Molochtov Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 Skal festes på et a7n8x hk med xp2100+ Cooler Master DP5-7JD1B-0L http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...8&view=detailed 24dB til kun 139kr. Noe jeg ikke har fått med meg? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 Vet ikke, men kanskje vifta varer 2 uker? Det pleier å være sammenheng mellom pris og kvalitet. Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 ta heller en titt på www.microplex.no du, kjøp en kvalitetsvifte, den vifta hos komplett gir like lite kjøling som når du puster ut av munnen din. eller.no Lenke til kommentar
brune-ha Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 Har selv Cooler Master CPU-Vifte Socket 478/P-4 DI4-7H53D-01, Opp til 2,4GHz Eller se her: https://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...5&view=detailed Funker fett den............. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 Jeg så litt mer på den vifta her: http://www.coolermaster.com/products/cpuco...5-7jd1b-0l.html Den virker jo helt ok. Ser ikke noen grunn til at det er noe dårlig kjøp. Til dere andre: Pris er IKKE = kvalitet. (Det selges ogå dyre dårlige produkter og billige bra, som jeg tror det er i dette tilfellet) Microplex er IKKE = Kvalitet. (De selger en del bra ting, men også en del som er tilnærmet søppel) Lenke til kommentar
brune-ha Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 Enig med fyren over!!!!!!!!!!!! Lenke til kommentar
Danny Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 hmm er den ikke sånn nå at amd anbefaler en kjøler med noe kober i,heltst ren kobber noe den coolermasteren ikke har. bruker du den tipper jeg tempen blir over 60 hvis du bruker xp2400/2600 Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 Det er utrolig mange kjølere på markedet. En stor test av mange av disse finner du på http://www.overclockers.com/articles373/ . Dessverre inkluderer ikke denne artikkelen akkurat den CoolerMaster viften du nevner, men du får et innblikk i kompleksiteten. Tre faktorer dominerer: - Støy - Kjøleevne - Pris AMD XP2100 prosessoren (Palmino) krever god kjøling. Hvis man kjøper en relativt stor kjøler og hissig vifte, kan man bruke en Zalman vifteregulator og justere ned turtallet. På hovedkortet finnes det sensorer som gjør at du kan lese av varmen på CPUen. Da kan du se om du får nok kjøling på det valgte turtallet. I tilllegg er det selvsagt viktig med kjøling av selve kabinettet. Som en oppsummering så vil denne viften kunne gjøre jobben, men det spørs om du vil like støynivået. Den vil nok bråke en del enn min Mist Silent Twin... Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 Jeg har selv hatt billig-kjøler av Coolermaster merket. (Socket A, TBird 1000MHz) Den fungerte helt perfekt. Støya ikke voldsomt, lever enda (over ett år gammel) og ga grei temperatur så lenge jeg ikke overklokka! Men har også vært borti Coolermaster vifter som har tatt kvelden etter no'n uker. (Tøfft når CPU-vifta bråker så fyren i etasjen under begynner å klage) Edit: Glemte å nevne at jeg ville anbefalt å legge i litt penger i en kvalitets-kjøler for å være sikker. Lenke til kommentar
BirTh Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 Det er vel ikke noe galt med den vifta men du kan ikke regne med at du får CPU temp på under 30grader med den. den funker sikkert fett så lenge du ikke skal klokke og stå i så vanvittig:=) Lenke til kommentar
Toa Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 hmm er den ikke sånn nå at amd anbefaler en kjøler med noe kober i,heltst ren kobber noe den coolermasteren ikke har.bruker du den tipper jeg tempen blir over 60 hvis du bruker xp2400/2600 Jeg har den viften på min XP2400, og tempen har aldri vært over 48 grader. Lenke til kommentar
JonV Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 Har samme vifta på maskina mi XP2200+ holder seg stabilt på 32 Grader og ikke bråker den heller. planslipte min kjøler da den er fryktlig skakk. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 De socket A kjølerene de har på microplex skuffer. Enten koster de 900,- eller så bråker det mer enn en gjennomsnittling traktor. Lenke til kommentar
Molochtov Skrevet 10. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2003 Har ikke tenkt å overklokke prosessoren. Hva bør temperaturen ligge på på xp2100+ palomino? Max? Tenker jeg prøver denne kjøleren, men følger nøye med på temp. Den er så billig at jeg kan kaste den uten at det svir for mye i lommeboka. Dere snakker om støynivået. 24dB er ikke så ille... Lenke til kommentar
chil Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 når vi først er i gang, jeg får snart en ny xp2400+ jeg vil ha en bra kjøler til denne den må ikke bråke FOR mye max 30db, den skal takle litt overklokking! og må ikke koste ALT for mye max 350kr(helst litt mindre) hvilken er å anbefale? Lenke til kommentar
mandela Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 jeg har en taisol kjøleribbe m/ kobberbunn kjøpt hos microplex for 90,- en 60-80mm overgang og en papst 12dB vifte som nå er 7V modda. kjører xp1800A og idle temp er 47 grader, så jeg tror at man får tilsvarende temperatur med en 19dB (ikke modda) papst på en xp2400. pris: 90+50+125=265 + frakt Lenke til kommentar
fatsheep Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 Zalman vifteregulator Hva er det? :oops: Lenke til kommentar
muahahaha Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 Regulator = regulering Vifteregulator = regulering av vifta Lenke til kommentar
Xander^ Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 Kjøp deg peltier med vannkjøling hvis pappaen din har spanderebuksene på Lenke til kommentar
muahahaha Skrevet 10. januar 2003 Del Skrevet 10. januar 2003 Pappan min er død, men kan spørre han alikevel, kanskje han har på seg spanderkista Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå