Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Trenger virkelig hjelp ! tastatur : HP bærbar

Anbefalte innlegg

Hei.. Nå har jeg lagd et par poster tidligere uten hell og gode svar fra dere. Jeg vet at det er en del av dere som har mye peiling på hardware her, og det må være mulig å få et godt svar. Så da prøver jeg igjen :)

For ca 1 mnd siden sølte jeg ca 2 dl cola ved et uhell over tastaturet til en bekjent sin pc. Jeg skulle selvfølgelig fikse pcn, men det er ikke så lett skal det vise seg.

Jeg har prøvd å reparere det gamle tastaturet flere ganger uten hell, mens jeg ventet på det nye tastaturet. Jeg fikk det nye tastaturet for et par dager siden og monterte det smertefritt. Da jeg skulle logge meg inn på windows så fungerte det nye tastaturet som det skulle. Men så fort jeg begynte å skrive mer etterhvert fant jeg ut at tastaturet ble mer og mer ustabilt og nå går det egentlig ikke ann å skrive noe som helst. Det kommer ingen bokstaver. Det kommer noen innimellom riktignok.

Jeg tok ut tastaturet og rengjorde kontakten med CRC Electronic Cleaner - sprayet rimelig godt på tuppen av matrix båndet og i kontakten på hovedkortet. Satt inn tastaturet, men fortsatt er det like ustabilt.

Jeg har lovt pcn klar snart fordi jeg trodde at det ikke ville bli noen problemer så fort jeg fikk et nytt tastatur og nå blir det værre hvis ikke jeg klarer å luke ut feilen. Kan noen hjelpe meg så raskt som mulig her ? jeg hadde satt veldig pris på det

Mvh

En litt trist Preben

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hadde lignende problem med laptop(en) og glas vin. det som skjedde at vinen kom over en fjerde del av tastatur og laptop(en) slått seg av.

skifting av tastatur var unødvendig penger bruk. jeg åpnet hele laptop(en) til slutt og oppdaget at mye vin var på hovedkortet, sikkert kortsluttet en del ting.

før jeg skulle kaste laptop(en) tok jeg ut hovedkortet og spylte med vann, men det hjulpet ikke heller. jeg beholdte alt som virket, resten er kastet.

du kan kontakte InfoCare, de reparerer laptop(er). de kan sikkert finne ut hva må du gjøre for å få din laptop i gang. det koster en del, men kanskje blir billigere enn å betale for hele laptop(en).

Lenke til kommentar

Jeg har kontaktet infocare og EET. De mener hovedkortet må byttes :(

Det blir snakk om 4-5000 kr i reperasjoner kanskje

Hadde det vært min pc hadde det vært en enkel sak dette. Da hadde jeg bare kjøpt et eksternt tastatur til den. Men det er det ikke som sagt.

Endret av Kurt P
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...