Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kyssesyken - noen tips?

Ustedalen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Paracet ftw! :p Tror jeg var farlig nær en overdose av det, om det er fysisk mulig da :p

9085084[/snapback]

Legen min påstod at paracet kun skulle brukes i MEGET forsiktige mengder når man hadde mononukleose ettersom paracet virker i leveren eller noe sånt.

Jeg kan forøvrig ikke bekrefte påstanden ettersom jeg ikke har medisinsk bakrunn. kek

Jeg tror på hun, da.. inntil videre

Lenke til kommentar
Gjest Guest

Heisann =) Da var jeg endelig friskmeldt fra kyssesyken med helt normale leverprøver =) Merket først jeg var syk lørdag 23 juni =) så jeg har nok hatt jævelig flaks med dette drittviruset =)

Lenke til kommentar
Huff har nok fått dette eg og.. Var hos legevakten i går kveld, han tok blodprøve, prøver nedi kjertlene mine i halsen, og ga meg masse gode tabletter mot svettingen og matlysten.. Paralagin Forte FTW!

9121476[/snapback]

Ga han deg paralgin forte? legen min sa jeg skulle holde meg til Ibux, og kun det.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei og Hoppsann!

Jeg er endå ikke sikker på om jeg er rammet av kyssesyken og skal til lege om 2 dager, for så lenge så hadde jeg tenkt å forklare min historie og se om noen av dere kanskje kan utelukke kyssesyken.

For ca 3 uker siden, ble jeg litt sår i halsen og hostet en del. Dette varte sånn ca i en uke. Etter den uken skulle jeg til en venn som er usikker på om han fortsatt hadde kyssesyken. Jeg hang med han hvertfall, mye så jeg er nå redd for at han smitet meg. Iløpet jeg var sammen med gikk den lille firkjølelsen over til tett i øra, slik at jeg nesten ikke hørte. Jeg var på fylla 3 ganger iløpet av den uken og jeg merket absolutt ingenting av det. Etter uken hos vennen min dro jeg hjem for så å dra på fotballcup. Der spilte jeg fotball i regnet mye så jeg ble kald og utslitt. Og nå har jeg plutselig hovne mandler, og hoster litt. Jeg kjenner meg ikkeno slapp (mer enn vanlig :p ) og jeg dritlyst på mat, men det er så vondt å spise det.

Hva tror du? En gammel forkjølelse oppbluset grunnet fotballcup? Eller kyssesyken?

Lenke til kommentar

Uff....

Lykke til videre.. Bli bra fort!

Men husk at Ibux ikke er så altfor bra å overbruke, og hvertfall ikke overdosere..!

Vil ikke ha en leverskade på si heller... :)

Men det skal nok en god mengde Ibux for å ødelegge leveren din...

Jaja. Good Luck. :)

Binko.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Når jeg tok blodprøver den 24 juli var alt i kroppen helt normalt og jeg ble friskemeldt.

Jeg har da altså vært frisk i over en måned.

Hvordan er det nå med alkohol? Jeg drakk litt i går, og moren min mener det er helt på trynet. Selv mener jeg at jeg har vært såpass frisk ganske lenge at det ikke burde vært noe problem pluss at jeg hadde en veldig mild form for denne sjukdommen.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har du den minste mistanke så gå no for guds skyld å sjekk! er da ingenting å tape :)

Fant ut at eg hadde det i dag, har ikkje klart å spise i hele dag.

No har eg fått sterkere smertestillende så det begynner å ligne noke :)

Endret av Tygg3n
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg har regnet med at jeg har vært frisk siden i september, og levd deretter.

Begynte med styrketrening for ikke så lenge siden, og merket at jeg ble dårlig når jeg trente. Fikk tatt en blodprøve, og fant ut at jeg har en tredoblet forhøyning av et enzym i leveren. Er tydeligvis ennå ikke frisk!

Helvete! :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...