Solemdal Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Hei, Kjøpte den gitarpakka hos Elkjøp i dag, men ble misfornøyd. (Forventa ikke mye gitar for 1000,- , men tenkte det var verdt å prøve ut) I tillegg til det klarte jeg å ryke en streng. Gjelder fremdeles angreretten min da? Alt fungerer i den stand jeg fikk den i, bortsett fra den ene strengen. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Først - du har ikke angrerett ved kjøp i vanlig butikk som elkjøp. Elkjøp har derimot en 30 dagers returrett som de har som FRIVILLIG ordning for deg. Om du klarte å ryke en streng, og dette ikke er noe du kan fikse før du leverer den inn igjen (kjøpe nye strenger fra en musikksjappe feks?), så vil de nok nekte deg retur ja, da varen skal leveres uten feil eller mangler for at de skal ta den i retur gjennom sin frivillige ordning. Lenke til kommentar
Solemdal Skrevet 15. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2007 Må bare dra opp denne. Har nå fikset strengen, og er skikkelig misfornøyd med gitaren. Kan jeg dra å returnere alt og få pengene tilbake? Alt fungerer som jeg fikk det, men gitaren og utstyret ligger ikke i beskyttelsen/posene som jeg fikk den. Kan Elkjøp nekte meg retur da? (Må jeg dra til butikken jeg kjøpte den hos, eller kan jeg dra til hvilken som helst Elkjøp-butikk?) Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 Hvilken butikk kjøpte du den av? Det er alltid best om du drar tilbake til den butikken du handlet den hos, men det er ikke et krav. Du må ha med kvitteringen. At emballasjen og slikt er borte skal ikke være til hinder for 30 dagers returrett - men ALT må være med tilbake. Dvs alle ledninger og MANUAL! Også må ting se ut som om det var nytt, altså ingen skraper, riper o.l. . Om du gjør dette så skal de ikke nekte deg retur - returretten er jo en tjeneste vi har for våre kunder, en frivillig ordning for å yte best mulig kundebehandling. Lenke til kommentar
Solemdal Skrevet 15. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2007 Hehe, jobber du for Elkjøp? Blir spennende å se om de finner et eller annet de kan nekte meg på. Jeg mista en av de elendige plekterne som følger med. At jeg ikke har den, så kan de nekte meg retur? Kjøpte den på Elkjøp i Sandvika. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 (endret) Ja, det kan de da absolutt? Kvaliteten på varen er ingen unnskyldning for å ikke levere tilbake komplett. Når du VET du ikke er fornøyd, og regner med å returnere, hvorfor tar du da ikke bedre vare på ting? . Det her handler jo ikke om at Elkjøp Sandvika vil være mest mulig vanskelig mot deg - som du hele tiden later til å tro. Det handler om at du, når du skal benytte en frivillig ordning Elkjøp har, faktisk må levere tilbake en komplett vare. EDIT: Og ja jeg jobber for elkjøp, som selger. Men ikke på Sandvika. Endret 15. juli 2007 av Alastor Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 (endret) Det er da ikke vanskelig å forstå at de vil ha alt tilbake nrå du returnerer det? De vil jo gjerne selge den gitaren på nytt, og da burde du tatt vare på innpakningen, plektre og så videre. Når Elkjøp gir deg et frivillig, og spør du meg, knalltilbud på tilbakelevering, er det direkte latterlig når du kicker på reglene. Liker du ikke reglene, så bare behold gitaren, da vel! Verre enn det er det ikke. Og nei, jeg jobber ikke på Elkjøp. Endret 15. juli 2007 av CastorFiber Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå