JGR Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Jeg fikk mine nye hardware igår, deriblandt et HD2900 XT kort. Satte sammen maskinen men så da at strømforsyningen (Gammel Mist 500W) kun har en 6 pins kontakt. Bestillte derfor en overgang fra molex til 6pin. Denne kom idag og med stor glede kunne jeg etter at jeg hadde montert den, se at bilde dukket opp på skjermen. Jeg slo av pc'n da jeg ikke hadde operativsystem for hånden, og gikk for å hente det hos en kamerat. Problemet kom da jeg kom hjem: Jeg slo på pc'n, satte i cd'n og xp begynte å gjøre sitt. Bare etter ca 1 minutt restartet maskinen seg, men denne gangen uten bilde. Jeg slo av pc'n og startet på nytt, men fikk null bilde. Når det funket peip det en gang rett før skjermen fikk bilde, men nå skjer det ingen ting. Ser også at når jeg ikke får bilde, fungerer heller ikke dvd-romen. Hva er galt? Er det strømforsyningen som sliter? Resten av HW'n kan dere se HER Om det er strømforsyningen haster det litt da jeg skal på LAN mandag og må ha pc'n Lenke til kommentar
HKS Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 MIST 500W skal ikke ha noe trøbbel med HD2900XT. Hvor mange Ampere leverer den på +12V? Har du mulighet til å teste med et annet skjermkort? Bare for å være sikker på at det ikke er 2900XT kortet det er noe galt med. Lenke til kommentar
Krissern_ Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Etter at jeg byttet skjermkort var skjermen også helt svart. Jeg ventet utrolig lenge og til slutt dukket widows opp. Jeg sletta alle de gamle driverne og innstallerte de nye. Etter dette har det funka. Vær tolmodig og prøv å vente Lenke til kommentar
JGR Skrevet 13. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2007 Koblet ut alle ledningene og satt dem inn igjen, og vips så funket det Blir nok så jeg kjøper en ny strømforsyning uansett i nærmeste fremtid. Lenke til kommentar
JGR Skrevet 15. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2007 Som sagt så fungerte alt utmerket etter at kablene ble tatt ut og satt inn igjen men nå har det dukket opp et annet problem. Brukte pc'n igår, men idag da jeg skulle slå på ville den ikke starte. Jeg åpnet den og prøvde igjen å slå på med det resultat at viftene surret et par ganger og plutselig stoppet. Dette skjedde med alle viftene med unntak av den i PSU. Når jeg igjen prøver og skru på maskinen skjer det derimot ingen ting. Jeg har prøvd å koble fra alt som er unødvendig men det samme skjer. Tviler mer og mer på PSU'n min, men hvorfor har den da gått utmerket i to dager, for så å streike den tredje? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå