Gå til innhold

Trenger nytt skjermkort til spillet Bioshock.

Augemo

Anbefalte innlegg

Har ventet lenge på spillet Bioshock. Ser at skjermkortet mitt ikke er godt nok. Trenger et nytt skjermkort som skal passe til følgende systemkrav:

----------------------------------------------

Operating Systems:

Windows XP (with Service Pack 2) or

Windows Vista

Minimum System Requirements:

CPU: Pentium 4 2.4GHz Single Core processor

System RAM: 1GB

Video Card: Direct X 9.0c compliant video card with 128MB RAM (NVIDIA 6600 or better/ATI X1300 or better, excluding ATI X1550).

Sound Card: 100% direct X 9.0c compatible sound card

Hard disc space: 8GB free space

------------------------------------------------

Systemet mitt:

Asus K8V SE DELUXE hovedkort for S-754

ATX, HT, Dual S-ATA, GbLAN

AMD Athlon 64 3400+ 2.2GHz BOXED

Socket 754 1024KB cache

OCZ 1024MB E.B. Dual Channel Platinum

PC-3500 2x512MB (2,5-3-2-8) 433MHz.

Hightech Excalibur Radeon X800 Pro 256MB

DVI/VGA/S-Video AGP

--------------------------------------------------

Ikke så mye å skryte av resten heller, men kan vel kjøre spillet på minumum med nytt skjermkort. Noen forslag til kort som passer til mitt aldrende oppsett?

Endret av Augemo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ATI Radeon X800 PRO – 12 pixel-pipelines, 6 vertex units, 256MB GDDR3, 475MHz VPU clock, 900MHz memory clock, MSRP $399.

x1300 har 4 pixel pipelines.

x1600 har 8 pixel pipelines.

du kan se på det som sylindere på en bil.

så kortet ditt er overlegent dem anbefalte.

dermed trenger du ikke kjøpe nytt skjermkort. kan godt være du trenger mer ram.

kansje det er mulig og åpne skjermkortet ditt fra 12 pixel til 16 pixel pipelines med rivatuner eller ati tools

Lenke til kommentar

Viser seg at Bioshock krever et skjermkort som støtter Shader Models 3.0. Det gjør ikke kortet mitt.

Trenger derfor nye tips til skjermkort som støtter dette, passer til oppsettet mitt og som er en oppgradering i.f.t. mitt nåværende kort (regner med at de råeste kortene pr.idag er uaktuelle for min aldrende maskin).

Noen med forslag?

Lenke til kommentar

Ville si at X1950PRO ville være en liten oppgradering når du først skal oppgradere, men hvis du skal beholde ditt "aldrende" system som du sier, så er 1950PRO en bra oppgradering.

Ifølge tomshardware.com, så ligger X800PRO ca. 850fps til sammen og 1950PRO 1250 fps til sammen (altså, dette bare for å vise ca. hvor mye bedre sistnevnte er).

Så du må nesten si litt mer om du har planer om å oppgradere i nærmeste fremtid e.l. og om du vil kjøre nyere DirectX10 spill. :)

Edit: Du har kanskje AGP du ja :hmm: I så fall er -LIKMARK- sitt forslag det du bør velge :-)

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar

Så også at X1950PRO var rimelig "power hungry" i et review på nett (finner ikke siden igjen). Må jeg kanskje bytte strømforsyning også (har Chieftec BX serie m/dør

Kabinett m/360W BX-01B-B-B P4 / AMD)? Er det en "stor operasjon" og er det dyrt hvis jeg evt. må bytte?

Endret av Augemo
Lenke til kommentar
Så også at X1950PRO var rimelig "power hungry" i et review på nett (finner ikke siden igjen). Må jeg kanskje bytte strømforsyning også (har Chieftec BX serie m/dør

Kabinett m/360W BX-01B-B-B P4 / AMD)? Er det en "stor operasjon" og er det dyrt hvis jeg evt. må bytte?

9102271[/snapback]

Har kjørt mitt overklokkede 7900GTO på eksakt samme strømforsyning som du har uten problemer, så med mindre du kjører VELDIG mange disker o.l skal det ikke være noe problem.

Lenke til kommentar

Nei, kjører ikke veldig mange disker ++

Ser at 450W PSU er anbefalt på X1950 Pro. Er det sikkert at dette ikke vil skape problemer i systemet mitt sålenge min nåværende strømforsyning er på 360W?

Er bare litt redd for å "kaste penger ut av vinduet".

Lenke til kommentar

Ser at 450W PSU er anbefalt på X1950 Pro. Er det sikkert at dette ikke vil skape problemer i systemet mitt sålenge min nåværende strømforsyning er på 360W?

9106822[/snapback]

Prøv, ingenting blir ødelagt hvis PSU er for liten ;)

Lenke til kommentar

9106822[/snapback]

9107050[/snapback]

Du bare merker at pcen ikke vil starte hehe, mange som tror pcen er ødelagt etter nytt kjøp av skjermkort...

Lenke til kommentar
Du bare merker at pcen ikke vil starte hehe, mange som tror pcen er ødelagt etter nytt kjøp av skjermkort...

9107066[/snapback]

Njaaa, tror heller du for advarsel om at skjermkortet ikke går for full styrke evt dårlig grafikk/ustabilitet...

Lenke til kommentar

9106822[/snapback]

9107050[/snapback]

Nei, ingenting blir kanskje ødelagt, men kjøper ikke et nytt kort for evt. å finne ut at det ikke virker.

Blir vel fort dyrt hvis jeg må kjøpe ny strømforsyning også i så fall? Spørs om det er verdt å bruke så mye penger på en "antikk" pc kontra å kjøpe ny ved en senere anledning.

Lenke til kommentar

PSU koster ikke så mye. Den du har er vel tvilsomt av høyeste kaliber anyway.

Og du kan jo tenke fremover når du kjøper PSU, så setter du den inn i ny pc.

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

Evt så kan du kjøpe min Zalman 600W billig(1 uke gammel i dag), skal selges i mnds byttet

:whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...