Ustedalen Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Jeg fikk en enormt irriterende og depperimerende beskjed på jobben i dag. Det har blitt påvist mononukleose-viruset i kroppen min. Jeg skal til legen i morgen og gå igjennom selve sykdommen, og fikk beskjed om at jeg skal tilbake om 2 uker for å ta en ny leverprøve. Jeg synes dette er ekstremt rart. Jeg føler meg helt fin. Jeg var syk for 1-2 uker siden med feber, hodepine og sår hals. Nå er det eneste jeg kjenner den såre halsen, men den begynner å gå bort den også. Jeg hadde f.eks ikke hatt noe problem med å trene nå. Jeg har også bare vært borte fra jobben 2 dager, og jobber fullt. Er dette virkelig så ille? Jeg trente egentlig en hel del. Sluttet når jeg ble syk, men jeg har ikke lyst til å vente 6 måneder med trening. Det er jo helt jævlig lenge til å vente, og jeg er egentlig vant til å trene hver dag. Er det en mulighet å trene før? Hva med gymmen på skolen som begynner i august? Hovedproblemet mitt er at jeg skal til Tyskland første august på festival. Er det slik at jeg MÅ holde meg unna øl der nede? Det kan jeg klare hvis det er nødvendig, men det blir jo utrolig kjedelig. Og er det slik at man må holde seg HELT i ro i denne tiden? Hvordan blir det da med en uke med høy musikk, mye headbanging og lite søvn? Vil jeg overleve? Dette er egentlig ikke noe jeg har lyst til å miste. Noen andre tips til hva jeg kan gjøre? Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Lol..... Du må nok leve et liv med brød og vann... God bedring. vaio Lenke til kommentar
theoriginalAidskake Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Man skal vel egentlig holde seg helt i ro, og holde seg unna alkohol. I verstefall kan du dø om du ikke gjør det. Lenke til kommentar
Joseph_G Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 vel, gå til legen, forklar det du forklarte, bare si du IKKE kommer til å holde deg unna øl, så be han si hva som kan skje, om du ikke gjør det, det er som oftest da du får litt mer ærlige svar, i mean:] Lenke til kommentar
Disable Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 Hadde nylig kyssesyke selv Jeg slet med litt "mindre komplikasjoner" som legen kalte det. Dvs: - Sår hals (det er hovne kjærtler i halsen, og det gjør jævelsk vodt ) - Feber - Svimmelehet - Litt små kvalme - Lite matlyst Jeg fikk påvist kyssesyken gjennom blodprøve. Fikk brev 2 uker etter jeg hadde tatt den om at jeg måtte komme opp på ny kontroll. Da tok de leverprøver, og fant ut at jeg hadde opp i mot normale leververdier. Hva betyr dette? Jo! Med normale leververdier har ikke levern hovnet opp, og jeg kan drive med fysiskaktivitet som normalt. Slik jeg forsto det var ikke det med alkohol noe stort problem heller. Det jeg fåreslår at du gjør: - kommer deg til lege og tar blodprøve og leverprøver - Spør om ressultatene på de prøvene tilsier at du burde holde deg unna fysisk aktivitet og alkohol. - inretter deg etter legens råd. (han vet somregel best ) Når det gjelder fysiskaktivitet så forsto jeg det på legen at det ikke spilte noen rolle om jeg jogget. Bare jeg unngik risiko sport, som kan gi meg slag mot magen. Da kan i værestefall milten eller leveren sprekke, og jeg kan dø. Følgene av bruk av alkohol med kyssesyken vet jeg ikke. Du får forhøre deg med legen da (sorry, ble mye rot ) Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 14. juli 2007 Del Skrevet 14. juli 2007 Jeg fikk nå kyssesyke i fjor og det hadde ganske stor påvirkning med tanke på at jeg går idrett på videregående,hadde jo fysisk aktivitet ca 10 timer i uken. Fikk selv beskjed om at jeg ikke kunne gymme på noen måte,sjangsen for å skade seg skulle visst være for stor. Alkohol var også et no-no fordi leveren kunne få store skader av det. Lenke til kommentar
theoriginalAidskake Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 Foler med deg. Er i Florida paa ferie naa, og har vaert forferdelig daarlig de siste 4 dagene. Var hos legen idag, og han saa jeg sannsynligvis har faatt kyssesyken. Hurra! Lenke til kommentar
pumba50 Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 Uff, kyssesyken når man er på ferie, ikke særlig betryggende. Du er i Florida, appelsinstaten. Hvordan er det der? Jeg har aldri vært i Usa før. Hvordan lukter det der? Appelsin? he-he. Er det varmt? Lenke til kommentar
theoriginalAidskake Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Varmt og klamt. Men veldig pent. ..og kjekke leger. Men nok OT. Send meg heller PM. Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Gjør som legen sier!! Alt for mange lar være å ta kyssesyken på alvor. Dette er en sykdom som kan gi deg sykdommer i ettertid om du ikke tar legens råd på alvor. Selv om det er kjedelig å ikke kunne trene/drikke, så har du resten av livet på å ta igjen det tapte. Hold deg i ro, hold deg vekk fra alkohol og gjør andre ting i stedet Lenke til kommentar
Sinnsyk asylaspirant Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 (endret) Jeg hadde kyssesyken for ikke så veldig lenge siden, og det er utrolig kjipt. Jeg slet veldig med kulde/svettetokter, og en enormt hoven hals. Gjør som legen sier, og hold deg i ro. Slapp av mye, og få mye søvn. Du blir antageligvis veldig trøtt. Hold deg også unna alkohol. Det er dessverre lite medisin som hjelper, men du kan jo prøve deg frem med litt Ibumetin hvis smertene blir for ille, men ikke overdriv. (Rådfør med lege) Det er nesten bare tålmodigheten din som kan hjelpe deg her, men hvis det er noen trøst så er det veldig mange som har (hatt) kyssesyken. Lykke til. Endret 16. juli 2007 av fredrikg-ohoi Lenke til kommentar
Disable Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Paracet ftw! Tror jeg var farlig nær en overdose av det, om det er fysisk mulig da Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Hvordan vet man at man har kyssesyke, må man ta blodprøve for å finne det ut? Har hatt en del omganger med flasker rundt omkring på fest i det siste, bare kjentfolk da, men man vet jo aldri hva de har, å kanskje vet ikke de det heller Lenke til kommentar
Kjekssjokolade Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Paracet ftw! Tror jeg var farlig nær en overdose av det, om det er fysisk mulig da 9085084[/snapback] Kroppen din vil bli immun mot slike smertestillende hvis du gnafser i deg så alt for mange Lenke til kommentar
viranth Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Jeg hadde kyssesyken for noen år siden, kunne ikke gå eller noen ting. Verste jeg har vært med på. Spiste så og si ingenting på flere uker, måtte sitte å sove pga hoven hals. Det gikk over etterhvert (hele sommerferien var ødelagt i allefall), og flere måneder etterpå fikk jeg vondt i kjertlene i lysken om jeg gjorde noe særlig mye fysisk. Mistet også smaksansen min i minst ett år. Sprø sykdom i allefall. Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 16. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2007 Altså, jeg har ikke vondt i halsen og jeg har heller ikke hodepine. Jeg er ferdig med det! Jeg er bare.. sliten og trøtt. Mer en normalt. Jeg gikk opp jordet mitt tidligere i dag og jeg ble helt slått ut. Vanligvis springer jeg opp den uten å kjenne det. Jeg har jo trent kondisjon daglig i ett år og er egentlig i veldig god form, og nå blir jeg slått ut av ingenting. Jeg hater det! Lenke til kommentar
theoriginalAidskake Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Hvordan vet man at man har kyssesyke, må man ta blodprøve for å finne det ut?9085107[/snapback] Jepp. Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Ikke tull med mononukleose. Er man uheldig, og ikke forsiktig, kan man i verste fall få skader på for eksempel hjertet. Det går aldri over. En snau ukes fyll og herjing på Wacken er ikke verdt det. Lenke til kommentar
binko Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Jeg tror jeg ville holdt meg unna den tyske saken. Når det er SÅ stort oppstyr om at man ikke skal holde på fysisk eller drikke, er det ikke så lurt å friste skjebnen, som man sier. Vel, føler med deg, lykke til videre. Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 17. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2007 Drar jeg til Wacken vil jeg selvsagt holde meg unna alkohol. Problemet er at nå så vet jeg ikke om jeg orker det. Legen sa forresten at det skulle gå bra å gå ned, bare jeg var forsiktig. Skal tilbake om en og en halv uke, så skulle vi ta nye blodprøver. Får se hvordan det blir da. Skal også på jobb i dag. Vet ikke om jeg klarer det. Klarer jeg det ikke må jeg få en sykemelding ut uka. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå