Gå til innhold

Hvilken type RAM

Anbefalte innlegg

Skal sette inn litt mer SDRAM inn i maskinen, men jeg vet ikke hvilken type (Er helt grønn når det gjelder sånt)

her er altså sakene:

733 Mhz (prosessor)

128 MB SDram

PC 133 Ram (eller noe lignende)

Hovedkortet finner jeg ikke navnet på, men jeg TROR det heter "APOLLO PRO".

Kan noen være så snille å finne meg en Internett adrsse på KOMPLETT.NO eller lignende side, (altså RAM typen jeg trnger), som passer på denne data'en?

Det hadde vert kjempefint.

Bare spør hvis du trenger me rinfo om PC'en for å finne den riktige typen ram.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, alle typer SDram kan brukes.

Men noen hovedkort vil ikke ta såkalt "hidensity"-minne. Chipsettet Apollo pro skal i hvertfall ta opp til 512MB-brikker av vanlig type. (Det bruker å være annonsert som "hidensity" dersom brikkene er det.)

Lenke til kommentar
ok, men hva betyr "IKKE BUFRET" og "IKKE PARITET"??
Bufret og Paritet (ECC) er dyrere minne-typer som ofte brukes i servere. De gir ikke bedre ytelse men reduserer faren for kræsj. De aller fleste kjøper vanlig billig ram (evt merke-ram) og er fornøyde med det.
Lenke til kommentar
Men hva er forskjellen på  CL2 og CL 3??

Grovt sagt er det antall 'venterunder' minnet trenger før datapakkene bekreftes korrekt hentet og lagt på rett plass ( RAS to CAS ).

D.v.s. CL2-minne er kjappere/ bedre kvalitet enn CL3, innstillinger man setter i Bios - ofte kan CL3-spesifisert RAM klare CL2, med fare for ustabilt system.

Lenke til kommentar

D.v.s. CL2-minne er kjappere/ bedre kvalitet enn CL3, innstillinger man setter i Bios -  ofte kan CL3-spesifisert RAM klare CL2, med fare for ustabilt system.

Nettopp derfor eg bruker CL3 i bios instillingen på grunn av at faren for et ustabilt system, men det er og det de annbefaler i manualen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...