Agrostar Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 No når eg endeleg får mopeden min igang igjen så må eg jo ta lappen. Men eg lurer på om eg skal ta moped eller lett-motorsykkellappen? Det kosta visst berre 1000kr ekstra for lett. Men det eg tenker på er om eg kjem til å kjøpe meg lett nokon gong. Eller om eg kjem til å køyre nokon lett motorsykkel i det heile. Men på den andre sia, har eg tatt lappen, har eg den for resten av livet. Klarar ikkje heilt å bestemme meg Lenke til kommentar
thinkdifferent Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Jeg vil si at hvis du skal ha deg billappen og bil med en gang du har fyllt 18, så klarer du deg fint med mopedlappen i de 2 årene Ellers er lett-mc lappen et bedre valg, vil nå jeg si, men blir veldig opptil deg selv... Selv angrer jeg litt for at jeg tok mopedlappen Lenke til kommentar
Agrostar Skrevet 12. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2007 Skal ha billappen så fort som muleg ja Bil slepp eg å kjøpe, får pappa sin Men da er det ei stemme for mopedlappen som er nedskreven. Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 (endret) Skal ha billappen så fort som muleg ja Bil slepp eg å kjøpe, får pappa sin Men da er det ei stemme for mopedlappen som er nedskreven. 9061435[/snapback] Hvis det er så at det bare koster deg 1000,- mer for lettlappen hadde jeg selfølgelig valgt den. Skal du ha sykkel siden i livet så trenger du jo bare et påbyggingskurs, og sparer dermed noen tusen på å oppgradere til tungsykkel-lappen, i forhold til hva det koster å ta tunglappen. Du kan jo fint kjøre moped med lettlappen også. I tillegg får man jo bedre opplæring når man tar lettlappen enn hva man gjør når man tar mopedlappen. Endret 12. juli 2007 av >Jonas< Lenke til kommentar
-Petter- Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 wtf, 1000,- mer? Hvor mye koste mopedlappen der du bor da ? Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Evt. hvor lite koster A1lappen? Lenke til kommentar
Agrostar Skrevet 14. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2007 At lettlappen kosta 1000kr meir va noko ein kompis som hadde tatt mopedlappen sa. Tippa mopedlappen kosta rundt 7-8. TIPPA, vel å merke. Lenke til kommentar
hean Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 (endret) Jeg vil si at hvis du skal ha deg billappen og bil med en gang du har fyllt 18, så klarer du deg fint med mopedlappen i de 2 årene Ellers er lett-mc lappen et bedre valg, vil nå jeg si, men blir veldig opptil deg selv... Selv angrer jeg litt for at jeg tok mopedlappen 9061426[/snapback] Man får jo ikke kjørt noe mer med billappen likevel..... Edit: Bortsett fra bil da Endret 14. juli 2007 av Zatuu Lenke til kommentar
HondaOlav Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 Anbefaler deg å ta lappen på lett-mc, selv har jeg valgt å ta mopedlappen, dette angrer jeg meg veldig på..! Det er kjedelig å bli stoppa med moped også, da kan du enten risikere en bot på 4200,- for trim osv. PS. Du kommer til å bli VELDIG lei av å kjøre rundt i 45-50km/t hvis du har tenkt å kjøre lovlig.. Lenke til kommentar
Agrostar Skrevet 14. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2007 Da er det to stemmer for lett og ein for moped. Fleire meiningar tas gjerne imot! Lenke til kommentar
Barely dead Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 Stemmer for lett lappen, fordi det er veldig kjedelig å kjøre i maks 45 og i tillegg å bli forbikjørt hele tiden Lenke til kommentar
hean Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 Gitt at det er kun 1000 kr forskjell hadde jeg vel sagt at det ikke er noe valg.... klart jeg ville tatt lett-m lappen! Lenke til kommentar
-Petter- Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 Lett-lappen koster nok ikke bare 1000,- mer, det har jeg ALDRI hørt noe om før.. Og siden en kompis sa det, så er det en veldig usikker kilde Mopedlappen her jeg bor koster ca. 4000-5000 her jeg bor inkl. trafikalt grunnkurs, og lettlappen 12-15 000 avhengig av antall kjøretimer! Jeg ville gått for mopedlappen viss det er samme prisforskjell som her, noe jeg gjorde. En grunn er at lappen er dyrere, en annen grunn er at sykkelen er dyrere. Har et par kompiser med lett-lappen, og jeg ser selv at de vil gå i tap når de selger sykkelen. Jeg selv som kjører moped, jeg har bytta sykkel flere ganger. Har hatt 2 MT5er, 1 MTX, 1 MH RX 2004, 1 Suzuki ZR50 og har nå MH FURIA 2001. Det er kjempekjekt å få bytta sykkel uten å tape noe på det, litt variasjon er kjekt. Noe du ikke få med lettlappen. OG noe jeg legger meg veldig opp i, de som kjører lettmc - de trimmer uansett om sykkelen går 130 km/t med god aks :S Unødvendig. Fartsgrensen må jo holdes uansett viss du ikke skal ha bot/miste lappen. Og kjører du som en normal person med en lett-trimma moped, så blir du ikke tatt. Lenke til kommentar
daruu Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 Har du råd så ta lett lappen Lenke til kommentar
_tommy- Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 (endret) Er det ikkje noko med att du slepper teori på bil ellerno vist du har lett-lappen ? Edit; Har lett-lappen sjølv om ett par-tri veker.. gleder meg Endret 14. juli 2007 av _tommy- Lenke til kommentar
-Petter- Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 Slipper teori på MC-lappen, ikke bil.. (Eller var det oppkjøringa?), Uansett, MC-Lappen må du bare ut med 4k for å få etter du har hatt Lett-Lappen. Lenke til kommentar
hean Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 Er det ikkje noko med att du slepper teori på bil ellerno vist du har lett-lappen ? Edit; Har lett-lappen sjølv om ett par-tri veker.. gleder meg 9074908[/snapback] Grattis påforhånd da, eller lykke til heter det vel Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 Prisen på lett avhenger veldig av hvor du bor. Noen steder koster det 12000kr, andre steder 7-8000. Ville virkelig tatt lettlappen. Jeg angrer ganske mye på at jeg ikke slang på 10000 mer i lapp og sykkel og tok lett, selv om det bare er et halvt år til jeg får billappen. Lenke til kommentar
_tommy- Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 Er det ikkje noko med att du slepper teori på bil ellerno vist du har lett-lappen ? Edit; Har lett-lappen sjølv om ett par-tri veker.. gleder meg 9074908[/snapback] Grattis påforhånd da, eller lykke til heter det vel 9074958[/snapback] Takker ! Lenke til kommentar
_tommy- Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 Slipper teori på MC-lappen, ikke bil.. (Eller var det oppkjøringa?), Uansett, MC-Lappen må du bare ut med 4k for å få etter du har hatt Lett-Lappen. 9074955[/snapback] Ja, då trenger du vell bare bane-kjøringa. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor vist eg husker rett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå