Patz Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Hei Jeg er 16 år, og har for et par måneder siden jobbet et par uker som telefonselger i et lokalt selskap, jeg tjente ca. 2500,- kr i salgsprovisjon i løpet av de ukene. Da lønnen så skulle utbetales så viser det seg å være meget vanskelig, etter utallige løfter fra "apekatten" av en arbeidsgiver, så har jeg nå gitt opp, jeg ønsker nå å heve dette fra lønnsgarantifondet. Selskapet er "lagt ned", kontorlokalene tomme, og ingen er ansatt der. Likevel er ikke selskapet begjært konkurs. Etter det jeg vet så må selskapet være konkurs for å kunne heve lønnen fra lønnsgarantifondet, det ønsker jeg nå å gjøre. Hvordan går jeg fram for å gjøre dette? Er det en lang prosess? Dum som jeg er så hadde jeg ikke arbeidskontrakt for de to ukene, men etter det jeg forstår så er dette likevel arbeidsgivers ansvar? Noen som har noen råd for å "få dette i land" raskest mulig? Takker for alle svar Lenke til kommentar
Fin Skjorte Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 Ta kontakt med LO Ungdom, så kan de sikkert være behjelpelig. Lenke til kommentar
Frekkas Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 Hadde kanskje valgt å fremme en forliksklage i første omgang, det kan ofte fungere som et greit pressmiddel. Når det gjelder konkurs må skyldner være insolvent, ergo ikke ha muligheter til å oppfylle sine økonomiske forpliktelser. Du finner forøvrig mal for kravbrev på http://www.konkursradet.no/maler/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå