Efreet Skrevet 12. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 12. juli 2007 Dette er ein tråd for munnleg tale, korleis ein kan forbetra stemma si til å bli meir interesang. Eg "lide" av dårligt tonefall, blir veldig ofta slik at eg kan snakka heile settningar i ein og samme tone, og det er veldig kjedeligt for andre folk, vis a vis for meg også. Så, nokon som veit om nokre program, øvelsar eller lignande eg kan sjå på for å prøve å fiksa detta problemet? Takk <3 Lenke til kommentar
Lidskjalv Skrevet 16. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 16. juli 2007 Eg kan tenkja meg, forutsatt at du framleis er tilknytta skulen, at du kanskje slulle ta deg ein samtale med ein logoped, eller ein sangpedagog, kanskje? Lenke til kommentar
Nuky Skrevet 16. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 16. juli 2007 Følg Martin Luthers eksempel. =) Lenke til kommentar
Vannfrisk Skrevet 20. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 20. juli 2007 Jeg gjør det samme med noen personer, ikke alle. Det er ganske merkelig. Jeg endrer stemmen automatisk uten å kunne gjøre noe med det. Når jeg er på jobb har jeg helt annen klang i stemmen, kanskje litt vel automatisk og hakket lysere enn den jeg bruker til vanlig. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 31. juli 2007 Rapporter Del Skrevet 31. juli 2007 Kan vel muligens hjelpe å synge... ? Lenke til kommentar
Efreet Skrevet 5. august 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 5. august 2007 logoped er vel ein som har med gange å gjera. Synga, njaa, kan prøva, synge jo alltid med PCen, før prøva ta det opp litt, høyra korleis det er og prøva meg fram, men merker meir og meir eg snakker bare kjedeleg tonelag :/ Lenke til kommentar
athorb Skrevet 5. august 2007 Rapporter Del Skrevet 5. august 2007 (endret) Kan man trene sangstemmebruk kan man vel også trene pratestemmebruk. Endret 5. august 2007 av athorb Lenke til kommentar
noob11 Skrevet 5. august 2007 Rapporter Del Skrevet 5. august 2007 logoped er vel ein som har med gange å gjera. 9209952[/snapback] Nope. Jeg skjønner hvorfor du tenker det, men en logoped er faktisk en talepedagog. Sjekk ordboka Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 5. august 2007 Rapporter Del Skrevet 5. august 2007 Har du samme problemet når du snakker engelsk? Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 10. august 2007 Rapporter Del Skrevet 10. august 2007 Når jeg gikk på Macguire kurs (et kurs for folk som prøver å slutte ) så var det en kar som nevnte om en gruppe i stavanger som hadde som mål og bli bedre talere. Husker ikke hva det het den gruppen, men hvis trådstarter befinner seg i stavanger-området, så kan jeg sikkert lete litt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå