Ustedalen Skrevet 17. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2007 Jeg var på jobb i en og en halv time før det sa stopp. Det virker som beinene ikke klarer å bære meg og øynene mine klarer ikke å følge med i det jeg snur hodet. Jeg er så utrolig slapp at jeg nesten blir redd. Lenke til kommentar
theoriginalAidskake Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 Er det slik at det smitter ved draape, men de som har hatt sykdommen tidligere er imun mot den? Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 Man blir immun,ja. Mononukleose får man bare en gang. Ustedalen- det er ikke uvanlig å væe sengeliggende en fjorten dagers tid. Man må unngå alle anstrengelser. Lenke til kommentar
Sinnsyk asylaspirant Skrevet 17. juli 2007 Del Skrevet 17. juli 2007 Paracet ftw! Tror jeg var farlig nær en overdose av det, om det er fysisk mulig da 9085084[/snapback] Legen min påstod at paracet kun skulle brukes i MEGET forsiktige mengder når man hadde mononukleose ettersom paracet virker i leveren eller noe sånt. Jeg kan forøvrig ikke bekrefte påstanden ettersom jeg ikke har medisinsk bakrunn. kek Jeg tror på hun, da.. inntil videre Lenke til kommentar
Gjest Guest Skrevet 19. juli 2007 Del Skrevet 19. juli 2007 Heisann =) Da var jeg endelig friskmeldt fra kyssesyken med helt normale leverprøver =) Merket først jeg var syk lørdag 23 juni =) så jeg har nok hatt jævelig flaks med dette drittviruset =) Lenke til kommentar
ReVolvolution Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 Huff har nok fått dette eg og.. Var hos legevakten i går kveld, han tok blodprøve, prøver nedi kjertlene mine i halsen, og ga meg masse gode tabletter mot svettingen og matlysten.. Paralagin Forte FTW! Lenke til kommentar
hallyboy Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Huff har nok fått dette eg og.. Var hos legevakten i går kveld, han tok blodprøve, prøver nedi kjertlene mine i halsen, og ga meg masse gode tabletter mot svettingen og matlysten.. Paralagin Forte FTW! 9121476[/snapback] Ga han deg paralgin forte? legen min sa jeg skulle holde meg til Ibux, og kun det. Lenke til kommentar
ReVolvolution Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 fikk paralagin forte, ibux 600 mg og penicillin.. fikk ikke puste på slutten når jeg satt hos legevakten, så tror det er enten penicillinen eller paralaginen som tar alt som ligger i halsen.. er jævlig å ta tett hals og nese... Lenke til kommentar
A-dog Skrevet 13. august 2007 Del Skrevet 13. august 2007 Hei og Hoppsann! Jeg er endå ikke sikker på om jeg er rammet av kyssesyken og skal til lege om 2 dager, for så lenge så hadde jeg tenkt å forklare min historie og se om noen av dere kanskje kan utelukke kyssesyken. For ca 3 uker siden, ble jeg litt sår i halsen og hostet en del. Dette varte sånn ca i en uke. Etter den uken skulle jeg til en venn som er usikker på om han fortsatt hadde kyssesyken. Jeg hang med han hvertfall, mye så jeg er nå redd for at han smitet meg. Iløpet jeg var sammen med gikk den lille firkjølelsen over til tett i øra, slik at jeg nesten ikke hørte. Jeg var på fylla 3 ganger iløpet av den uken og jeg merket absolutt ingenting av det. Etter uken hos vennen min dro jeg hjem for så å dra på fotballcup. Der spilte jeg fotball i regnet mye så jeg ble kald og utslitt. Og nå har jeg plutselig hovne mandler, og hoster litt. Jeg kjenner meg ikkeno slapp (mer enn vanlig ) og jeg dritlyst på mat, men det er så vondt å spise det. Hva tror du? En gammel forkjølelse oppbluset grunnet fotballcup? Eller kyssesyken? Lenke til kommentar
Tommy T Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 huff nå har jeg og fått konstatert kyssesyken, er helt avhengig av ibux for å holde ut smertene, det er helt jævlig:( bare smertene i halsen går over så kan jeg fint leve en stund med å være slapp og utslitt. Lenke til kommentar
binko Skrevet 14. august 2007 Del Skrevet 14. august 2007 Uff.... Lykke til videre.. Bli bra fort! Men husk at Ibux ikke er så altfor bra å overbruke, og hvertfall ikke overdosere..! Vil ikke ha en leverskade på si heller... Men det skal nok en god mengde Ibux for å ødelegge leveren din... Jaja. Good Luck. Binko. Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 24. august 2007 Forfatter Del Skrevet 24. august 2007 Når jeg tok blodprøver den 24 juli var alt i kroppen helt normalt og jeg ble friskemeldt. Jeg har da altså vært frisk i over en måned. Hvordan er det nå med alkohol? Jeg drakk litt i går, og moren min mener det er helt på trynet. Selv mener jeg at jeg har vært såpass frisk ganske lenge at det ikke burde vært noe problem pluss at jeg hadde en veldig mild form for denne sjukdommen. Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Vel,de sier man skal være forsiktig i ettertid også da kroppen fortsatt ikke er helt seg selv igjen ennå. Så lenge du ikke lar drikkingen ta helt overhånd skal det nok gå bra. Lenke til kommentar
Primer4 Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 blirredd nå... jeg kallsvetter, er ekstremt trøtt hele tiden, og har hovne mandler. burde jeg få meg sjekket? Lenke til kommentar
Tygg3n Skrevet 29. september 2007 Del Skrevet 29. september 2007 (endret) Har du den minste mistanke så gå no for guds skyld å sjekk! er da ingenting å tape Fant ut at eg hadde det i dag, har ikkje klart å spise i hele dag. No har eg fått sterkere smertestillende så det begynner å ligne noke Endret 29. september 2007 av Tygg3n Lenke til kommentar
Tygg3n Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 veit det er ein gamal tråd, men likevel.. Det virker som resultatene eg har fått i posten, frå den siste blodprøven, sier at eg er heilt fin no.. men eg føler meg ikkje heilt bra enda :S Nokon med erfaringar? Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 20. november 2007 Forfatter Del Skrevet 20. november 2007 Jeg har regnet med at jeg har vært frisk siden i september, og levd deretter. Begynte med styrketrening for ikke så lenge siden, og merket at jeg ble dårlig når jeg trente. Fikk tatt en blodprøve, og fant ut at jeg har en tredoblet forhøyning av et enzym i leveren. Er tydeligvis ennå ikke frisk! Helvete! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå