getit Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 Trenger RAM + CPU til Compac Presario 5000 serie 5WV334. Maskinen har i dag AMD Duron 750Mhz/100 og 64MB PC100 RAM. Maskinen ble kjøpt ny i feb. i fjor, - men den er nok fra år 2000. Det er min kollega sin kontormaskin, - og vi vil ha den til å gå fortere. 1: Hadde Compac noe egne RAM-brikker, - eller er det helt vanlig SD-RAM-PC100? Brikka ser nesten ut som en vanlig DDR-brikke i størrelse og form, - men den har to hakk for spor i rampa eller slotten, og ser ut som andre brikker jeg har sett i eldre Compac. Er dette standard PC100 eller PC133 SD-RAM? 2: Kan vi regne med HK og BIOS takler en 256MB brikke + eksisternde 64MB-brikke? 3: Dette er en AMD Duron 750Mhz. Er det nødvendigvis socket A, og kan vi sette inn både Duron og Athlon opp til XP2000? Vel det var spørsmålene. Dette er en billig PC som funker godt. Vi skal ikke bytte HK på den, - kun få ting til å funke litt fortere og ha litt større minnekapasitet. Litt eller mye ... Og jeg er taknemlig for alle svar som kommer :wink: . Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 1. Compaq er veldig sære og bruker kun Kingston minne, så det skal i hvertfall fungere. Men det kan jo hende det fungerer med andre merker også.. Du kan jo prøve deg frem. (Jeg fikk til å bruke en Micron-brikke på mammas Compacq 56xx) 2. 256+64 skal gå fint. 3. Den takler sansynligvis opp til Athlon 1400MHz etter en biosoppdatering. Hvis du er heldig (sansynligvis ikke) og chipsettet takler 133MHz FSB så skal den i teorien støtte opp til Athlon XP2600+, men det er bare om du er så heldig å finne en oppdatert bios. (Du kan sikkert bruke en standard-bios fra "mrbios") Jeg tror det er å oppgradere ram'en han vil merke størst forskjell på. I tillegg kan du joe innstallere windows på nytt, med nye drivere og defragmentere disken. Det skal også hjelpe mye. Lenke til kommentar
getit Skrevet 9. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2003 Jeg takker for svaret overfor. Men hvor får jeg tak i kingston minne? Jeg har sett det i minst en WEB-shop tidligere, - men kan ikke huske hvilken det var. Så, - for å gjenta meg selv, hvor får jeg tak i Kingston minne? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå