Hetfield^^ Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Bare lurer litt på dette med forlovelse Når man blir forlova, har da en part spurt om de skal gifte seg? Eller kan man bare spørre sin partner om de skal bli forlova? Lenke til kommentar
Kasp Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Når man er forlovet, så betyr det at partene har blitt enige om å gifte seg. Man spør heller ikke om man skal bli forlovet, men sier heller: "Vil du gifte deg med meg?". Svarer den andre parten ja, så blir det bryllup etter en stund. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Kasp: Sånn skal det gjerne være, at forlovelsestiden er den tiden man bruker på å forberede bryllupet, men det virker som det er litt mer liberalt her i Norge. Jeg har hørt om folk som har vært forlovet i 5 og 10 år, noe jeg synes er småtåpelig. Hvis man først ikke gidder å gifte seg, så er spørsmålet og ringen litt unødvendige. Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Jeg synes personlig det er forskjell på "Skal vi forlove oss" og "Skal vi gifte oss". Jeg synes det er mer forpliktene å spørre om noen vil gifte seg med deg. Iallefall sterkere. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 vanligvis starter en forlovelse med Det store spørsmålet og en dato for vielsen pleier å bli avtalt kort tid etter dette. jeg har møtt folk som er forlovet men ikke satt noen dato i det hele tatt men jeg tror disse er i mindretall av de som er forlovet. Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Man kan ikke tenke slik da ilpostino. Jeg vil være forlovet med deg, å gifte meg engang i fremtiden. Men ikke nå. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Man kan ikke tenke slik da ilpostino. vet. når en først forlover seg synes jeg man skal spikre dato for kirke ganske raskt. Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Da har vi vel en litt forskjellig definisjon på forlovelse. Synes det er greit å være forlovet i 5år før man gifter seg. Det er vel unormalt for folk flest å planlegge 5 år frem i tid. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Man kan ikke tenke slik da ilpostino. vet. når en først forlover seg synes jeg man skal spikre dato for kirke ganske raskt. 9064477[/snapback] Det er ingenting som heter "skal vi forlove oss?" uansett, man blir forlovet av at man spør om man skal gifte seg. Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Det er ingenting som heter "skal vi forlove oss?" uansett, man blir forlovet av at man spør om man skal gifte seg. 9064499[/snapback] For deg. Lenke til kommentar
Hetfield^^ Skrevet 13. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2007 var vel egentlig det jeg trodde.. menne, takk for svar! :=) Lenke til kommentar
gaardern Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Mange som er forlovet lenge uten å gifte seg. Det er jo for å vise at man vil binde seg. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 en tar jo forholdet til en nytt nivå men for meg vil det være feil ikke å ha en plan/dato om giftemål når jeg forlover meg... Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Sammen > samboere > forlovet > gift. Man tar den tiden man trenger på hver av "gradene" Lenke til kommentar
EvenEleven Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Mange som er forlovet lenge uten å gifte seg. Det er jo for å vise at man vil binde seg. 9064857[/snapback] Ja men hvorfor ikke abre gifte seg i samme slengen? Når man er forlovet lenge er det som "jeg vil binde meg men er fortsatt redd" Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Eller. "Jeg føler meg trygg å ha ingen hast" Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Eller. "Jeg føler meg trygg å ha ingen hast" eller "jeg føler meg såpass trygg at jeg nå kan gifte meg" Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 At du gidder sier jeg bare. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 At du gidder sier jeg bare. må han min daglige dose med kverulering jeg også.... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Å være forlovet betyr faktisk at man skal gifte seg! Det er ikke bare en "styrkegrad" som i at man er "litt mer kjærester enn bare kjærester". Forlovet er man når den ene parten har fridd og den andre har sagt ja. Å bestemme seg for å bli forlovet = bestemme seg for å gifte seg. Hvis man synes at det virker mer forpliktende å spøree om å gifte seg, så har man jo ikke skjønt hva det betyr å være forlovet. Og det er jo ingenting galt med å "bare" være samboere om man ikke vil gifte seg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå