Gå til innhold

Problem med outlook express


Anbefalte innlegg

Hallo.

 

Når jeg går inn på Outlook express, og trykker på send og motta, får jeg opp feilmeldingen:

Tilkoblingen til serveren mislyktes. Konto: 'pop.online.no', Server: 'smtp.online.no', Protokoll: SMTP, Port: 25, Sikker (SSL): Nei, Kontaktfeil: 10061, Feilkode: 0x800CCC0E

 

Tilkoblingen til serveren mislyktes. Konto: 'pop.online.no', Server: 'pop.online.no', Protokoll: POP3, Port: 110, Sikker (SSL): Nei, Kontaktfeil: 10061, Feilkode: 0x800CCC0E

 

Jeg har en Prestige 660HWT modem-router, der jeg har prøvd å åpne opp både port 25, og port 110, men da får jeg bare feilmeldingen:

 

Error Message: 

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

 

ERROR: FAIL TO UPDATE DUE TO... Invalid starting port ! 

 

 

 

Er det noen som har noen forslag på hva det er jeg kan gjøre for å fikse dette problemet?

 

 

 

bare spør hvis det er noe mer jeg må finne ut underveis ;)

 

på fårhond takk... :innocent:

 

(dette har fungert før, da jeg hadde modem. men nå etter at jeg har fått bredbånd, har jeg fått litt problemer, så det er derfor jeg tror jeg må få åpnet noe i router-modemet...)

 

 

edit: jeg har prøvd å deaktivere norton, uten lykke :(

 

edit: jeg har prøvd å deaktivere norton internett security

 

 

edit 3: vi fulgte guiden på portforward.com...

Endret av konfirmant
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke peiling.

 

Men google ga meg denne linken:

http://support.tele2.no/go.cfm?id=5143&typ...i1546i5142i5143

 

Edit:

Telenor foreslår også samme løsningen som tele 2 ovenfor.'

 

Men du kan prøve disse linkene her og se om det hjelper.

http://itpro.no/supportforum/index.php?act=ST&f=87&t=8010

http://members.connectto.net/email/outlook..._0x800CCC0E.htm

http://kundenett.increo.no/innhold/brukers...tidsavbrudd.asp

 

Den siste linken viser hvordan du retter en feil i norton. Hvis det kan være problemet.

 

Svein.

Endret av Sveinl
Lenke til kommentar

Har du lagt inn ny epostkonto eller har du bare videreført brukernavn og passord fra da du hadde oppringt (modem)?

 

Hvis du har fått nytt brukernavn og/eller passord, og du har kjørt 'Telenor-cd'n' da du installerte bredbåndet, kan det hende at du har en konto i epostprogrammet som ikke er aktivt. Det gir den meldingen du nevner.

 

For å sjekke dette kan du i OE, klikke Verktøy->Kontoer.

Fjern den kontoen som du ikke lengre bruker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...