Sondregutt Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 Har et Ultra ATA /133 IDE Kontroller kort som jeg har fått innstallert driverene til, som fungerer fint (ihht. det jeg kan se i "device manageren"). Jeg har koblet til en 120bg Maxtor disk) Men under oppstart av maskinen får jeg følgende melding når maskinen har startet på "Scanning IDE drives" - "No drive attached to Fasttrack controller - The bios is not installed. Når maskinen er klar for bruk finner jeg ikke den siste (har 3 andre disker også) disken..... Er det noen som vet hva jeg evt. må gjøre for å "få opp" den siste disken også???? Lenke til kommentar
Kvatte Skrevet 11. januar 2003 Del Skrevet 11. januar 2003 promise.com gjør deg garantert ikke smartere..:-)) Du har sjekka kabler? - Vel, da så.. Dette er ikke noen enkel oppgave... Har et ATA 100 kort selv, og har enda ikke opplevd å få det opp sånn at alt fungerer. Det med bios ikke innstallert er muligens kablene, men så vill er ingen vel? grå-kabel på 133? -uansett, her må du prøve og feile....- får ikke noe ut av det selv ihvertfall... sier du ifra hvis du finner løsningen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå