OETS Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Akkurat fått min compal ifl90+ bestilte uten windows, som det skulle være noe problem å installere. Vel, slik er det da ikke. Når jeg kommer til den plassen i windowsinstallasjonen det står 'trykk ENTER for å fortsette' kommer problemet. Finner nemmelig ikke disken, dette er jo selvfølgelig fordi jeg har en sata-disk. Starter bærbaren på nytt, trykker så F6 i installasjon. Og der sitter jeg nå. Har fått med 2 stk cder MEN: Installasjonsprogrammet finner ingen diskettstasjon hvor OEM-drivere kan lastes inn fra diskett. HVORDAN I HELVETTE skal jeg få windows install til å skjønne at jeg IKKE har en diskettstasjon, men derimot forhåpentligvis har driverne på cd?? Noen tips, evt. triks? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Det gar ikke, du _ma_ ha driverne pa diskett. Lenke til kommentar
OETS Skrevet 12. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2007 (endret) Det gar ikke, du _ma_ ha driverne pa diskett. 9060891[/snapback] ja, dette er jo rimelig lett når bærbaren ikke leveres med diskettstasjon! Endret 12. juli 2007 av superoets Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Skaffe deg en USB diskettstasjon da Evnt installere Ubuntu Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Hold on, wait a minuite (8) Her fant jeg noe http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1229772 Lenke til kommentar
STengesdal Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 (endret) Faen, har akkuratt bestillt samme maskin UTEN operativsystem... DOH Klarer du å oversette de der tyske greiene? Endret 12. juli 2007 av STengesdal Lenke til kommentar
OETS Skrevet 12. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2007 (endret) Faen, har akkuratt bestillt samme maskin UTEN operativsystem... DOH Klarer du å oversette de der tyske greiene? 9061025[/snapback] Det er vel på nederlandsk så tysk hjelper svært lite:) STÅLE derimot, skjønner sikkert det der. Så håper på en forklaring fra han. Endret 12. juli 2007 av superoets Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Klarer du å oversette de der tyske greiene? 9061025[/snapback] Hvilke sprak har/hadde du pa ungdomsskolen? xD Jeg tar Je kan een USB stick die een floppydrive kan emuleren proberen (Pendrives), anders met nLite een CD maken. for a bety noe sann som a emulere en floppystasjon med en minnepinne, eller integrere driverene pa Windows XP CDen med programmet nLite. Note-to-self nLite sa jaevlig toft ut Lenke til kommentar
Mortimer Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Evt. rett å slett slå av AHCI i BIOS Lenke til kommentar
STengesdal Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Klarer du å oversette de der tyske greiene? 9061025[/snapback] Hvilke sprak har/hadde du pa ungdomsskolen? xD Jeg hadde faktisk spansk:) Syntes bare det lignet litt på tysk.. hehe Må si at det så litt skummelt ut å integrere noe på windows cd-en i ettertid? Lenke til kommentar
OETS Skrevet 12. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2007 mhmm. nLite så slettes ikke dumt ut, men skulle jo egentlig ha trodd det finnes en enklere måte å løse problemet her. Og for alt jeg vet har sikkert Vista innebygd støtte for satadrivere.. Lenke til kommentar
OETS Skrevet 12. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2007 Evt. rett å slett slå av AHCI i BIOS 9061162[/snapback] oh really, du tror det vil løse alle problemer? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Det har den sikkert. Men det er vel det eneste ogsa. (haha) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå