Happytreeangi Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Hei! Jeg skal kjøpe meg en xbox360, dette er fastslått med tanke på alle spillene som kommer og som er ute allerede, men jeg står ved et veiskille, core eller premium? Premium er sånn at man får internett tilgang og harddisk ikke sant? Og dette har ikke core. Jeg har nemlig ikke visa så sjansen på at jeg får Live er rimelig liten, men det hadde vært kult med harddisk så jeg kan lagre video og spill og sånt? Det er sånn det fungerer ikke sant? Men jeg er nemlig mest interessert i spillene som er ute til xbox360 og vanlig xbox, så dere som har core, angrer dere eller er dere fornøyde med valget? Samme spørsmål til de med premium, takker for svar! Lenke til kommentar
Dragoncrest Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Det er egentlig ikke noen forskjell på selve maskinene på Core/Premium. Det er samme hardware og du kan selvsagt ha internett tilgang (Xbox Live) på begge. Forskjellen er bare at med Premium får du med harddisk og en del annet snop (headsett, trådløs kontroller, HD TV kabel ++). Dette er ting du i ettertid kan kjøpe på en Core også. Vil dog helt klart anbefale deg å kjøpe Premium, dette pga at du trenger en lagringsenhet for å lagre saves og lignenede. Hvis du ikke har harddisk så må du kjøpe et minnekort, og det koster noen hundrelapper det også. Har du også HD TV så trenger du skikkelig kabel osv. Lettere å kjøpe Premium med en gang. Lenke til kommentar
Cryovat Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Begge har internett-tilgang. Er egentlig et ikke-valg; med Premium får du tingene du vil kjøpe før eller siden uansett, og sparer en god del hundrelapper i prosessen. Lenke til kommentar
Happytreeangi Skrevet 12. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2007 Men jeg har ikke hdtv? Noe som gjør noe forskjell dær? Lenke til kommentar
Lygre Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Kjøp deg Premium. Så slipper du å kjøpe harddisk i etterkant. Tror ikke man trenger VISA for å spille på XBL. Fungerer vel ved å kjøpe abonnement i butikk. Lenke til kommentar
Happytreeangi Skrevet 12. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2007 Jaok, da blir det vel premium Lenke til kommentar
Landeplagen Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Hvis du kjøper core, kan du på en måte oppgradere til Premium. Men Live gold kan kjøpes i butikken, vettu. Lenke til kommentar
phewBAR Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Har du ikke HDTV og ingen planer om å skaffe en i nærmeste fremtid, og skal du kun spille offline kan nok core + minnekort være helt greit det. Du kan jo kjøpe harddisk utenom engang i fremtiden til 'core' maskinen du har om du finner ut at du vil oppgradere, men den koster en tusenlapp og da har du betalt det samme som premium'en ville kostet deg og du sitter uten trådløs kontroller, og HD-kabler. Det fins en guide her ett sted som forklarer forskjellene mellom disse utgavene! Personlig mener jeg MS aldri burde sluppet 'core' da den ikke gjør noe annet å forvirre casual gamers! Jeg anbefaler stekt å kjøpe premium, spesielt om du skal sette en nettverks kabel i bakenden på den! Det fins gud veit å mange demoer av spill man kan laste ned! Av både gamle og nye spill! Fin måte å finne ut om du vil punge 600kr! Og det koster deg ingen verdens ting å laste ned demoer. Det eneste som koster er å spille online mot andre folk! Lenke til kommentar
kilik Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Premium. Core burde aldri ha havnet på markedet. Gjør at utviklere ikke kan lage et spill med harddisk i tankene. Lenke til kommentar
_crs_ Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Premium. Core burde aldri ha havnet på markedet. Gjør at utviklere ikke kan lage et spill med harddisk i tankene. Det finnes ihvertfall ett spill som krever harddisk, Football Manager 2007. Lenke til kommentar
kilik Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Ja, og slike unntak forvirrer kundene. Kjedelig å komme hjem med et spill fra butikken og finne ut at man må kjøpe et tilbehør til 800 kr. for å spille det... Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Core + minnekort er 2500,-. Premium er 2900 - da får man hdd istedenfor minnekort, trådløst kontroller samt er klar om man skulle kjøpe hd-tv senere. Lenke til kommentar
_crs_ Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Ja, og slike unntak forvirrer kundene. Kjedelig å komme hjem med et spill fra butikken og finne ut at man må kjøpe et tilbehør til 800 kr. for å spille det... Football Manager 2006 var det faktisk. Men står nå ganske tydelig på front av coveret at man trenger harddisk. Lenke til kommentar
SuperPac Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Kjøp en Core hvis du finner den til under 2000. Har det selv og det fungerer mer enn bra nok. I alle fall hvis man ikke skal være på Live. Et minnekort koster bare 250 så man sparer en del ved ikke kjøpe harddisken som man ikke har bruk for når man ikke er på Live uansett. Men mindre du VET at du kommer til å kjøpe HDTV og gå online snart med 360 så er det ingen grunn til å kjøpe premium. Alle spill fungerer uten harddisk. Om et obskurt football manager spill ikke gjør det er ikke særlig viktig for meg. Et annet pluss, ja et pluss etter min mening, er at kontrolleren er trådet. Med premium er det trådløs kontroller og den trenger batterier og recharger tull. Blir fort en del penger. Med trådet er det ikkenoe sånt. Dessuten gir den raskere respons og har sterkere rumble effekt. Selv om dette ikke er særlig merkbart for de fleste, så er det fakta. En trådet kontroller vil alltid være bedre en trådløs. Det hender jo at signalet brytes. Core og minnekort vil koste rundt 2250. Så man sparer rundt 1000kr En premium koster 3000 men så trenger man også play and charge greiene, og det blir 200 ekstra pr.stk. Lenke til kommentar
Supervisor Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Det hender at butikker selger billige Premium versjoner. Jeg kjøpte min 24.11.2006, og ga 2499 for den (Smart Club, Slependen). Lenke til kommentar
Happytreeangi Skrevet 13. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2007 Et lite spørsmål til. hva om jeg har trådløst internett? 360 har vel noe man kan putte i seg så man kan bruke trådløst ikke sant? Lenke til kommentar
Tor Rasmussen Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Jo, da kan du kjøpe nettverksadapter til den. Kjøp premium. Litt av poenget med denne generasjonen Xbox 360, PS3 og Wii er jo trådløse kontrollere. Helt utrolig så herlig det er med trådløse kontrollere. Er slik at jeg irriterer meg de få gangene jeg er innom PS2-en eller Xbox1-en min her hjemme, og ledningen må taes hensyn til. Og det herligste av alt med trådløs kontroller. Man skrur av og på konsollen fra sofaen. DIGG! Lenke til kommentar
Asmodeus Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Premium. Core burde aldri ha havnet på markedet. Gjør at utviklere ikke kan lage et spill med harddisk i tankene. 9063765[/snapback] Ja- skikkelig kjipt at utviklerne ikke bruker harddisk til caching/mellomlagring av data, dette kan vise seg å bli et enda større problem når spillene blir enda mer krevende enn de er i dag, og at DVD-spillerens hastighet vil vise seg å være en flaskehals etter hvert. Men nå er jo allerede disse core maskinene ute på markedet da, så selv om det ikke blir solgt en eneste ny core maskin fra og med i dag så vil fremdeles spill-produsentene ta hensyn til de som allerede har kjøpt en core maskin. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå