martin_s Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Jeg planlegger å kjøpe ny bærbar til studiene til høsten, og har såvidt begynt å se litt rundt omkring. Foreløpig tenker jeg meg en intel core 2 duo, med 2-4 gb ram og et integrert intel skjermkort. Hvor mye penger vil du bruke? Et sted mellom 8000 og 10 000 NOK. Hva skal du bruke maskinen til? Den vil bli lite brukt til spilling, mest til tekstbehandlig, programmering/kompilering og en del bildebehandling. Kanskje også litt leking i Blender (3D/animasjon). Hvilke krav stiller du til maskinen? Jeg kommer til å kjøre linux på den, men det er ikke noe must at den kommer uten operativsystem eller med linux i utgangspunktet.Intel grafikkort og trådløst hadde også vært å foretrekke, siden Intel har stort sett grei støtte under Linux såvidt jeg forstår. Har du noen spesielle krav til design/farge/fysiske mål? Jeg bryr meg ikke så mye om hvordan den ser ut, men regner med å sykle med den frem og tilbake, så den bør ikke være alt for tung. Og den bør helst passe i en vanlig ryggsekk. Hadde ikke gjort noe om den var relativt stillegående heller. Trenger du ting som Bluetooth, firewire, et høyt antall USB-porter, floppy, WLAN Bluetooth, WLAN og ihvertfall et par USB-porter, men ikke noe spesielt. Til sist bør det også komme frem om du er veldig sikker på hva du vil ha Nei, ikke veldig sikker, og jeg er veldig åpen for forslag. Jeg har skjelt litt til denne her, men, som sagt, så er jeg veldig åpen for forslag: http://multicom.no/SystemConfigurator.aspx...0502730;fl:1701 Har også en kompis som var svært misfornøyd med sin bærbare som han hadde kjøpt hos multicom, så jeg er litt skeptisk i så henseende. Martin Lenke til kommentar
magneman Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Hvor stor skjerm vil du ha? Lenke til kommentar
martin_s Skrevet 12. juli 2007 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2007 Hvor stor skjerm vil du ha? 9060717[/snapback] Alt under 17". Som sagt, den bør få plass i en ryggsekk, men jeg skulle gjerne hatt litt grei oppløsning samtidig så jeg får litt oversikt. Martin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå