Gå til innhold

Stikksag?


Kenny000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du har ingen ting å være redd for, men jeg vil ikke anbefale deg om å gjøre dette alene hvis du er uerfaren - faren er jo alltid der.

 

Når jeg skulle skjære i kabinettet med stikksag, borret jeg først et hull, så tok jeg stikksaga nedi og det funka velding bra!

 

mvh,

 

Lasse

Lenke til kommentar

Alle dere som har gjennomhøla kassa deres, tar dere og limer plexiglasset på innsiden eller bruker dere lister til å holde plexien på plass?

 

Jeg skal skjere ut et hull forma som et lyn på siden av kassa mi(har blå thunderbolt inni så det kan bli kul effekt:) ), men er ikke sikker på hvordan jeg skal feste plexien...

 

_________________

MSI K7T2666 PRO-R

AMD Athlon [email protected] (266fsb)

512 MB PC2100 DRR-Ram

WD 60GB 5400rpm(=lite bråk)

ASUS V8200 Deluxe(ikke ti500) 220@550

SB-Live! Platinium 5.1

Digital Doc 5 :smile:

Chieftech Dragon tower modda til de ytterste :grin:

 

[ Denne Melding var redigert av: Civilix på 2002-01-08 12:51 ]

Lenke til kommentar

Det var det jeg tenkte også, at det kunne bli vanskelig å legge lister rundt en kantete figur.

Jeg har ikke helt peiling på hvordan de listene er laga men kan det vere mulig kansje og kutte dem opp og lage en for hver side i figuren(i dette tilfellet lynet), er bare en tankegang da jeg egentlig vil ha lister for da blir det vel finere på innsiden enn hvis jeg limer...

 

Hvis noen har erfaringer plz post dem

Lenke til kommentar

Hmm. Jeg vet ikke helt med det der, det høres ikke akkurat veldig lett ut. Det kan være vrient nok å sette inn "vanlige" vinduer med låselister. Et alternativ kan jo være å lime men å bruker lister i tillegg, selv om dette selvsagt ikke skjuler noe på innsiden.

 

Men jeg vil uansett ikke råde deg til å prøve med lister hvis du skal ha et lyn, selv om det kan hende du klarer det. Vil vel bli ganske stygt i kantene og sånt også, det er der jeg regner med du vil få problemer, selv om du kutter opp. Men tror forsåvidt det lar seg gjøre.

Lenke til kommentar

hmm...hvor mye koster slika lister da, kan jo prøve engang først...men det du poenget er at jeg ikke vil pusse kantene i 3 år og så lakke på nytt for å få det til å se fint ut. det du sa om at listene kom til å se stygge ut, tenker du da på i skjøtene eller at listene vil bli for dominerende?

Lenke til kommentar

Tenkte på skjøtene.

 

Du kan jo se på microplex.no for pris (låselist), men du må jo huske at plexien må være mindre enn hullet, så hvis det ikke virker sitter du igjenn med pleksi som er for lite.

 

Forresten var det en god ide å bruke en skive til å tegne opp hvor du skal kutte for denn lista, (blyant inni en skive og føre skiva rundt pleksien.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...