell litt bedre presentasjon av både Vostro og Inspiron. (360 graders visning m.m.) Det var etter en titt her jeg klarte å ta det endelige valget. 9216687[/snapback] Har du en link til de bildene og den presentasjonen. Finner den ikke Og hva er bloatware? 9217924[/snapback] Link her: http://www.dell.com/content/products/categ...s=04&l=en&s=bsd og trykk på 'Look Closer' linken under ønsket maskin for å poppe opp en flash-presentasjon med bl.a. 360-graders visning og en del gode bilder. Bloatware er alt mulig forhåndsinstallert programvare. Da gjerne trial-som fungerer i 30 dager. Det meste av dette ville du aldri installert selv.. og det får en helt ny pc til å virke ganske rotete allerede fra starten Dell tjener nok på dette i form av at dette faktisk er reklame for produsentene av den forhåndsinstallerte programvaren. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 Måtte du si ifra til dell angående "blotware" ? Bestilte du vista med 32 eller 64 bit? Lenke til kommentar
gilvam Skrevet 6. august 2007 Del Skrevet 6. august 2007 (endret) dette innlegget kan slettes. beklager. Endret 6. august 2007 av gilvam Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå