Gå til innhold

Kjøpe på eBay, trenger hjelp

Anbefalte innlegg

Hei alle.

Har litt lyst på en sånn og en sånn.

Men, er det trygt å kjøpe fra den selgeren? Han har 100% men jeg vet ikke.

Trenger jeg noen annet enn en bruker på eBay, eller må jeg registrere en PayPal bruker og?

Kan man velge hvilken post sendelse man vil ha? Ser en på 2$ og to som er mere. Kan jeg velge hvilken jeg vil ha?

Hvis jeg kjøper begge, vil jeg da få en og en eller begge sammen i en pakke? Hvis jeg får begge i en pakke, hva må jeg betale i toll og MVA?

Håper dere kan svare på ALLE mine små spørsmål. :blush:

Edit: Mamma og pappa liker ikke egnetlig å kjøpe fra sånne utlandske plasser, har de disse tingene i Norge også?

Endret av Ess0
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med såpass mange feedbacks, registreringstid og 100% positive vil jeg ikke ha noen problemer med å kjøpe for summer langt over det du planlegger.

Du må så vidt jeg vet også registrere en Paypalkonto, noe jeg hadde klargjort 100% før jeg hadde handlet på en auksjon.

Du vil kunne velge mellom de postvalgene som er listet ja.

Når det gjelder kombinasjon av flere auksjonsenheter varierer det hva selgere tilbyr. Noen (mange Hong Kong-selgere med voldsomt lave priser f.eks) har et "handling"-gebyr på hver enhet som gjør at de ikke kombinerer noe som helst. Selgere fra Tyskland, USA, Canada og GB har vanligvis ikke slike, så da kan du godt oppleve at selgeren legger alt som skal til samme adresse i samme pakke. Dersom det er viktig for deg å komme under en 200,-grense hadde jeg bare lagt til en liten tekst om at hver skal sendes separat i feltet for tilleggsinformasjon når du betaler.

Når det kommer til toll og MVA vil du om hver av sendingenes verdi er over 200,- (enhetskurser finnes på toll.no) hvertfall måtte betale fortollingsgebyr (69,- ? for Posten og varierende for andre couriers) samt MVA som for det meste er 25%. Om utgiftene for porto medregnes dette har jeg hørt litt forskellig om, men er sikkert lett info å finne på toll.no.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...