Bruker-93156 Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 (endret) Tema denne gangen er: Abstrakt SISTE NYTT Innleveringsfristen er 22. Juli kl 20:00 (Bildene blir forhåpentligvis lagt ut innen 00:00) Om tittelen er altfor trang så si fra innen imorgen kl 9.30! Bildene må være tatt i tidsrommet Torsdag 12. Juli 23:59. - søndag 22. Juli. Innleveringsfrist: Søndag 22. Juli - 20.00 Etter innleveringsfrist blir bildene uploadet i egen post med avstemming frem til Torsdag 26. Juli kl 20:00 Reglene for konkurransen: 1. DU må være fotografen bak bildet. 2. Bildet må være tatt mellom nevnte tidsperiode. 3. Du står fritt til å tolke temaet. 4. ”Stemmefisking” er ikke tillatt. 5. Filstørrelse: MAKS 350KB. 6. Bildestørrelse: Lengste side skal max være 1280 piksler. 7. Bildet skal være anonymt så lenge konkurranse og avstemming pågår. Bilder som har signatur, bilder som er postet tidligere, eller som blir postet i bildekritikken eller andre steder mens konkurransen pågår, vil derfor bli diskvalifisert. 8. Du kan KUN benytte ett bilde i konkurransen. 9. Arrangør/Vinner av forrige runde, har ikke anledning til å delta. 10. Vinneren av konkurransen arrangerer neste ukes konkurranse, og har dessuten ansvaret for å underrette redaktøren på akam.no (faaeri) når nytt tema er lagt ut, samt når bildene er lagt ut til avstemning. (Dersom flere skulle stå med like mange stemmer, vil arrangør av inneværende runde avgjøre hvem som skal arrangere neste runde.) Fotografen bak de tre bildene som får flest stemmer, blir offentliggjort og gitt poeng fra 1 til 4. (1. plass = 4 poeng, 2. plass = 2 poeng, 3. plass = 1 poeng). Poengene teller i sammendraget. Det er verdt å merke seg at vinnerbildet fra hver runde uten videre kan bli brukt som illustrasjon for annonseringen av neste rundes konkurranse på akam.no. Bildene sendes til meg som PM NB: Husk å oppgi bildets tittel, dato og klokkeslett bildet er tatt (exif helst). Alle vil få en bekreftelse pr PM. OBS! Dersom du ikke har mottatt noen bekreftelse når konkurransen nærmer seg slutten, må du ta kontakt så vi kan få ordnet opp tidsnok! Løp og knips! Endret 12. juli 2007 av Mr. Olsen Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Kan du forklare ordet "Høydepunkt" og hva du legger i det? Snakker vi m.o.h, høydepunktet for dagen, "lykke" (som da kan bli et høydepunkt i livet, dagen, uken osv...)? Naturbilder, portretter eller surralistiske? Hva tenkte DU når du lagde denne oppgaven? Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 12. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2007 Kan du forklare ordet "Høydepunkt" og hva du legger i det? Snakker vi m.o.h, høydepunktet for dagen, "lykke" (som da kan bli et høydepunkt i livet, dagen, uken osv...)? Naturbilder, portretter eller surralistiske? Hva tenkte DU når du lagde denne oppgaven? 9062899[/snapback] Akkurat det du skimter. jeg så for meg noen bilder som var knipset når pinataen sprakk, en mann på toppen av et fjell, en baby på en jordhaug... Dere står helt frie, så lenge dere ser et høydepunkt i bildet. En varde på en fjelltopp er like mye godkjent som et barn som blåser ut bursdagslysene. Lenke til kommentar
fox Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Bra svar.. Gleder meg å se folks bidrag i denne gangen, alltid gøy Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Hmm, det var et veldig vanskelig tema du valgte. Jeg sitter uten noen ideer, men vi får se om jeg kan komme med noe. Er det forbudt å legge inn et selvportrett av noen slag, eller avslører det for mye? Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 12. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2007 Hmm, det var et veldig vanskelig tema du valgte. Jeg sitter uten noen ideer, men vi får se om jeg kan komme med noe. Er det forbudt å legge inn et selvportrett av noen slag, eller avslører det for mye? 9062955[/snapback] tja, det blir vel ikke lettere om jeg snever det inn til høydepunkt som i m.o.h. Ditt valg om du vil prøve med et selvportrett. Jeg tror det skal litt til for å løse oppgaven, men hver så god. Jeg syns ikke konkuranser skal avgjøres på grunn av fotografen, så jeg stoler på at stemmerne stemmer etter "hjerte" Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Ditt valg om du vil prøve med et selvportrett. Jeg tror det skal litt til for å løse oppgaven, men hver så god. 9062981[/snapback] Jeg har mine ideer, men om det er enkelt å gjennomføre vet vi ikke. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 12. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2007 Ditt valg om du vil prøve med et selvportrett. Jeg tror det skal litt til for å løse oppgaven, men hver så god. 9062981[/snapback] Jeg har mine ideer, men om det er enkelt å gjennomføre vet vi ikke. 9062989[/snapback] Hehe, man trenger en id\e for å vinne konkuranser. Så må man ha litt kreativitet for å utføre idèn. Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Hehe, man trenger en id\e for å vinne konkuranser. Så må man ha litt kreativitet for å utføre idèn. 9063000[/snapback] Kreativitet har jeg nok av, men til tider så har jeg ikke nok kunnskaper innen photoshop til å utføre det. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 12. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2007 Hehe, man trenger en id\e for å vinne konkuranser. Så må man ha litt kreativitet for å utføre idèn. 9063000[/snapback] Kreativitet har jeg nok av, men til tider så har jeg ikke nok kunnskaper innen photoshop til å utføre det. 9063012[/snapback] Photoshop er ikke en god måte å vinne foto-konkuranser på... Jeg liker ikke bilder som er overredigert... Mer tegnet enn knipset Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Photoshop er ikke en god måte å vinne foto-konkuranser på... Jeg liker ikke bilder som er overredigert... Mer tegnet enn knipset 9063026[/snapback] Det kommer helt ann på hva slags bilde man skal ta. Skal man ta et surrealistisk bilde så blir det vanskelig å gjøre det uten å manipulere det. Og det finnes mange surrealistiske bilder som er gode. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 12. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2007 Photoshop er ikke en god måte å vinne foto-konkuranser på... Jeg liker ikke bilder som er overredigert... Mer tegnet enn knipset 9063026[/snapback] Det kommer helt ann på hva slags bilde man skal ta. Skal man ta et surrealistisk bilde så blir det vanskelig å gjøre det uten å manipulere det. Og det finnes mange surrealistiske bilder som er gode. 9063043[/snapback] Hehe joda... men hos meg går det en grense.... Lenke til kommentar
magneska Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Tilsynelatende ikke et altfor lett tema nei Lenke til kommentar
magneska Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Noen spesiell grunn til at avstemminga går fram til fredag og ikke torsdag som er vanlig? Er ikke helt tilhenger av å stadig forandre regler og frister... Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 12. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2007 Så dere vil skifte? Lenke til kommentar
magneska Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Så dere vil skifte? 9063177[/snapback] Har alltid vært torsdag! Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 12. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2007 Så dere vil skifte? 9063177[/snapback] Har alltid vært torsdag! 9063187[/snapback] Snakker om tema Lenke til kommentar
magneska Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Kanskje du kan tenke ut et eller annet lurt som gjør at folk stemmer før fristen for å avgi stemmer har gått ut. Har kommet inn 12 stemmer etter at fristen gikk ut i forrige konkurranse nå... Tenk om vi kunne fått inn like mange stemmer som under konkurransen hvor 17. mai var temaet? Lenke til kommentar
Autoxave Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 (endret) Dette var et håpløst tema for å si min ærlige mening, alt for høytsvevende! Stemmer for å skifte tema til noe mer håndfast. Edit: temaet er vanskelig å tolke, det er upresist og bidragene deretter. Slike tema passer bedre for de som tar fotoutdannelse enn i et fotoforum som denne. Endret 12. juli 2007 av Autoxave Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 12. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2007 Dere klager over dårlig tema, men kommer ikke med alternativer. Ta de på pm forresten. Jeg syns selv det høres ganske lett ut, men det er jo meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå