JohnsonsWhatever Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Oki, jeg prøvde: sudo dpkg -i kopete-0.12.2.tar.bz2 Men det lærte jeg ikke funker, må være .deb Men hvordan installerer jeg .bz2 da? Lenke til kommentar
Gaute65 Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 (endret) Oki, jeg prøvde: sudo dpkg -i kopete-0.12.2.tar.bz2Men det lærte jeg ikke funker, må være .deb Men hvordan installerer jeg .bz2 da? 9062090[/snapback] Hvorfor skal du installere 0.12.2 versjonen? Du finner siste kopete versjonen i pakkebrønnen eller i legg til/ fjern program. Edit, soste versjon er vel 0.12.4 Endret 12. juli 2007 av Gaute65 Lenke til kommentar
JohnsonsWhatever Skrevet 12. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2007 Soste? Hm, veit ikke helt hva vi prater om nå. Jeg har Ubuntu, tror ikke den ligger i den pakka mi. Ubuntu/Gnome Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Om det er slik at du absolutt må ha akkurat den versjonen: tar -xjvf kopete-0.12.2.tar.bz2 cd kopete-0.12.2 ./configure make sudo su make install Du kan evt. bytte ut det siste trinnet med checkinstall og deretter sudo dpkg -i kopete-0.12.2.deb. Dette gjør det lettere å avinstallere/oppgradere programmet i fremtiden, da den lagres i databasen over installerte programmer, slik at du har det fint og strukturert. Lenke til kommentar
JohnsonsWhatever Skrevet 12. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2007 Tusen takk for hjelpen, alt gikk bra. Men veit noen her hvordan du kan recorde webcam i Kopete? Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 (endret) Du kan ikke "recorde" webcam i kopete. Men du kan streame/sende webcam. Skal du ta opp så må du se på andre programmer. Btw Kopete skal ligge i pakkeprønnen da. EDIT: Glemte nesten å si at det er ikke alle webcam som funker uten å kompilere det. Det kan være no herk, men det funket fint hos meg (y) Endret 13. juli 2007 av AlecTBM Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå