Langtind Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Hei, Til høsten skal jeg begynne på informatikk-studiet ved HiST (fjernstudie). Siden jeg bor i Oslo er det ikke aktuelt for meg å benytte fasilitetene til HiST (tenker da spes på lesesal / datarom). Lurer derfor på om noen vet av om jeg har mulighet / krav / rett til å få tilgang til feks lesesalen til HiO / UiO? Er det noen som har tips til en god løsning? Til info kommer jeg til å sitte en del hjemme og, men vet av tidligere erfaringer at lesingen blir mer effektiv om jeg sitter på en lesesal. Takker for tips! Lenke til kommentar
icebyte Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Hvis du går dit om dagen så trenger du jo ikke noe tilgangskort for å komme inn, så da kan du sikkert bare gå å lese i lesesalen, ingen som vet om du er student der eller ikke. Lenke til kommentar
Langtind Skrevet 13. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2007 Er det jeg har tenkt å gjøre og Men det hadde vært kjekt å kunne koblet seg på nettet om jeg trenger å laste ned noe / søke etter mer info, men da regner jeg med at jeg må ha passord / MAC-adr registrering / e.l.? Eller er det noen av lesesalene som tilbyr åpent nett? Lenke til kommentar
SSS Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 Meld deg opp til et enkelt emne på f.eks sv fakultetet og betal semesteravgift (500 kr). Da får du passord for tilgang til nettet + 200 gratis utskrifter :-) Samtidig får du også adgangskort.. Lenke til kommentar
icebyte Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 (endret) Godt forslag det der. Eller så kan du sikkert bare plugge en nettverkabel inn i et uttak som sikkert er der, er nok ikke bare trådløst nett. På den høyskolen jeg gikk på så var det nettuttak i bordene som en kunne plugge nettverkabel inn i og så var en på nett. Endret 14. juli 2007 av icebyte Lenke til kommentar
LordjOX Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Hei,Til høsten skal jeg begynne på informatikk-studiet ved HiST (fjernstudie). Siden jeg bor i Oslo er det ikke aktuelt for meg å benytte fasilitetene til HiST (tenker da spes på lesesal / datarom). Lurer derfor på om noen vet av om jeg har mulighet / krav / rett til å få tilgang til feks lesesalen til HiO / UiO? Er det noen som har tips til en god løsning? Til info kommer jeg til å sitte en del hjemme og, men vet av tidligere erfaringer at lesingen blir mer effektiv om jeg sitter på en lesesal. Takker for tips! 9061133[/snapback] Hvis det er bare snakk om lesesal så kan man bruke alle UiO sine fasiliteter, de krever ikke noe adgangskort. For å bruke en dataterminal så må man ha brukernavn og passord hos UiO. Men for de kablede netttilgangene så tror jeg ikke det er noen hindring. Usikker på det trådløse. Spiller liten rolle hvor man setter seg hvis man ikke trenger internett endog. Men helst burde man være student der da Lenke til kommentar
Langtind Skrevet 16. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2007 Takker for tips. Jeg bor i Groruddalen, og har funnet ut at det er en lesesal (med trådløst nettverk) på biblioteket på Stovner. Så det er en stor sannsynlighet for at jeg tar banen ut til Stovner og sitter der og leser. Lenke til kommentar
swanky Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 Jeg har ikke kjennskap til hvordan UiO gjør det, men på andre universitet i Norge så er det vanlig at trådløse nettverk er stengt - og dermed krever brukerkonto ved lærestedet. Dette krever igjen at du er tatt opp som student ved lærestedet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå