Sanne Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 Jeg har fått for liten plass til win2k og lurer derfor på om det er mulig å utvide en stasjon. Jeg har c: og d: på samme disk og skal utvide c: Går dette an uten at det på d: blir slettet? Lenke til kommentar
ponke Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 Skjer ofte feil mens man gjør dette, selv om man bruker programmer som støtter slike operasjoner fullt ut. Skjedde med meg en gang, og jeg gjør det aldri igjen. Men om du våger deg på det, finnes det et program - Partition Magic - som gjør slike vågale saker uten å spørre deg 2 ganger... Størrelsen på harddisken kan ofte ha noe å si, da det tar en stund å lage ny/forandre strukturen på 80 gigabytes med filer. Til meg så det ut som alt gikk bra noen time, men så stoppet alt opp i flere timer, og da ga jeg opp, en del av filene var i orden, men minst 50% var korrupte. Lenke til kommentar
Danny Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 ja partion magic gjør dette helt fett for eksempel har du 10 giga ledig på d: så kan føre over for eksempel 9 giga til c: bare høyre klikk inni partion magic på D: og trykk resize/move og nedertst står det free space after Lenke til kommentar
Sanne Skrevet 9. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2003 Partioen Magic gjorde susen, men det oppstod ett annet problem.Jeg Convertrte stasjonen til NTFS og da mistet jeg kontakten med den andre maskina i nettverket. Hvordan fikser jeg det? Takk Bare glem denne. Det var min egen feil...en så dum en at jeg ikke engang tør si hva det var :oops: Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 Du må vel sette på Sharing for at den skal bli synlig på nettet. Lenke til kommentar
ponke Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 Partioen Magic gjorde susen, men det oppstod ett annet problem.Jeg Convertrte stasjonen til NTFS og da mistet jeg kontakten med den andre maskina i nettverket. Hvordan fikser jeg det? Takk Bare glem denne. Det var min egen feil...en så dum en at jeg ikke engang tør si hva det var :oops: Nei! Kom igjen, er de dumme feilene andre lærer av! Hvordan skal vi kunne lære andre vår kunnskap, om vi ikke deler våre feil vi gjorde da vi fikk den? Eksempel: Jeg forteller folk at med det ER risikabelt med Partition Magic og slike større operasjoner uten å ta backup, men om jeg ikke forteller det, så har JEG gjort en feil om noe går feil. Skjønner? Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå