Gå til innhold

Hovedkort til filserver

Anbefalte innlegg

Jeg skal ha ny innmat til flserveren min, og jeg trenger også et hovedkort til denne, et kjapt overblikk over det som skal inn:

Jeg sikter meg inn på rom for 28-32 disker, foreløpig har jeg et PCIe8x-kontrollerkort med 16 porter, jeg er usikker på hvordan det blir med de resterende portene, enten et kontrollerkort til av liknende type, eller et par billige kontroller-kort + de på hovedkortet og software-raid.

Oppsumert vil jeg da gjerne ha følgende kortplasser: Helst 2 PCI8x eller bedre kortplasser (i det minste 16x fysisk), helst 4 PCIe-kortplasser til sammen. Det er veldig viktig at hovedkortet faktisk støtter noe annet enn skjermkort i 16x-slottene.

Jeg går nok for intel-chipsett denne gangen, kortet skal ikke klokkes, og stabilitet er viktig. Følgende funksjoner er bonus-ting som også spiller inn:

- Flest mulig sata-porter

- Helst to skikkelige GB-LAN-utganger

- Om mulig (dog lite sannsynlig), innebygd VGA.

Generelle råd om hvorvidt jeg bør vente på x38 taes også imot med takk, jeg hadde tenkt å kjøpe i august. Disse kortene er det jeg foreløpig har siktet meg ut som kan passe, erfaringer med disse, eller tips om andre kort mottas med takk.

Asus P5K64 WS (P35)

Asus P5W64 WS Professional (975)

Gigabyte GA-P35-DQ6 (P35)

Ikke ute enda

Asus P5E64 WS (DDR2 x38).

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...