perkforr Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 (endret) Jeg har problemer med å koble min PC til min Philips 47PLF7642D. Eller nærmere sagt få utnyttet max oppløsing. Denne LCD TV'en støtter 1080p, men bare oppløsningen 1024x768 fra PC. Dette ifølge nettsiden til Philips. Det fulgte nemlig ikke med noe info om dette i manualene til TV'en. Jeg har en Gainward Geforce 7800 GT skjermkort. Har koblet til en DVI/HDMI overgang til DVI kontakten på skjermkortet og deretter en 5 m lang HDMI kabel til HDMI inngangen på TV'en. Når jeg tester med 1024x768 oppløsing med 60 Hz så virker det som om alt er greit før det fort blir dårlig bilde. Bilde blir da litt grønt overalt men det er fremdeles mulig å lese tekst noen steder. Virker som om alle farger blir stripete grønt. Jeg har prøvd å stille oppdateringsfrekvensen til 70 Hz men da blir det bare verre. Jeg bruker nå 800x600 oppløsning 75 Hz og det fungerer helt fint men alt blir litt stort kan man si Håper noen kan hjelpe meg med dette da jeg har prøvd mye forskjellig de siste dagene. Jeg har prøvd powerstrip og oppdatert nvidia softwaren. Tror ikke det er noen nyere drivere der ute enn 6.14.10.9424. Endret 13. juli 2007 av perkforr Lenke til kommentar
perkforr Skrevet 13. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2007 Bare glem det. Jeg fikset det. Det viste seg at det var noe feil med kabelen eller dvi/hdmi overgangen. Har kjøpt ny kabel med overgang og nå fungerer alt knirkefritt. Lenke til kommentar
Erike101 Skrevet 4. februar 2008 Del Skrevet 4. februar 2008 Bare glem det. Jeg fikset det. Det viste seg at det var noe feil med kabelen eller dvi/hdmi overgangen. Har kjøpt ny kabel med overgang og nå fungerer alt knirkefritt. Jeg har akkurat samme problem. Jeg har også en philips tv men klarer ikke å kople den opp mot PC. Jeg prøvdte både DVI/HDMI og HDMI/HDMI kabel , men får ikke kjørt det i høy oppløsning. Hva slags kabel kjøpte du ? Og hvilke merke er det ? Håper du kan hjelpe meg. du kan også svare meg på min email [email protected]. Jeg har betalt 20 000 kr. for tven så det hadde vært synd om jeg ikke får dette til. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 6. februar 2008 Del Skrevet 6. februar 2008 TV-enn godtar muligens bare enkelte oppløsninger og refreshrater. Prøv å sette skjermkortet til HD modus (720p - 50 Hz eller 60 Hz). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå