kaamyran Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 (endret) hei, jeg er på utkikk etter forskjellige løsninger innen pc til tv. Tanken min er å ha evt en server stående en plass i huset. Og så har jeg 3 flatskjermer. Hvordan kan jeg få evt disse skjermene til å vise evt samme film, forskjellige filmer. Men at det kommer fra en data maskin. eller slik at jeg selv kan bestemme hvilken tv som skal vise filmen... har tenkt litt og kommet frem til noe slikt: Server - Gigabit hub - stue pc 1, Stue pc 2, Stue pc 3(soverom)- hdmi til hver av tvene. Men det vil jo si at jeg bare bruker serveren som en lagringstasjon og at det må da hentes fra serveren og legges inn på stue pcen. noen som ser en annen løsning? Skal også ha pc på soverom til minste mann, samt kabel-tv. Stue1: TV, bredbånd(pc), kabel-tv Stue2: TV, bredbånd(pc), kabel-tv Sov 1: TV, bredbånd(pc), kabel-tv Sov 2: Bredbånd(pc) Kabel-tven fåes igjennom digitalt bakkenett. Takker Endret 13. juli 2007 av kaamyran Lenke til kommentar
propers404 Skrevet 27. juli 2007 Del Skrevet 27. juli 2007 (endret) Har selv en pc som sender via s-video til en dvdopptaker. Deretter går bilde ut via scart til en rf modulator, hvor jeg har delt opp signalet med ant. forsterker og sendt det til forskjellige tver men ant. kabel. hvis du har kabel tv, så kan den kobles til ant. inn på rf modulatoren. Endret 27. juli 2007 av Toffer91 Lenke til kommentar
rødøye Skrevet 12. oktober 2007 Del Skrevet 12. oktober 2007 En tynnklient for hver TV kan gjøre jobben enklere og billigere. Da prosseseres all data på serveren og tynnklienten blir bare brukt til å sende bildet til skjermen. Krever litt å sette opp, men tror det vil være en bra løsning for deg. Da kan du også bruke hver TV som en vanlig datamaskin -- alt ettersom hva serveren kan levere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå