FaO Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Har en AMD 4600+ X2 prosessor, festet på ett socket 939 hovedkort, som trenger litt desperat kjøling. Den nåværende kjøleren begynner å ta kvelden for godt, og erstatning søkes. Bør også nevnes att rommet dataen står i ofte holder 30-40 grader. Jeg er altså ute etter noe stille, men bra. Men litt lyd kan en dog offres for en lavere temp. Penger er i og for seg ikke noe problem. Med tanke på dette, hva kan dere annbefale? Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Bruker denne på min 4200+. Den er billig, helt grei (40-50 grader) og plassbesparende. Funker fint. Du trenger ikke en gigantisk til 499 med masse horelys hvis du ikke skal overklokke. Lenke til kommentar
FaO Skrevet 13. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2007 Problemet mitt er at maskina alt for lett oppnår 70 grader, og restarter. Så denne gangen vil jeg ha ei vifte som kjøler GODT, men noe horelys er ikke noen ting jeg vil ha. Hvis jeg ikke må.. Lenke til kommentar
Delish Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 (endret) Noctua NH-U12F Denne kan anbefales om du har plass nok, veldig stille og kjøler godt (uten lys er den også) Endret 13. juli 2007 av Delish Lenke til kommentar
death_comes_rippin Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Er enig i den Noctuaen den kjøler ekstremt godt. min opteron 165 @ 2.8ghz kommer aldri over ett par å femti grader ved full load, da er romtemp rundt 25 *C. Lenke til kommentar
FaO Skrevet 18. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2007 Ok.. Men nå mistenker jeg at d enten kan være kjølepastaen eller hovedkortet. For etter å ha kommet på 70 graders grensa ett par ganger, kan jeg ikke finne noe varmt punkt på selve vifta eller der som vifta møter prossesoren. Noen måte å få sjekket hva som kan være feil av de to, uten å begynne med demontering? Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Det høres ut som kjøleren ikke får kontakt med prosessoren. Lenke til kommentar
FaO Skrevet 23. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2007 Men kan bare plutselig miste kontakten? Har hatt kjøleren i ett år uten at jeg hatt noe problem før nå.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå