Gå til innhold

KDL-40W2000 eller LE40M87BD?

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg (og sikkert mange andre) har lest ut i mørkets lange timer om alt som finns om disse to tv'ene, men er stadig usikker på hvilken tv jeg skal velge.

Derfor tenkte jeg at dere tv-karer kan hjelpe med å sette et punktum ved denne diskusjonenen en gang for alle.

Hvem vinner; sony'en eller samsungen?

Btw, skal bruke skjermen min til ps3 og generell tv-titting...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du ikke er veldig hardkjerne når det gjelder muligheter til avanserte instillinger og den biten der (som er litt forskjellig på TVene) tror jeg du kan tenke på om du vil ha reflekterende panel eller ikke. Med de fordeler/ulemper dette medfører. (Bedre dybde, men reflekser på skjermen for å si det enkelt)

Det er samsungen som har blankt panel.

-Så sånn er det.

Endret av ak50224
Lenke til kommentar

Samsungen har bedre sortnivå, men folk mener ofte at Sony'en er bedre overall.. du bør egentlig ta deg en tur til en butikk og sjekke selv, be gjerne om å få se forskjellige kilder (om du ikke får fikle med fjernkontrollene selv ;) ) og gjør ditt eget valg.

Edit: for the record, jeg handlet Samsungen på minuttet da jeg så den i butikken :p...veeel etter at jeg hadde sjekket at det faktisk var ett samsung panel og ikke noe annet ;) see en annen post om M87/86 her på forum...

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Har lurt litt på dette selv, men etter å ha lest hdtvtest.co.uk virker det som Sony TV'et bare støtter 1080i over komponent og 720p over VGA. Dette er vel et problem hvis man ønsker å koble til XBOX360 da den ikke har hdmi kabel (kun elite som ikke har kommet til Norge enda). Noe stor problem er det sikkert ikke siden de fleste spill er i 720p, men litt kjedelig når man først har et 1080p tv så får man ikke brukt det i forbindelse med XBOX'en (Virtua Tennis 3 er 1080p bl.a.). Korriger meg gjerne hvis jeg tar feil :)

Samsung'en har i tillegg flere innganger og digital optical port som Sony manglet.

Utenom det ser de veldig like ut, men siden jeg har XBOX360 så tror jeg at jeg velger Samsung TV'et når jeg nå kjøper meg nytt TV.

Lenke til kommentar

Jeg er 40w2000 og har kjørt 1080p over komponent fra xbox360. I hvertfall det tvn sier at jeg kjører.

Jeg så på begge tvene du har sett på og valget falt på Sony. Jeg syns bildet ser bedre ut og innstillingsmulighetene er endeløse.

Ikke nok med det. Men vi har sol på stuevinduet hele dagen. Når med en Pianolakk, slik som samsungen har, vil ALTFOR mye lys bli reflektert. Dette er utrolig plagsomt. Den matte kanten til Sonyen er helt genial og tvn sluker alt av lys. Den er veldig god i lyse rom. Men det beste med tvn kommer frem når du skrur av lyset og drar i gang Starwars 3 i HD. Det er bare helt rått når det gjelder farger.

Lenke til kommentar

Nye modeller er allerede kommet. I hvertfall noen av dem. Den siste som har kommet til norge er D3000, (testvinner i siste Hjemmekino). w3000 er allerede på vei og vil komme til norge om ikke så lenge. Dette er en bedre tv enn w2000 men den vil også være dyrere. F.eks har den flere hdmi innganger. Bedre panel. Støtter 1080p/24. Så man kan vente men det er som med datautstyr. Hvis man hele tiden skal vente på det neste som kommer venter man seg fordervet.

Kommer jo alltids noe nytt noe

Lenke til kommentar

De nye samsung modellene med LED baklys og 100.000:1 kontraster er jo også praktisk talt kommet :(

edit: men så er det aldri lurt å kjøpe første generasjon ny teknologi så jeg tror jeg klarer meg med min M87 :cool:

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...