kroslg Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 Har tenkt å gå til anskaffelse av bærbar pc. Jeg har falt for FSC amilio D8820. Har lest noen tester på 8800, og jeg regner med at den er litt "tammere" enn 8820. Er det noen som har noen erfaringer med maskinen. Feil,støy,ytelse o.l. Eventuelt alternative maskiner i samme prisklasse Spec. Intel P4 2,53 (ikke mobil) SXGA ATI Radeon 9000 64md ddr 256mb ddr 60gb (4200) DVD/CDRW USB 2.0 + Firewire Pris 17090,- på pcutstyr.no Lenke til kommentar
cyberpet Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 Legg på i underkant av 3000 så får du verstingutgaven av samme maskin med 2,8 cpu!! og 512 ram (Råeste desktoperstatter jeg har sett..ihvertfall av kjente trygge merker..) Hos elkjøp faktisk (har ikke sett den i noen annen web-sjappe..) Ellers er det jo meget bra pris på den du refererer til også da.. Lenke til kommentar
kroslg Skrevet 9. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2003 Jeg finner ikke helt den maskinen du sikter til. Jeg har sammenlignet 8820 med Dell 8200 i en performance utgave. Denne ser også litt bra ut. Begge er stor med dårlig batteri, men har bra spec. Noen som har erfaringer???? Lenke til kommentar
cyberpet Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 Fordelen med en Dell 8200 er vel den ekstremt bra skjermen (UXGA) og mobile prosessor som ikke støyer noe særlig, men akkurat nå vil jeg si at Fujitsu siemens er et bedre kjøp hva gjelder ytelse og pris... samt at FS har USB 2 (regner med at det er det på den jeg har sett også...) Dell maskinen er veldig bra, men FSen kan du nok også være trygg på, denne modellen (samme chassis) er vel den FS selger klart mest av Her er maskinen jeg mente: (Beklager linken :oops: ) http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...s_vartypes_text Lenke til kommentar
twb Skrevet 9. januar 2003 Del Skrevet 9. januar 2003 Dell 8200 har også raskere disk, en 5400 rpm mot 4200 rpm på FS. Tester viser at dette helt klart er merkbart. Fra http://www.anandtech.com : "The 5400RPM Toshiba drive that our Inspiron 8200 used gave the system a large performance boost in Content Creation Winstone 2002, suggesting that at least the Toshiba MK4019GAX 5400RPM drive reduces a major bottleneck in mobile systems: the I/O performance. Thanks to the hard drive, our Inspiron 8200 performance 18% faster than the next closest competition, which happened to be using a desktop processor running a full 400MHz faster. In fact, in this highly I/O intensive benchmark the Dell system only performed 5% slower than the desktop system we compared it to. If the Toshiba MK4019GAX is any indication it seems that 5400RPM mobile hard drives are just what notebooks have been waiting for." Du kan selvfølgelig bytte ut disken på FS, for 2-3000 kroner. Men sjekk først da om dette har innvirkning på garantien. Lenke til kommentar
kroslg Skrevet 14. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2003 Leste test på DINSIDE.NO i dag på FSC amilio D 8820. Den fikk jo topp kritikk. De skrev ingenting om treg hardisk eller dårlig skjerm. Lurer på om FSC er en bedre makin selv om jeg får Dell maskina billigere. Jeg tviler veldig??????????????????????????+ Lenke til kommentar
Ola Dunk Skrevet 15. januar 2003 Del Skrevet 15. januar 2003 Leste test på DINSIDE.NO i dag på FSC amilio D 8820. Den fikk jo topp kritikk. De skrev ingenting om treg hardisk eller dårlig skjerm. Lurer på om FSC er en bedre makin selv om jeg får Dell maskina billigere. Jeg tviler veldig??????????????????????????+ Hva mener du med dårlig skjerm. Feil farger? ujevn fordeling av farger? lite lyssterk? Bruker du denne maskinen i dag? Jeg trenger en bærbar til Photoshop, Indesign o.l. og synes spec'en på denne ser bra ut, men blir usikker når jeg leser din kommentar. Lenke til kommentar
kroslg Skrevet 15. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 15. januar 2003 Det jeg mente var at dersom skjermen og hardisken til en DELL var så mye bedre, vill nok FSC maskinen blitt trekt en del i karakter for dette. Nei jeg har ikke en slik maskin, men jeg bestiller nok en de nærmeste dagene dersom jeg ikke blir overbevist om no annet Lenke til kommentar
grevski Skrevet 18. januar 2003 Del Skrevet 18. januar 2003 Det kan du trygt gjøre, det er en meget god maskin til prisen IMHO. Lenke til kommentar
[c]hassum Skrevet 18. januar 2003 Del Skrevet 18. januar 2003 Har solgt endel av Amilo 8820 på jobben, og jeg må bare si at dette er kongemaskiner. Selv om den er forholdsvis diger oppleves den ikke spssielt stor pga formen. Skjermen er ganske bra, men et ørlite hakk bak min private Inspiron 4150. Skjønner ikke helt hvorfor DinSide maste så mye on vifte støy. På de jeg har solgt har den ikke stått på konstant, men gasset på når den trenger det. Testet også 3Dmark og fikk ca 7200. Dette er jo rett og slett imponerende for en laptop. Tror ikke du finner noe bedre kjøp akkuratt nå. Hvis jeg skulle hatt ny i dag hadde jeg helt klart gått for en slik. ANBEFALES! Lenke til kommentar
geokri Skrevet 18. januar 2003 Del Skrevet 18. januar 2003 bare lurer på en ting, den med 2,53ghz cpu, er den med xga skjerm?? for den jeg titta på på elkjøp som var med 2,8ghz og 512ram var sxga+, hvis det er den forskjellen i skjerm, så er den absolutt verdt de 3lappene, men hvis det bare er prosessoren og rammen, så er den nok ikke verd 3lapper mer. Lenke til kommentar
kroslg Skrevet 18. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2003 Jeg er også usikker på det med skjermen. Tror nok at jeg bestiller den på Komplett, den har samme spec. som den testa maskinen på dinside.no. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå