Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

2 maskiner med merkelig oppførsel

Anbefalte innlegg

Problem nummer 1 er en stasjonær pc som lyset i front virker når man plugger den inn og skrur på bryteren bakpå. Men når man trykker start knappen i front så er maskinen død. Hører ingen lyder av oppstart.

Maskin nummer 2 er en compaq bærbar maskin. Byttet harddisk i den og når jeg skrur på maskinen står det at ingen system disk, masterdisk er registrert. Så hva har jeg gjort feil eller er det bare at maskinen mangler programvaren som gjør at det står dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Problem nummer 1 er en stasjonær pc som lyset i front virker når man plugger den inn og skrur på bryteren bakpå. Men når man trykker start knappen i front så er maskinen død. Hører ingen lyder av oppstart.

Feil på PSU? Kortslutning i maskinen? Igangsetterstopperen (Av&på knapp) ikke tilkoblet hovedkort?

Maskin nummer 2 er en compaq bærbar maskin. Byttet harddisk i den og når jeg skrur på maskinen står det at ingen system disk, masterdisk er registrert. Så hva har jeg gjort feil eller er det bare at maskinen mangler programvaren som gjør at det står dette?

Her mangler det OS.

Hvis du byttet disk er jo den nye blank ;)

Lenke til kommentar

Feil på PSU? Kortslutning i maskinen? Igangsetterstopperen (Av&på knapp) ikke tilkoblet hovedkort?

Her mangler det OS.

Hvis du byttet disk er jo den nye blank ;)

9065202[/snapback]

Takker da vet jeg iallefall at jeg har montert riktig den nye harddisken. tenkte det var best å sjekke før jeg gjorde noe drastisk og muligens ødela noe. :whistle:

Når det gjelder maskin nummer en får jeg sjekke det med knappen er det noe annet så går maskin dritten i søpla. Den er for gammel til ny psu eller hoved kort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...